مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی

کنترل افراد عصبانی عصبانیت صحبت با افراد عصبانی خشم پرخاشگری افراد عصبانی آرام کردن افراد عصبانی

 

اگر زیاد با افراد عصبانی سرو کار دارید بهتر است با اصول رفتار با این افراد آشنا شوید چون کنترل و کنار آمدن با این افراد بسیار سخت است و می تواند شما را به دردسر بیندازید. خشم و عصبانیت در چهره و رفتار این افراد به خوبی قابل مشاهده است. آن ها با کوچکترین موضوع پیش پا افتاده ای کنترل خود را از دست میدهند و می توانند باعث ایجاد کدورت با اطرافیان خود شوند.

بیشتر فکر ما این است که چگونه می توانیم با استفاده از تجارب خشم خود را کنترل و مدیریت کنیم. اما از طرف دیگر یک موضوع مهم وجود دارد، که چگونه با افراد عصبانی برخورد کنیم. زیرا همیشه به دلیل کار و روابط اجتماعی پیش می آید که باید با افراد عصبانی صحبت و یا کار کنیم. این تعاملات می تواند بسیار جالب و چالش بر انگیز باشد. با هاو کن یو همراه باشید تا راه های برخورد با افراد عصبانی را بیاموزید.

 

مردم برای بیان خشم خود راه های مختلفی دارند. بعضی ها بصورت باطنی و درونی شدن رفتار می کنند، لب ها و چهره خود را بصورت اخم و ناراحت در می آورند و یا عقب نشینی می کنند. و یا برخی از مردم خشم خود را با کارهایی مانند گریه، فریاد زدن، قسم و یا توهین بروز می دهند. پس راه های برخورد با خشم بسیار متفاوت است. ما در این پست راه هایی برای مقابله با افرادی که عملا رفتار های تهاجمی، توهین آمیز، و یا حتی تهدید آمیز دارند آماده کرده ایم.

از خودتان بپرسید که آیا عصبانیت فرد مقابل توجیه پذیر است یا نه؟

گاهی اوقات خشم کاملا منطقی است. همیشه درک کردن احساسات فرد مقابل هنگام تعامل با او بسیار مهم است. باید از خودتان بپرسید که چرا شخص عصبانی است، در عصبانیت آن فرد نقشی داشته اید و یا چیزی وجود دارد که بتواند این وضعیت را تغییر دهد و به حل آن کمک کند؟ مهم است که بدانید آن شخص می تواند عصبانیتش را توجیه کند، اما هنوز خشم خود را به شیوه ای غیر قابل توجیه بیان می کند. به عنوان مثال اگر من در یک مهمانی نوشیدنی یک نفر را بریزم، می دانم که حتما او عصبانی می شود و با من خشمگینانه برخورد می کند. این پاسخ او کاملا توجیه پذیر است. اگر او بر سر من داد بزند، توهین کند و یا برخورد پرخاشگرانه و فیزیکی کند این کار او غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر است.

اما من هنوز می توانم اشتباه خود را جبران کنم حتی اگر او بدون توجیه و توهین آمیز پاسخ من را بدهد. اگر من نوشیدنی کسی را بریزم و او در پاسخ بر سرمن فراید بزند و یا حرفی بزند من هنوز می توانم جبران کنم و از او معذرت خواهی کنم و بگویم که برای جبران یک نوشیدنی دیگر خریداری می کنم.

می توانم به او بگویم که فریاد زدن بر سر من در شان او نیست و من هنوزم بخاطر این کار متاسفم و جبران می کنم.

آرامش (حداقل در ظاهر)

یکی از مهمترین کار هایی که باید انجام دهید، حفظ آرامش هنگامی که یک نفر در برابرتان عصبانی است. حفظ آرامش به کمک اجتناب از کارهایی مثل فریاد زدن، توهین کردن و بالا بردن صدا. ممکن است حساس آرامش در آن وضعیت نداشته باشید، اما هنوز می توانید رفتاری آرام از خودتان بروز دهید. برای این کار آرام و به طور مستقیم صحبت کنید و صدایی آرام و خونسرد داشته باشید، احتمالا این کار باعث تشدید وضعیت و عصبانیت فرد نمی شود. مردم سعی دارند که در برخورد ها حجم و تن صدای افراد را بررسی کنند، پس سعی کنید هنگامی که در حال تعامل با یک فرد عصبانی هستید آرامش خود را حفظ کنید و با صحبت کردن بصورت آرام و خونسرد باعث کاهش عصبانیت او شوید.

