دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

بر کسی پوشیده نیست که میوه بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. هنگامی که به سمت کابینت می روید تا بیسکویت یا شیرینی دیگری را به عنوان میان وعده انتخاب کنید، نگاهی هم به درون یخچال و به ظرف میوه بیندازید. هر چه درون ظرف میوه شما باشد بهتر از خود ظرف است. آیا همه میوه ها برابرند؟ بیائید بررسی کنیم تا ببینیم کدام میوه ها بهترند، البته اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید:

میوه های کم کالری

1- سیب

سیب یک مورد رایج است. سیب ها میان وعده های نهایی هستند: پر، آبدار، قرمز و زرد خوشرنگ و البته سبک و قابل حمل (میتوانید حتی یکی از آنها را به محل کار خود برده و به عنوان یک میان- وعده سالم استفاده کنید). مطالعات نشان داده اند که خوردن حتی 3 سیب در روز میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. جای تعجب نیست؛ توجه داشته باشید که آنها پر از فیبر هستند، یک ماده مغذی که به عنوان بالا برنده احساس پر بودن و دفع گرسنگی شناخته شده است.

راههای زیادی برای دریافت دوز روزانه سیب وجود دارد: سیب ها میتوانند به عنوان یک میان وعده برش داده و بسته بندی شده باشند؛ قطعاتی از آن را میتوان به بلغورجو دوسر خود اضافه کنید؛ برشهایی از آن را میتوانید به سالاد خود اضافه کنید؛ بعضی از آنها را میتوانید به همراه مرغ خود بپزید ویا پخته آن را به عنوان یک دسر کم کالری بخورید.

* – یک سیب معمولی 95 کالری دارد.

2- هندوانه

هندوانه دو خاصیت همزمان دارد: دارای کالری کم و محتوای آب زیاد. این بدان معنی است که شما میتوانید دو فنجان هندوانه بخورید که کمتر از 100 کالری دارند و همزمان معده شما نیز احساس پری میکند، درست شبیه وقتی که غذا خورده اید. چون این میوه حاوی بیش از 90 درصد آب است. اگر به دنبال کاهش کالری مصرفی روزانه خود هستید، اضافه کردن هندوانه به رژیم غذایی خود، یک حرکت هوشمندانه است. هر وقت احساس کردید نیاز به یک میان وعده دارید، از آن لذت ببرید. به این ترتیب از مواد غذایی با کالری بالا پرهیز کرده و از طعم شیرین آن لذت برده و نیاز به طعم شیرین را در ذائقه خود کاهش می دهید.

* – یک فنجان آب هندوانه 46 کالری دارد.

3- راسبری

راسبری یا نوعی تمشک، کوچک ولی بسیار قدرتمند است. این کوچولوها کالری کمی دارند و حتی زمانی که شما آنها را در فیبرهای نامحلول قرار دهید، کالری آنها کمتر نیز هست. وقتی شما یک فنجان از تمشک فصلی میخورید، درحقیقت 32 کالری را هضم میکنید. این واقعیت را در نظر بگیرید که تمشک دارای بیشترین محتوای فیبر بین میوه هاست (1 فنجان برابر با 8 گرم فیبر). در صورت استفاده، با خوشحالی پیروزی خود را در مسابقه کاهش وزن میتوانیم جشن بگیریم.

* – یک فنجان تمشک برابر با 64 کالری، 5/0 گرم چربی، 1 میلی گرم سدیم،5/14 گرم کربوهیدرات 8 گرم فیبر، 5/5 گرم قند و 5/1 گرم پروتئین دارد.

4- گریپ فروت

گریپ فروت برای جبران کالری به شما کمک میکند. یک گریپ فروت معمولی فقط 80 کالری دارد و مثل هندوانه بیشتر از 90 درصد آن آب است. میتوانید آن را بریده و با یک شیرین کننده بدون کالری بپزید وهمه چیز آن را بخورید. آنوقت دیگر تمایلی به خوردن هیچ چیز نداشته و کاملا سیر خواهید بود. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که ترکیبی از گریپ فروت به نام “نارینگین” میتواند باعث کاهش قند خون شده و در نهایت منجر به کاهش وزن شما شود.

پس در هر فرصتی از یک گریپ فروت لذت ببرید. آب آن را با فشار به داخل لیوان آب خود بریزید؛ برخی قسمتهای بدون پوست آن را به سالاد خود اضافه کنید و یا شبیه به لیمو برای اضافه کردن به غذاهای خود از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید مصرف آن با برخی داروهای خاص میتواند باعث اثرات نامطلوب بر روی سلامت شما شود. اگر داروی خاصی مصرف میکنید، قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورتی داشته باشید.

* – یک گریپ فروت متوسط 82 کالری دارد.

5- پرتقال

اگر گریپ فروت انتخاب شما نیست، یا بنا به دلایل پزشکی نمیتوانید از آن استفاده کنید، هنوز هم خوش شانس هستید. پرتقال نیز میوه ای شگفت انگیز برای کاهش وزن است. پرتقال دارای فیبر و محتوای آب است. این میوه به شما کمک میکند تا احساس پری کامل داشته باشید. یکی از چیزهای عالی که در مورد پرتقال وجود دارد این است که در همه فصلها تقریبا نوعی از آن وجود دارد، و هیچ راهی نیست که نتوانیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. یک پرتقال کامل را به عنوان یک میان وعده بخورید، یا از بخش های نارنجی رنگ مغز آن در سالاد خود استفاده کنید.

* – یک پرتقال بزرگ 86 کالری دارد.

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

5 1000
ارسال شده در 31 مرداد 1396 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات , مطالب ویژه
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x