کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

مغز مرکز فرماندهی بدن است. داشتن یک مغز سالم و توانمند از جمله بزرگ ترین امتیازات هر انسانی به شمار می آید. رفتار ها و عادت های بسیار زیادی وجود دارند که باعث آسیب رسیدن به مغز می شوند؛ در این مطب شما را با روش هایی برای اینکه همیشه مغزی سالم و قدرتمند داشته باشید آشنا خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید

مغز یکی از پیچیده‌ترین ارگان‌های بدن انسان است که سخت‌ترین وظایف را در بدن بر عهده دارد، در بسته سلامت امروز،​ با شیوه هایی که باعث بهبود عملکرد مغز می شوند، آشنا شوید. تمام افراد دوست دارند سالم و باهوش باشند وو برای رسیدن به این خواسته تمام تلاش خود را می کنند.

مغز سالم بهترین و مطمئن ترین راه برای دستیابی به زندگی شاد و اثر بخش است. بنابر این باید سلامت مغز را حفظ کرد. بنا به اعلام اتحادیه پژوهش های مغزی آمریکا برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از نقصان شناختی ناشی از سن، اقدامات زیادی می توان انجام داد. توصیه اخیر پزشکان حفظ سلامت و فعالیت مغز است که راهکارهای زیر را برای این منظور پیشنهاد می کند: شیوه های حفظ سلامت مغز را بشناسید.

– ورزش بیشتر
– تغذیه سالم
– حفظ وزن ایده آل بدن
– کنترل کلسترول
– حفظ قندخون سالم بدن
ترک سیگار

در کنار رعایت نکات فوق با انجام یک سری از فعالیت ها می توان به بهبود عملکرد مغز کمک کرد .

شرکت در فعالیت های گروهی:

برای حفظ سلامت مغز حتما در فعالیت های گروهی شرکت کنید. گذراندن وقت با دوستان، انجام کارهایی داوطلبانه و مسافرت می ‌تواند شما را فعال و سالم نگهدارد.

فعال نگه داشتن ذهن:

برای حفظ سلامت مغز باید ذهن را فعال نگه داشت. آموختن یک زبان یا مهارت جدید، حل کردن جدولل کلمات متقاطع، رفتن به کلاس‌ های آموزشی و یا یادگیری رشته ‌های هنری می‌ تواند ذهن شما را فعال نگه ‌دارد. رژیم غنی از اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، میوه ‌ها و سبزی‌ ها و ویتامین ب و میزانن متعادلی از مواد نشاسته ‌ای یا کربوهیدرات های پیچیده، سلامت مغز را حفظ می ‌کند.

خواب کافی:

نداشتن خواب کافی می ‌تواند اثراتی منفی بر سلامت مغز داشته باشد.

ورزش و فعالیت بدنی منظم:

برای حفظ سلامت مغز ورزش و فعالیت بدنی فراموش نشود. در واقع ورزش‌ می تواند گردش خون را فعالل کند، توازن و هماهنگی بدن را بهبود بخشد و به جلوگیری از بیماری‌‌ هایی که خطر زوال عقل یا دمانس را می‌ افزایند، مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کند.

کاهش استرس:

برای داشتن مغزی سالم باید شرایط استرس زا را کاهش دهید. شرکت در تمرین ‌های یوگا، گذراندن وقتت با دوستان یا انجام سایر فعالیتهای کاهنده استرس به حفظ توانایی یادگیری و قدرت حافظه کمک می‌ کند.

به سر گذاشتن کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی با موتور و ماشین به اجتناب از صدمه‌ خوردن مغز که می ‌تواند با افزایش خطر زوال عقل یا دمانس همراه باشد کمک کند.

دوری از عادت های ناسالم:

برای حفظ سلامت مغز باید از عادات بد و ناسالم پرهیز کنید. سیگار کشیدن و داروهای روانگردان میی ‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به دمانس و زوال قدرت شناختی شوند.

کنترل سلامت بدنی:

حفظ وزن متناسب، ورزش‌کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی و کنترل ‌کردن استرس می ‌تواند به کاهشش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی که بر مغز تاثیر می گذارند مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا کمک کند.

توجه به سابقه بیماری ها در خانواده:

اگر با توجه به سابقه خانوادگیتان در معرض ابتلا به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستید، با پزشک تان در مورد شیوه‌‌ های حفظ سلامت مغز و جلوگیری یا کند کردن پیشرفت زوال قوه شناختی مشورت کنید.

 

منبع: IRIBNEWS

5 1000
ارسال شده در 6 مهر 1396 توسط با موضوع مغز و اعصاب
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x