کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

روش های تبلیغاتی و گسترده ای برای کاهش وزن و لاغری توسط شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر می شود اما در این مقاله قصد داریم شما را با یک روش آسان و بسیار ساده برای کاهش وزن و لاغری آشنا نماییم.

بسیاری از افراد چاق عنوان می کنند که ما استعداد چاقی داریم حتی آب هم می خوریم چاق می شویم؛ ولی این مطلب، صحت ندارد.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی(diet therapy) روشی برای لاغری بدون ورزش کردن و رژیم معرفی کرد. به گزارش شفا آنلاین،ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر سریع غذاخوردن در چاقی گفت: بسیاری از افراد چاق آقایان اغلب عنوان می کنند که مااستعداد چاقی داریم حتی آب هم می خوریم چاق می شویم؛ ولی این مطلب، صحت ندارد.

وی ادامه داد: اگر افراد دچار بیماری زمینه ای مانند کم کاری تیروئید، کیست تخمدان(Ovarian Cysts) نباشند در اکثر موارد به دلیل اینکه انرژی دریافتی از غذاهای مختلف در وعده های سه گانه یا میان وعده ها از انرژی مصرفی بیشتر است فرد چاق می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: افرادی که عادت دارند غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل کنند بین انرژی دریافتی و مصرفی تعادل برقرار نمی شود و فرد افزایش وزن پیدا می کند.

وی تصریح کرد: وقتی که ما غذا را به علت افت قند خون یا گرسنگی شدید تناول می کنیم زمان، لازم دارد که این غذا جوییده، بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی احساس سیری در بدن ایجاد کند.

مظهری گفت: این زمان، بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد تا احساس سیری در فرد ایجاد شود و بدن دریابد که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف دریافت کرده است.

وی ادامه داد: از این جهت، با آرامش غذا خوردن از افزایش انرژی دریافتی جلوگیری می کند اما اگر فردی سریع غذا بخورد بیشتر چاق می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: توصیه ما این است افراد برای اینکه چاق نشوند نخست باید سرعت غذاخوردن را کم کنند؛ دوم به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنند و با ورزش کردن وزن خود را کنترل کنند تا دچار اضافه وزن نشوند .

منبع/شفا آن لاین

5 1000
ارسال شده در 4 مهر 1396 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x