مشاوره زیبایی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

افراد بسیاری هستند که علاقه دارند تا قد بلند تری داشته باشند. داشتن قد بلند ملزم داشتن برخی شرایط از جمله ژنتیک است؛ البته کسانی هم که از این فاکتور محروم هستند می توانند این کمبود را با استفاده از روش های دیگر به خوبی جبران کنند. در ادامه شما را با روش هایی برای افزایش قد آشنا خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

افزایش قد در بزرگسالی دور از دسترس است و کار چندانی نمی توان در این زمینه انجام داد،، اما راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از انها می توان از کاهش قد مرتبط با افزایش سن، پیشگیری کرد.

چگونه از کوتاه شدن قد در بزرگسالی پیشگیری کنیم؟

بعد از رسیدن به 40سالگی،، به دلایلی همچون پوکی استخوان و یا فشردگی ستون فقرات، قامت انسان در هر 10 سال حدود 1.27 سانتی متر کوتاه می شود که در طول زمان کاهش قابل توجهی خواهد بود.

با این حال، با انجام اقدامات زیر می توان مانع از کوتاهی قد در پی افزایش سن شد:
– پیروی از برنامه غذایی مناسب از جمله دریافت مقدار زیاد کلسیم
– انجام مرتب تمرینات تحمل وزن برای مقابله با کاهش حجم عضلات
– حفظ مناسب رطوبت بدن
– اجتناب از کشیدن سیگار
– استراحت کافی و مناسب

*** بلندی قد افراد چگونه تعیین می شود؟

قد افراد با واسطه مجموعه ای از عوامل از جمله ژنتیک، جنسیت، برخی وضعیت های پزشکی، تغذیه وو ورزش مشخص می شود.
ژنتیک عامل تعیین کننده طول قد اکثر افراد است. مطالعات دوقلوها نشان می دهند که وراثت بزرگترینن عامل تعیین کننده تیپ بدنی فرد است.کوتاه و یا بلند بودن والدین و یا یکی از آنها قطعا در میزان قد فرزندشان دخیل است. یکی دیگر از عواملی که در تعیین طول قد افراد نقش دارد، جنسیت است و زنان در مجموع ظرفیت کمتریی برای بلند قدی در قیاس با مردان دارند.

همچنین برخی از وضعیت های پزشکی نیز می توانند در تعیین قد افراد نقش داشته باشد که از جمله انهاا می توان به ژیگانتیسم (بیماری ناشی از افزایش ترشح هورمون رشد در دوران کودکی که مهم ترین ویژگیش قد بسیار بلند است)، کوتولگی، آرتریت، بیماری درمان نشده سلیاک (یک اختلال خودایمنی روده باریک)، سرطان، هر وضعیتی که نیاز به استفاده طولانی مدت از استروئیدها داشته باشد، سندرم داون، سندرم ترنر (یک بیماری ژنتیکی که در زنان دیده می شود) و سندرم مارفان (نوعی بیماری مادر زادی و ژنتیکی) اشاره کرد.

تغذیه نیز بر پتانسیل قد فرد تاثیر می گذارد. برخورداری از تغذیه مناسب که حاوی منابع ویتامین ها و موادد معدنی باشد، به رشد افراد کمک می کند. برعکس، افرادی که تغذیه مناسب ندارند ممکن است قد آنها به اندازه کافی بلند نشود. مطالعات نشان داده اند که با تقویت تغدیه در طول زمان افراد بلند قدتر نیز شده اند . بنابراین کودکانی کهه یک رژیم غذایی مملو از کلسیم، پروتیین و سایر مواد غذایی مصرف می کنند می توانند پتانسیل رشد خود را به حداکثر برسانند.

فعالیت فیزیکی نیز در رشد و افزایش قد در دوران کودکی نقش دارد، به طوری که فعال بودن باعث تحریک آزاد شدن هورمون رشد می شود. زمانی که این هورمون آزاد می شود، کودکی که صفحات رشد در استخوان هایش بسته نشده است، از رشد بیشتری در قیاس با زمانی برخوردار خواهد شد که از لحاظ فیزیکی فعال نباشد.

اما زمانی که این صفحات در استخوان ها بسته می شود، شخص معمولا بلندتر نمی شود. بیشتر زنان درر فاصله سنی میان 14 و 15 سالگی به بلندی کامل قد خود در بزرگسالی می رسند اما پسران در 16 سالگی به این قد دست می یابند و رشد قد بعد از 19 سالگی نامعمول است.

*** راهکارهایی برای افزایش قد در بزرگسالی

تمرین طرز مناسب ایستادن و نشستن

نه تنها ایستادن و نشستن در حالت مناسب باعث می شود که افراد بلند قدتر به نظر برسند بلکه اینن حالت های بدنی به پیشگیری از ابتلا به سردردها و کمردردهایی که اغلب با خمیده راه رفتن همراه است، کمک می کنند.

برای ایستادن در یک حالت خوب، لازم است:

– شانه ها را عقب نگاه دارید
– شکم را به سمت ستون فقرات بکشانید و برای این کار از عضلات شکم استفاده کنید
– سر را مستقیم در راستای بدن نگاه دارید
– پاها را به اندازه عرض شانه ها باز نگاه دارید
– از خم کردن زانوها اجتناب کنید
– و اجازه دهید که دست ها بطور طبیعی در کنار بدن آویزان شوند

*** برای تمرین خوب نشستن، لازم است:

– در هنگام نشستن کف پاهای خود را بر زمین بگذارید
– بلندی صندلی را تنظیم کنید به طوریکه ران ها در هنگام نشستن با زمین موازی باشند و پاها بر زمینن قرار داشته باشند
– از قرار دادن پاها روی هم اجتناب کنید
– با استفاده از یک بالشتک یا حوله کمر خود را در وضعیت راحت نگاه دارید.
– بگذارید شانه ها راحت بمانند
حفظ وضعیت خوب نشستن کمک می کند تا فضای مناسب میان مهره ها حفظ شود و فرد بلند قدتر بهه نظر برسد.

***تقویت عضلات مرکزی یا درونی بدن

تقویت ستون فقرات می تواند به فرد در حفظ حالت بدنی مناسب کمک کند و باعث شود که فرد قد بلند ترر به نظر رسد.
این عضلات به حمایت از ستون فقرات کمک می کنند. زمانی که این عضلات بسیار ضعیف می شوند،، ستون فقرات به درستی حمایت نمی شود و ممکن است فشرده شود. این وضعیت همچنین می تواند به خم شدگی منجر شود.

برای تقویت عضلات ستون مهره ها می توان حرکات زیر را انجام داد:

– حرکت پلانک: برای انجام این حرکت، بدن به اندازه بازوها و در راستای یک خط صاف بر روی دو ساعدد دست بالا نگاه داشته می شود، در این حرکت تمامی عضلات شکم درگیر می شوند.
-حرکت سوپرمن: باید بر شکم خوابید و دست ها، پاها و سر را صاف و کشیده از زمین بالا گرفت و نگاهه داشت.
– کرانچ شکمی: برای انجام این حرکت باید به پشت خوابید و زانو ها را خم کرد به طوری که کف پاها رویی زمین قرار گیرند و بعد با استفاده از عضلات مرکزی شانه ها و سر را بلند کرد.

منبع: خبر فارسی

5 1000
ارسال شده در 4 مهر 1396 توسط با موضوع عمومی
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x