موضوعات

مواد غذایی که باعث شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.

 نوشیدن چای:
چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

دکتر سلام

2 اسفند 1390

مطالب مرتبط

  • بیماری های ناشی از مصرف آیس پک
  • آسیب های مختلف مصرف پفک
  • دریافت مایعات در کنار غذا
  • ممنوعیت این خوراکی ها در تابستان
  • بلع آدامس
  • روش تهیه غذا برای کودکان
  • تغییر عادات غذایی منفی
  • کاهش وزن سه روزه به کمک سیب زمینی
  • تنقلات تاثیرگذار روی خواب
  • خوردنی های نامناسب تابستانی
  • ویژگی های مویز
  • مراقبت در برابر افزایش اشتها
  • مصرف هله هوله را کنار بگذارید
  • عدم توان در تشخیص مزه توسط چاق ها
  • اهمیت به دریافت مایعات توسط بدن
  • پربازدیدترین مطالب

  • مواد غذایی که باعث شادابی میشوند ( )
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • روی پنجه قدم برداشتن
  • رهایی از بوی پا
  • ملاحظات مهم در رژیم غذایی بیماران دیابتی
  • تربچه و یک دنیا فایده درمانی
  • مناسب ترین نوشیدنی تابستانی
  • آپاندیسیت در بانوان
  • آسیب های مختلف مصرف پفک
  • علاقه مندان به یوگا بخوانند
  • مراقبت بیشتر از زانوها
  • رفع بوی نامطبوع سرویس های بهداشتی
  • دریافت مایعات در کنار غذا
  • مصرف مسکن برای درد معده
  • تمرینات جسمانی برای دیابت وابسته به انسولین (دیابت نوع اول)
  • دیابت شیرین چند نوع است
  • اهداف برنامه ورزش در دیابت
  • پیشنهاد سردبیر

  • چگونگی درمان لب های خشک اقایان
  • هر آنچه که باید درباره داروهای لا غری بدانید
  • متولد شدن با نبود کره چشم
  • هشدار درباره تبلیغات دارویی در ماهواره ها
  • چگونه مژه را پرپشت و زیبا جلوه دهیم؟
  • برشته شدن این مرد در اتاق جراحی
  • خطرناکترین بیماری های کشنده بدون علامت!
  • آیا افزایش موهای سفید بخاطر کندن آنها است؟
  • داروي جديد، سيروز كبدي را در موشها درمان كرد
  • مراقبت از بدن در مقابل اضطراب
  • ادیومتری: تست شنوایی انسان
  • ازدواج با پرخورها ممنوع!
  • زیر 8 هشت سالگی ورزش ممنوع!
  • خوش تیپ بودن و این مشکلات روحی
  • اختلاف میان میانسالی و سالمندی
  • 
    
    x