دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

استفاده صحیح از کوله پشتی و کیف هایی که بر روی شانه حمل می شود باعث می شود از ابتلای افراد به اختلالات ناشی از سیستم اسکلتی بدن جلوگیری شود و فشار وزن کوله پشتی به صورت موازی و مساوی بر روی بدن تقسیم شود.
بهترین راه برای شروع این است که با اعمال عادت های خوب، وسایلی را درکوله پشتی قرار دهید که مورد نیاز است. با فرزند خود تصمیم بگیرید که چه وسایلی مورد نیاز است و چه وسایلی می تواند حذف شود. فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید و در کوله پشتی خود قرار دهید.

محققان کایروپراکتیک (درمان مشکلات اسکلتی) در کانادا تاکید دارند که وزن کیف یا کوله پشتی مدرسه باید کمتر از 15 درصد وزن کودک باشد.

به گزارش ایرنا، محققان انجمن کایروپراکتیک کانادا (CCA) در مقاله ای با عنوان ‘ 9 گام برای اطمینان از استفاده درست فرزند شما از کوله پشتی’ به بررسی چگونگی استفاده از کوله پشتی و وزن مناسب آن پرداخته اند.

در این مقاله آمده است: ‘ این نکته اهمیت دارد که استفاده درست از کوله پشتی از سنین پایین فرزند شما آغاز شود. اگر کوله پشتی در مدت زمان طولانی و بصورت نادرست استفاده شود، نه تنها باعث ایجاد درد در شانه یا گردن می شود، بلکه می تواند منجر به تغییر در وضعیت ایستادن و راه رفتن شود ‘.

در ادامه این مقاله به 9 گام برای اطمینان از اینکه کودکان به درستی از کوله پشتی خود استفاده می کنند، اشاره شده است:

1- بسته بندی سبک را تشویق کنید:

بهترین راه برای شروع این است که با اعمال عادت های خوب، وسایلی را درکوله پشتی قرار دهید که مورد نیاز است. با فرزند خود تصمیم بگیرید که چه وسایلی مورد نیاز است و چه وسایلی می تواند حذف شود. فقط آنچه را که نیاز دارید بسته بندی کنید و در کوله پشتی خود قرار دهید.

2- بار آن را به طور مساوی پخش کنید:

کوله پشتی برای توزیع وزن به طور مساوی ساخته شده است. اطمینان حاصل کنید که سنگین ترین وسایل در نزدیک ترین نقطه به وسط پشت کودک قرار دارد. این نقطه، مرکز ثقل خود را تثبیت می کند و به جلوگیری از خمیده شدن، کج راه رفتن یا به جلو افتادن، کمک می کند.

3- اطمینان حاصل کنید که وزن کوله پشتی مناسب است:

در حالت ایده آل، کوله پشتی نباید بیشتر از 10 تا 15 درصد وزن بدن مصرف کننده باشد. این به ویژه برای کودکان کوچکتر اهمیت دارد.

4- با پاهای خود بلند شوید:

به کودک خود بیاموزید که کوله پشتی خود را روی زمین پشت سر خود قرار دهد، زانوها را خم کند، دستان خود را داخل بندهای کوله پشتی کند و با کوله پشتی بلند شود.

5- اطمینان حاصل کنید که بندهای کوله پشتی محکم است:

کوله پشتی باید روی هر دو شانه به طور ایمن و مناسب و بر روی حد فاصل پشت بدن قرار گیرد. اگر کوله پشتی روی باسن حلق آویز شود، بندهای کوله محکم و مناسب نیست و با تنظیم مناسب می توان آن را درست است.

6- از فرزند خود بپرسید آیا هنگام استفاده از کوله پشتی احساس ناراحتی می کند:

حتی اگر به ظاهر کوله پشتی درست قرار گرفته باشد، ممکن است فرزند شما احساس خوبی نداشته باشد. از کودکان بپرسید که آیا کوله پشتی برای آنها راحت است یا خیر. اگر آنها می گویند اینطور نیست، سعی کنید دریابید که دلیل آن چیست و آیا می توان با تنظیم کردن کوله پشتی، آن را برطرف کرد.

7- بطور مداوم راحتی کودکان خود را کنترل کنید:

مطمئن نباشید که اگر کوله پشتی را درابتدای سال تحصیلی تنظیم کرده اید را برای کل سال همینگونه باقی می ماند. ممکن است یک بند تنگتر یا گُشادتر شده باشد، ممکن است در مواقع خاصی کمی سنگین تر باشد یا شاید وسایل در کیسه در برخی روزها در یک طرف کوله پشتی، سنگینی کنند. با بررسی روزانه کوله پشتی نه تنها به راحتی فرزندتان بلکه به عادت های خوب برای زندگی کمک می کنید.

8- هر دو بند کوله پشتی را استفاده کنند:

فرزندتان را همیشه تشویق کنید تا کوله پشتی خود را با هر دو دست بگیرد. اگر کوله پشتی را روی یک شانه یا یک بازو نگه دارد منجر به بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد.

9- کاهش زمان استفاده از کوله پشتی:

بهتر است در مکان های امن، کودکان تشویق شوند که کوله پشتی های خود را در کناری بگذارند و کمتر آن را بر دوش خود قرار دهند.

کایروپراکتیک (Chiropractic) زیر شاخه ای از درمان های مکمل و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان از جمله کمردرد یا درد گردن است.

منبع/عصر ایران

5 1000
ارسال شده در 4 مهر 1396 توسط با موضوع سلامت کودک
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • نوبرانه های این فصل و خاصیت های بی شمار آنان
  • شکیبایی والدین اطفال اوتیسمی
  • برخی داروهای جلوگیری از خونریزی بیماران قلبی منجر به مرگ آنها مي شود
  • درمان خشکی، چاک و ترک لب با گیاهان دارویی
  • چند روش جدید برای فرنچ و رنگ آمیزی ناخن
  • مقابله با سرطان سینه به وسیله این خوراکی ها
  • برخی از مزایای برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری
  • سلامت دستگاه ایمنی خود را تا حد زیادی بهبود بخشید
  • محبوبترین ها

  • با این خوردنیها دیگر نیازی به رژیم گرفتن ندارید
  • سس گوجه هاینز و عوارض مصرف آن
  • دریافت بیشتر ویتامین دی
  • 10 غذای فوق العاده عالی برای سرکوب اشتها
  • چگونه می توانیم خوردن شکر را کنار بگذاریم
  • بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه
  • چرا باید پیاز بخوریم
  • اهمیت کاهش مصرف شیرینی جات
  • رپورتاژ

  • هایفو تراپی لیفت بدون نیاز به جراحی
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • دکتر بابایی متخصص پوست مو و زيبايی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x