کنترل افراد عصبانی عصبانیت صحبت با افراد عصبانی خشم پرخاشگری افراد عصبانی آرام کردن افراد عصبانی
اجتناب از حمله شخصیتی

یک راهی که حتما باعث تشدید عصبانیت فرد مقابل می شود، حمله شخصیتی به او می باشد. توهین به آن ها یا بکار بردن جملاتی مانند “شما همیشه اینطوری هستید” به احتمال زیاد وضعیت را بدتر می کند، در عوض باید بر روی احساسات و رفتار های خاص تمرکز کنید. بجای گفتن “هر موقع عصبانی هستی سر من داد میزنی” بگویید “لطفا سر من داد نزن”. به جای گفتن “بسیار بی حوصله و بی تابی” بگویید “می توانی با من صبور تر و خونسرد تر باشی”. در کل بکار بردن کلماتی مانند “همیشه” که باعث جمع بستن می شود، فرد مقابل را ناراحت و پرخاشگر تر می کند، سعی کنید فقط از مشکلات همان لحظه صحبت کنید.

افراد ممکن است از نظر احساسی متفاوت باشند، اما حمله احساسی و شخصیتی شما می تواند به او ضربه بزند و باعث تشدید وضعیت و دعوا بشود. احتمالا ممکن است شخص مورد نظر واقعا فرد بی تاب و بی حوصله ای باشد، و او احتمالا می خواهد که شما در مورد آن با او صحبت کنید. با این حال همیشه به یاد داشته باشید وسط یک تبادل عصبی زمان خوبی برای صحبت کردن نیست.

بدانید که چه زمانی باید کنار بروید و محل را ترک کنید

در هر تبادل با یک شخص بیش از حد عصبانی، ممکن است یک نقطه زمانی وجود داشته باشد که نیاز دارید به بحث خاتمه دهید و وضعیت را ترک کنید. دلایل زیادی برای هوشمندانه بودن این عمل وجود دارد: در این زمان آنقدر فرد مقابل عصبانی هست که ممکن است ادامه تعامل باعث توهین و یا حتی برخورد های فیزیکی شود، و قطعا در این شرایط مذاکره به نتیجه خوب و مثبتی نخواهد رسید پس باید سعی کنید که به هر شکلی این مذاکره را به تعویق بیاندازید. برای مثال به او بگویید که الان وضعیت خوبی برای مذاکره نیست و هر موقع که آرامش بیشتری داشتید صحبت می کنیم. این کار هم برای حفظ ایمنی مهم است و هم برای به نتیجه رسیدن مذاکره.

ایمنی

در نهایت، زمانی که شما با یک فرد عصبانی برخورد دارید، باید مطمئن شوید که در امان هستید. البته می تواند بدون برخورد فیزیکی عصبانی شود، زیرا یک فرد عصبانی لزوما یک شخص خشن نیست. اما با این حال ما باید از این واقعیت آگاه باشیم که مردم به هنگام عصبانیت ممکن است کنترل خود را از دست بدهند و دست به برخورد های فیزیکی بزنند. اگر احساس کردید که امنیتتان در خطر است سعی کنید در آن زمان از آن شخص دور شوید. اگر مطلقا باید با فردی که شما را تهدید کرده است و یا میدانید که فردی عصبانی است مذاکره کنید، سعی کنید شرایط و فضا را طوری رقم بزنید که هم از امنیت مطمئن باشید و هم از لحاظ قدرت خارج شدن از مذاکره.

منبع:

howcanu

5 1000
ارسال شده در 13 شهریور 1396 توسط با موضوع روانشناسی
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی