دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

در فصل تابستان، افراد بیشتر به سمت ورزش می روند و بخشی از اوقات فراغت خود را در باشگاه می گذرانند. ولی باید بدانید که برای سلامتی بیشتر بدن چه نکات و چه اصولی باید رعایت شود. در این مقاله، نکاتی گردآوری شده است که می توانید با انجام ورزش در تابستان به کار بگیرید.

نکاتی برای ورزش کردن در هوای گرم

ورزش کردن فواید بسیاری برای سلامتی جسمی و روحی بدن دارد، و شاید یکی از دلایل افزایش بیماری ها عدم تحرک و ورزش نکردن باشد. ورزش علاوه بر اینکه سلامتی ما را تضمین می کند در روحیه فرد هم تاثیر گذار است و باعث شادابی او می شود. ولی برای ورزش کردن در هوای گرم باید نکات زیر را حتما رعایت کنید.

۱- محدودیت های خود را بشناسید.

با اینکه هوای گرم لذت بخش است، اما به بدنتان فشار وارد می کند، به همین دلیل است که باید به حسی که دارید توجه کنید و بیش از اندازه به خود فشار نیاورید.

احساس گیجی و سبک شدن سر یکی از نشانه های بارز این است که بدنتان نتوانسته خود را با گرما تطبیق دهد، بنابراین بسیار مهم است که با توجه به این علائم، واکنش نشان دهید. بسیار مهم است که به خوبی روی خود نظارت داشته باشید و با مرتب استراحت کردن و کاهش شدت تمرینتان، بیشترین استفاده را از ورزش در فصل تابستان ببرید.

۲- آب بنوشید.

متخصصان توصیه می کنند که باید روزی ۲ لیتر آب بنوشیم. اما اگر ورزش می کنید این مقدار باید افزایش پیدا کند، مخصوصا در تابستان.

احساس تشنگی هنگام ورزش از نشانه های این است که بدنتان دچار کم آبی شده است. بنابراین مطمئن شوید قبل از ورزش کردن آب نوشیده باشید. اگر ورزشی با شدت متوسط دارید، در طول ورزش نیز آب بنوشید تا مطمئن شوید بدن دچار کم آبی نمی شود. اگر مدت زمان و شدت ورزش بالا بود، می توانید از نوشیدنی های ورزشی استفاده کنید تا آنچه از دست می دهید جایگزین شود. یک پارچه خیس با خود داشته باشید تا با استفاده از آن سر و گردن خود را خنک نگه دارید.

ورزش کردن در تابستان ورزش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب و ورزش تابستانی آب نوشیدن هنگام ورزش   ورزش کردن در تابستان ورزش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب و ورزش تابستانی آب نوشیدن هنگام ورزش

۳- برای ورزش مجهز شوید.

برای ورزش لباسی سبک بردارید که سریع خشک شود و هوا در آن جریان داشته باشد. هنگام ورزش در این فصل بسیار مهم است که بتوانید دمای بدنتان را تنظیم کنید و در طول ورزش راحت بمانید.

انتخاب هوشمندانه بافت لباسی که می پوشید می تواند از مشکلاتی همچون حساسیت پوستی، راش پوستی و جوش زدن جلوگیری کند. برخی لباس های ورزشی هستند که مخصوص اینگونه هوا ساخته شده اند و حتی خاصیت ضد آفتاب نیز دارند. با اینکه قیمت این نوع لباس ها بالاتر است اما می توانند کمک بسیاری کنند.

۴- تنبلی نکنید.

اینکه یک ساعت بیشتر در رخت خواب بمانید بسیار وسوسه انگیز است اما یادتان باشد ورزش صبحگاهی فواید بسیار زیادی دارد.

گرما و رطوبت در انتهای روز بسیار بیشتر است، بنابراین ورزش در ابتدای صبح که هوا گرم نشده است، انتخابی بهتر به حساب می آید، شما را برای ادامه روز آماده می کند و باعث می شود انرژی بیشتری داشته باشید.

۵- از خود محافظت کنید.

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است و تضمین می کند که پوست شما نمی سوزد، مخصوصا وقتی عرق می کنید. کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید این کرم برای فعالیت های ورزشی طراحی شده باشد، یعنی با عرق کردن و مرطوب شدن بدن از بین نرود.

سیمرغ

5 1000
ارسال شده در 5 مرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آسیب به عصب شنوایی و این بیماری ها
  • با مضرات امواج وای فای بیشتر آشنا شوید
  • خوشمزه های سنگ کلیه ساز
  • اقدامی موثر جهت چربی سوزی
  • چند روش برای درمان کبد چرب
  • ضررهایی که قلیان برای بدن دارد
  • ماسک خانگی طبیعی برای موهایتان تهیه کنید
  • مزاج گرم یکی از عوامل کم خوابی ست
  • محبوبترین ها

  • بررسی کم‌خوابی یا بیخوابی در سن های پایین
  • تأثیر خواب بعد از ظهر و منقطع بر کیفیت خواب (بخش دوم)
  • مشاهده بزاق دهان بعد از بیدار شدن
  • همه علتها و دلایل بی خوابی
  • جدا کردن دانش آموزان متاهل از مدارس معمولی کار درستی است؟
  • صندلی و تهدید سلامتی
  • چه عواملی بر رشد قد انسان تاثیرگذار است؟
  • ازدواج با فامیل نزدیک
  • رپورتاژ

  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • زیبایی و جوانی پوست را از ما بخواهید
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x