کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

مزایای بلند شدن از پشت میز کار

افراد پشت میز نشین نسبت به دیگران بیشتر باید تحرک داشته باشند. آن ها باید حداقل هر یک ساعت یک بار از پشت میز بلند شده و به حالت ایستاده برای چند دقیقه بمانند تا باعث تسریع گردش خون در عضلات پاهای خود شوند. می خواهیم به مزایای بلندشدن از پشت میز برای این افراد اشاره کنیم با ما همراه باشید.


دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم.

فواید چند دقیقه ایستادن در هر ساعت

فواید چند دقیقه ایستادن در هر ساعت ,دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم.
پروفسور اولیویا جادسون (از اعضای کالج سلطنتی لندن) می‌گوید: «مطالعات اخیر نشان داده‌اند افرادی که بیشتر از ۱۱ ساعت در روز می‌نشینند، ۴۰ درصد بیشتر از دیگران با خطر مرگ در سه سال آینده زندگی‌شان مواجه هستند».
بنابراین، مقابله یا عدم مقابله با سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند به مساله مرگ و زندگی تبدیل شود. درنتیجه افرادی که با توجه به نوع شغل‌شان باید زمان زیادی را پشت میز بنشینند، به تحرک بیشتری نیاز دارند. اگر می‌خواهید بدانید که با هر بار برخواستن از پشت میز، چه اتفاقی برای بدن‌تان می‌افتد، به نکات زیر دقت کنید.

مغزتان فعال می‌شود

زمان تاثیر: بلافاصله

دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم. متخصصان به همین دلیل توصیه می‌کنند که هر ۳۰ دقیقه، یک بار از پشت میز بلند شوید. هجوم این حجم از خون غنی از اکسیژن به مغز، تمرکز را تقویت می‌کند و انرژی را هم افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بهترین ایده‌های فکری وقتی به ذهن می‌رسند که در حالت ایستاده قرار داریم.
شادتر می‌شوید

زمان تاثیر: ۲ دقیقه پس از ایستادن

احاطه شدن یا محاصره شدن در میان تعداد زیادی از همکاران در محل کار واقعا می‌تواند از نظر ذهنی تحلیل‌برنده باشد، چون ما انسان‌ها به‌طور آگاهانه یا ناآگاهانه دائما به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهیم و احساسات آن‌ها را در خودمان جذب می‌کنیم.
البته تعامل و ارتباط با افرادی که مثبت‌اندیش هستند نیز می‌تواند خلق‌وخوی ما را تقویت کند، اما ما همواره نمی‌توانیم همکاران نزدیک به خودمان را در محل کار انتخاب کنیم. بنابراین، بهتر است که لحظات یا دقایقی کوتاه از فضای کاری فاصله بگیریم و حداقل این‌که چند دقیقه از نشستن روی صندلی دور بمانیم.

مزایای بلند شدن از پشت میز کار

فواید چند دقیقه ایستادن در هر ساعت

هوس خوراکی‌های شیرین را کاهش می‌دهید

زمان تاثیر: ۱۰ دقیقه پس از ایستادن

ما انسان‌ها در محل کار معمولا ۳ برابر بیشتر از حالت عادی در خانه غذا می‌خوریم. طبق گزارش American Journal of Clinical Nutrition (از موثرترین مجله‌های علمی در ۱۰۰ سال اخیر)، مصرف انواع خوراکی‌ها پشت میز کار، خطر پُرخوری را در افراد شاغل افزایش می‌دهد، چون با غذا خوردن بدون فکر همراه است. پس دفعه بعدی که خواستید خوردن خوراکی شیرین یا نمکی را شروع کنید، سریعا از پشت میز کارتان بلند شوید.

چربی بیشتری می‌سوزانید
زمان تاثیر:‌ یک ساعت پس از ایستادن

محققان دانشگاه چستر می‌گویند که فواید چند دقیقه ایستادن در هر ساعت ,چند دقیقه ایستادن در هر ساعت، باعث سوخته شدن ۵۰ کالری بیشتر می‌شود. بنابراین، هر بار که در محل کار می‌ایستید و از صندلی‌تانفاصله می‌گیرید،‌ میزان کالری‌های مصرف‌شده را افزایش می‌دهید.

بهتر می‌خوابید
زمان تاثیر: هر شب

اضافه کردن فعالیت‌های بدنی به برنامه روزانه، ‌حتی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در روز،‌ می‌تواند کیفیت خواب افراد را بیشتر کند. براساس گزارش Primary Care Companion (از مهم‌ترین مجله‌های علمی در زمینه پزشکی)،
فعالیت‌های بدنی در طول روز، حتی اگر جدی هم نباشند، مشکلات حادی مانند بیماری بی‌خوابی را هم تسکین می‌دهند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهید
زمان تاثیر: در درازمدت

افرادی که سال‌های زیادی را براساس سبک زندگی بی‌تحرک می‌گذرانند و شغل‌شان هم ایجاب می‌کند که زمان زیادی
را روی صندلی بنشینند، خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهند. شایع‌ترین این سرطان‌ها، سرطان‌ کولون و سرطان پستان هستند که با نشستن بیش از حد ارتباط دارند.
مطالعات مختلفی هم نشستن بیش از حد را با سرطان‌ ریه، سرطان پروستات و سرطان تخمدان مرتبط می‌دانند. پس هر بار که از میز کارتان دور می‌شوید، یک گام کوچک به سمت سلامتی خودتان برمی‌دارید.
وب سایت سلامتیسم

 

5 1000
ارسال شده در 31 شهریور 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
سیب سرخ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x