موضوعات

مواد غذایی که باعث شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.

 نوشیدن چای:
چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

دکتر سلام

2 اسفند 1390

مطالب مرتبط

  • با مصرف این مواد غذایی، کبدتان را سم زدایی کنید!
  • روغن هایی که می توانند بدن را ترمیم کنند
  • مکمل ویتامین D و افزایش کلسترول در نوجوانان
  • چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
  • غذاهای ادویه دار و تند از مرگ زودرس پیشگیری می کنند
  • مواد غذایی ضدالتهابی که باید به رژیم غذاییتان اضافه کنید
  • مصرف سرخ کردنی ها خطر ابتلا به حمله قلبی را بالا می برد
  • روش درست درمان بی اشتهایی و پرخوری!
  • مصرف کربوهیدرات انسان را باهوش تر می کند!
  • ساده ترین روش برای کاهش وزن!
  • چگونه خودمان را کنترل کنیم و چیزهای شیرین نخوریم؟
  • آیا تغییر در نوع تغذیه تاثیری روی تسکین میگرن دارد؟
  • کدام مواد غذایی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند؟
  • یک چربی سوز جدید به نام قهوه سبز!
  • آرام غذا بخورید تا احساس سیری کنید
  • پربازدیدترین مطالب

  • با استفاده از تخم شربتی موهای خود را تقویت کنید ( 2555 )
  • نزدیکی جنسی در این مواقع ممنوع است! ( 2503 )
  • خاصیت شگفت انگیز پوست پسته ( 2257 )
  • با کدام ویتامین ها گودی و تیرگی زیر چشم از بین می رود؟ ( 2211 )
  • آرزوی شکمی صاف با این تکنیک های ورزشی( آموزش تصویری) ( 2127 )
  • رفع خود ارضایی با این روش های مفید ( 1911 )
  • خطرناک ترین و مضرترین عوامل برای میل جنسی ( 1880 )
  • مشکلات اکثر بانوان در رابطه زناشویی ( 1809 )
  • بهداشت دستگاه تناسلی بانوان ( 1795 )
  • با این نشانه ها به سرطان مشکوک هستید ( 1521 )
  • چرا چربی های شکم آخر از همه جا آب می شود؟ ( 1496 )
  • چطور آرایش کنیم که معلوم نشود ( 1492 )
  • رنگ رژ لب باید در هر فصلی تغییر کند ( 1272 )
  • برای درمان نفخ و گاز معده این برنامه غذایی یک هفته ای را اجرا کنید ( 1192 )
  • معجزه خون جوانان برای سالخوردگان ( 1149 )
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • چگونه پوستمان را از چین و چروک دور کنیم؟
  • آیا آموزش ماساژ صورت بر زیبایی ما تاثیر دارد؟
  • قرص ضدبارداری چه تاثیری بر پوست و مو ما دارد؟
  • چگونه به روش سنتی پوست سفید و زیبایی داشته باشیم؟
  • چه عواملی موجب خارش پوست می شود؟
  • با این ماسک صورت پوست خود را بوتاکس کنید
  • راه مناسب برای جلوگیری از افتادگی پوست
  • قند نخورید تا پیر نشوید
  • انجام لیفتینگ صورت با روش کاملا سنتی
  • رتبه جنجالی ایران در جراحی بینی
  • درمان برای بیماری های روانی
  • چاره لکنت زبان در سنین پایین
  • رابطه چربی های مغز و بروز آلزایمر
  • از سردرد خوشه ای چه می دانید
  • پیش از اهدای خون مطالعه کنید
  • پیشنهاد سردبیر

  • مهم ترین فاکتورهای غذایی برای خانم ها
  • حتما غذاهای گرم و تازه موقع سحر میل کنید!
  • به پوستتان نگاه کنید و بدانید استرس دارید یا نه؟
  • مراجعه کردن به متخصص زنان را در این مواقع فراموش نکنید
  • روش هایی برای از بین بردن افسردگی
  • 3 اسموتی خوشمزه برای سم زدایی بدن
  • آیا نوزاد به ورزش نیازی دارد ؟
  • چرا هنگام صحبت کردن خط می کشیم
  • چای سبز استرس را کاهش می دهد
  • ارتباط ضعف در یادگیری و افسردگی
  • آرایش در دوران بارداری باید چگونه باشد
  • برای ناشتایی چای نخورید
  • چکار کنیم که دچار آکنه نشویم
  • بروز نازایی با این عوامل
  • لزوم دانستن اطلاعات عمومی جنسی
  • 
    
    x
    باغ دارو