ورزش و رژیم کم چربی نوشیدنی شیرین قبل از تمرین نوشیدنی شیرین کاهش وزن

رژیم های غنی از قندهای ساده باعث میشود که اشتهایتان زیادتر شود.پژوهشگران  هنوزدرباره اینکه چه نوع رژیمی بهترین شیوه برای کاستن  چربی ها و حفظ سلامت بدن است هنوز به تفاهم نرسیده اند (رژیم های کم چربی، پرکربوهیدرات یا رژیم های کم کربوهیدرات،پرپروتئین و چربی). ولی بسیاری از دانشمندان با این اصل به توافق

رسیدند  که مردم باید از خوردن قندهای ساده امتناع کنند.این قبیل غذاها سطح انسولین خون را افزایش می دهند که در نتیجه آن به سرعت سطح قند خون پایین می آید و باعث ایجاد احساس گرسنکی می گردد.

توصیه می شود بیشتر روی کربوهیدرات های مرکب متمرکز شوید تا کربوهیدرات های ساده. سیب زمینی وبرنج قهوه ای از منابع خوب کربوهیدرات های مرکب هستند که می توانید از آنها در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

از آب سیب طبیعی یا میوه های با رنگ تیره برای شیرین کردن وعده های غذایی خود به جای شکر و قند استفاده کنید. همچنین توصیه می شود به وفور از میوه و سبزیجات دررژیم غذایی خود استفاده نمایید.

آیا مصرف نوشیدنی شیرین قبل از تمرین مضر است ؟

برخی ازکارشناسان تغذیه به ورزشکاران هشدار می دهند که از حدود یک ساعت قبل از تمرین دیگر هیچ نوع نوشیدنی کربوهیدرات داری را مصرف نکنند. افزایش مقدار انسولین خون در پی جذب کربوهیدرات ها باعث می شود قند خون پایین برود. شدت تمرین می تواند با مصرف یک نوشیدنی کربوهیدرات دارقبل از تمرین تحت تاثیرقراربگیرد.

مصرف یک نوشیدنی پرکربوهیدرات قبل از تمرین می تواند به حفظ قندخون در یک حد مطلوب کمک کند. این بررسی نشان داده که مصرف نوشیدنی های کربوهیدرات دار قبل از اجرای تمریناتی با شدت متوسط هیچ گونه تاثیر منفی در کارایی بدن ندارد.

رژیم های کم کربوهیدرات قدرت راکاهش می دهند

صدها تحقیق از سال ۱۹۶۰ نشان داده است که کربوهیدرات ها مهم ترین سوخت بدن برای اجرای تمرینات بدنی هستند. دکتر جرج بروکس از دانشگاه برکلی کالیفرنیا یافته است هر زمان که شدت تمرین از ۶۵ درصد حداکثر توان بیشتر می شود بدن به طور اساسی روی کربوهیدرات ها برای تامین انرژی استوار می شود.

رژیم های پرکربوهیدرات برای اکثرورزنئکاران به منظورحفظ گلیکوژن درعضلات وکبد ضروری هستند. با این وجود برخی تحقیقات نشان داده که رژیم های کم کربوهیدرات در چربی سوزی سریع تر از رژیم های پرکربوهیدرات کمک می کنند.

با حفظ ارزش چربی ها در رژیم غذایی دانشمندان اوهایو یافته اند که تفاوتی بین رژیم های کم چرب و رژیم های با چربی متوسط در میزان رشد قدرت فرد بدنساز وجود ندارد.

بنابراین می توانید یک رژیم کربوهیدرات را در دستورکار خود قرار دهید بدون اینکه درمورد کاهش سطح قدرت بدنی خود واهمه ای داشته باشید.

با ورزش و رژیم کم چربی از سرطان پروستات در امان باشید

سرطان پروستات دومین سرطانی است که باعث مرگ ومیر درمردها می شود. در این مورد تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته که نشان می دهد شیوه زندگی سالم که شامل رعایت رژیم های غذایی کم چرب و داشتن فعالیت ورزشی می شود احتمال ابتلا به سرطان پروستات را درمردان کاهش می دهد.

بیمارانی که به برنامه های سلامتی بسیارمتعهد بودند نشان دادند که بیشترین کاهش را در سطح PSA داشتند. PSA یک نشان گر است برای بیماری پروستات.

برخی از محققان یافته اند که بین مقاومت انسولین(وضعیتی است که با فشارخون، چربی خون بالا، مشکلات خونی، چربی های شکمی و دیابت در ارتباط است) وسرطان پروستات رابطه ای وجود دارد.

عدم اجرای تمرینات بدنی و ورزشی و داشتن رژیم های غذایی پرجرب (بویژه چربی های اشباع شده) و سرشار از قندهای ساده باعث مقاومت انسولین و افزایش فاکتورهای محرک سرطان پروستات می شود.

وعده های غذایی نوشیدنی موثر برای کاهش وزن

جایگزینی وعده های غذایی مایع کم کالری با وعده های عادی یک روش خوب برای کاهش وزن و حفظ آن می باشد.

از آنجایی که این وعده های غذایی که به شکل نوشیدنی هستند کالری دقیقی را به شما می دهند دیگر نیازی نیست شما دنبال شمارش کالری دریافتی باشید و از طرفی هم انتخاب های شما را محدود می کنند.

وعده های غذایی مایع صرفا برای اضافه کردن کالری به رژیم های اضافه وزن کاربرد ندارند. شما با جایگزین کردن یک وعده نوشیدنی به جای یک وعده غذای عادی می توانید به مردم کمک کنید تا وزن خود راکاهش داده و آن را حفظ کنند.

برای داشتن وعده های غذایی به صورت نوشیدنی می توانید از مکمل های غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید که البته بهترین نوع مکمل ها برای این منظور را MRP می نامند که معنای آن پودر جایگزین وعده است.

منبع : مجله دانش ورزش

 

5 1000
ارسال شده در 2 آذر 1393 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سوء مصرف و کیفیت پایین از تبعات قیمت ارزان دارو در ایران
  • ادراک و هیجان
  • مهمترين علل ابتلا به زخم معده، مصرف خودسرانه داروهاي مسكن و ضددرد
  • نکاتی برای کسانی که به تازگی گیاه خواری در پیش گرفته اند
  • 9 مواد خوراکی که سبب درمان ناباروری می شوند
  • مزایای پیروی از رژیم غذایی DASH
  • «مريم گلي»، مرهمي براي آفت‌هاي دهاني و زخم‌هاي واريسي
  • افزایش سلامت روحی و جسمی افراد سالمند
  • محبوبترین ها

  • رباتی مخصوص ابراز احساسات سالمندان
  • اصول رفتار با پدر و مادر همسر
  • عارضه روزاسه در سالمندان
  • باید به پیری نگاهی مثبت داشت
  • اسرار زندگی صد ساله ها و معرفی برخی از آن ها
  • بی سوادها زودتر آلزایمر می گیرند
  • افراد میانسال و این نکات مهم زیبایی
  • دستیابی به اکسیر جوانی میسر شد!
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما