مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
scale_1
بطور حتم  همه‌ ما این به گوشمان خورده است که اگر زیادتر از کالری‌های مصرفیمان کالری بسوزانید، وزنمان پایین می آید . در حال حاضر، من این اصل را با  سایر برنامه‌ غذایی  ترکیب و  تلاش کرده‌ام  لیست غذاهایم را از خوراکی‌های سالم و با کالری پایین پر کنم. سختی این مدل رژیم گرفتن این است که هیچ قانون ویژه ای  برایش وضع

نشده و شما فقط باید یک اصل آسان را پیروی کنید: بیشتر از اندازه کالری مصرفیتان، کالری بسوزانید؛ اما اگر دقیق‌تر بنگریم، متوجه می‌شویم تلاش برای لاغر شدن، به‌سختی صورت می‌گیرد! چرا؟ سه مشکل در این زمینه وجود دارد:
اشتباه اول : یک رژیم خیلی کم‌کالری می‌گیرید
خیلی‌ها فکر می‌کنند که هر چقدر کالری کمتری مصرف کنند، زودتر هم لاغر می‌شوند؛ اما مصرف کمتر از 1200 کالری، نه‌تنها باعث نخواهد شد سریع‌تر نتیجه بگیرید، بلکه میزان سوخت‌وساز بدنتان کند شده و بدنتان دیگر برای انجام اعمال همیشگی‌اش، انرژی کافی نخواهد سوزاند.
همچنین چسبیدن طولانی به چنین برنامه‌ی غذایی می‌تواند نهایتاً منجر به پرخوری و تجربه‌ی رژیم یویو شود؛ یعنی دوباره چاق خواهید شد. راه‌حل ایده‌آل این است که کالری‌های مصرفی اضافه را با ورزش بسوزانید، نه اینکه کمتر از نیاز بدنتان غذا بخورید.
اشتباه دوم : همه‌ی کالری‌ها را برابر فرض می‌کنید
همان‌طور که قبلاً هم توضیح داده‌ایم، هنگامی‌که صحبت از قواعد رژیم گرفتن می‌شود، این نظریه کاملاً اشتباه است. برخی از غذاها شاید به یک میزان کالری داشته باشند، اما بهتر است غذایی را انتخاب کنید که چیزی بیشتر برای شما به ارمغان می‌آورد، چیزهایی مانند فیبر، ویتامین، مواد معدنی، کلسیم و مواد مغذی دیگر.
اگر غذاهای فقیری بخورید که پر از کالری هستند، باعث خواهد شد بدنتان قحطی‌زده شود! این بدین دلیل است که بر خلاف خوردنی‌های سالم و مغذی، این خوراکی‌ها اشتهای شما به خوردن را ارضا نمی‌کنند و نمی‌توانند برای مدتی طولانی شما را سیر نگاه دارند.
اشتباه سوم : رژیم غذایی‌تان را شخصی‌سازی نمی‌کنید
این چیزی است که من هنگامی‌که رژیم گرفتن را شروع کردم، یاد گرفتم. برای تنظیم لیست غذای روزانه‌تان با توجه به کالری‌های مواد غذایی، باید عوامل زیادی همچون سن، جنسیت، ترکیب و اندازه‌ی بدن، فعالیت فیزیکی روزانه و وزن را در نظر بگیرید.
افرادی که درشت اندام‌اند یا عضلانی‌تر هستند، سریع‌تر هم کالری می‌سوزانند. اشخاص سن و سال‌دار هم با توجه به این حقیقت که عضلاتشان رو به کاهش است، مستعد افزایش وزن هستند و کندتر کالری می‌سوزانند.
تمام این عوامل، میزان سوخت‌وساز شما که نقش مهمی در کاهش وزنتان دارد را تعیین می‌کنند. گرفتن رژیم‌های سنگین، سوخت‌وساز بدنتان را کند می‌کند، چرا که بدنتان هرچه می‌خورید را برای روز مبادا ذخیره می‌کند؛ بنابر این می‌توان گفت که خوردن وعده‌های متعدد و با اندازه‌ی کنترل شده، می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر وزنتان را کم کنید.
 sara.jamejamonline.ir
5 1000
ارسال شده در 11 مهر 1393 توسط با موضوع تغذیه
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x