موضوعات

مواد غذایی که باعث شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.

 نوشیدن چای:
چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

دکتر سلام

2 اسفند 1390

مطالب مرتبط

  • تخم شربتی و کمک به درمان بیماری های مختلف در بدن
  • آب کردن چربی شکم با استفاده از این صبحانه
  • شکلات تلخ و محافظت در برابر بیماری قندی
  • سرطان سینه با نوشیدن زیاد شیر
  • مواد غذایی پتاسیم دار و پیشگیری از افزایش فشار خون
  • شیر تنظیم کننده فشار خون
  • چرا چای سبز کاهنده فشار خون است
  • تنظیم فشار خون با برنامه غذایی سالم
  • تغییر مزه و بوی غذا در یخچال
  • درمان های مختلف برای رفع کم خونی
  • درج هشدارهای تصویری روی نوشابه ها
  • تشدید فشار خون با مصرف چربی ها
  • با سویا فشار خون را کنترل کنید
  • غذاهای سرشار از سدیم
  • علت بروز فشار خون بالا ناشی از نمک
  • پربازدیدترین مطالب

  • دارچین و این استفاده ها ( 1106 )
  • سیر و عسل و این روش های درمانی ( 1063 )
  • زیبایی پوست با لایه برداری ( 1008 )
  • نوشیدنی برای لاغرشدن ( 893 )
  • ماسک مو با پوست سیب زمینی ( 881 )
  • آلرژی بهاری و این داروهای سنتی ( 866 )
  • منشا بی میلی و بی تفاوتی جنسی ( 862 )
  • کمک های درمانی برای افسردگی تازه مادرها ( 861 )
  • روشی موثر برای سفید کردن دندان ( 850 )
  • موارد مهم برای همراه داشتن یک زن باردار ( 837 )
  • زنجبیل و استفاده های آن ( 822 )
  • با متد جدید پروتئین بافت عصبی درمان می شود ( 818 )
  • انجیر را از قلم نیندازید ( 793 )
  • از بین رفتن میل جنسی در آقایان ( 767 )
  • عوامل خسته شدن یک ورزشکار ( 749 )
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • مسدود شدن عروق کرونر و حمله قلبی
  • سلامت قلب و مقایسه افراد فعال و غیر فعال
  • سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی با ورزش
  • تاثیر مثبت ورزش بر سلامت قلب
  • تضمین سلامت قلب با ورزش
  • بیماریهای قلبی عروقی و تصلب شرایین
  • فعالیت ورزشی و سلامتی
  • علامتها و نشانه های کاردیو میوپاتی
  • علت بروز فشار خون بالا ناشی از نمک
  • هیجان زیاد و بالا رفتن فشار خون
  • غذاهای سرشار از سدیم
  • شیر تنظیم کننده فشار خون
  • نقص ایمنی خردسالان و این روش های درمانی
  • نحوه زندگی افراد افسرده
  • مصرف تربچه و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشنهاد سردبیر

  • درمان بیماری هیستونی با طب سنتی
  • استفاده از خیار به این دلایل
  • داروهای خانگی برای بریدگی های جزئی و خراشها
  • نشستن طولانی و این آسیب ها
  • میان ضربان قلب، ورزش، و سن چه ارتباطی وجود دارد؟
  • رفع ناراحتی ها پس از ترمیم دندان
  • تغییر شکل و درد مهره ها
  • همه چیز درمورد عفونت قارچی دستگاه تناسلی
  • زمان استاندارد برای شروع تکلم خردسالان
  • شیوه های پیشگیری از حاملگی در بیماران روماتیسمی
  • خوراکی های وابسته کننده
  • ابتلا به افسردگی جنسی در زمستان
  • نشانه تغییر رنگها در فصل پاییز
  • بستنی بریده بدون تخم مرغ
  • اهمیت رابطه پدر و فرزندی در دوران جنینی
  • 
    
    x