موضوعات

مواد غذایی که باعث شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.

 نوشیدن چای:
چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

دکتر سلام

2 اسفند 1390

مطالب مرتبط

  • رژیم مدیترانه ای و پیروی از آن
  • عوارض کاهش دریافت ویتامین دی
  • اهمیت رنگ زولبیا و بامیه ها
  • خوردنی های پاک کننده بدن
  • نوشیدنی های شیرین برای سحری مناسب نیستند
  • دانه های روغنی و رهایی از سرطان پروستات
  • تغذیه سالم با انتخاب این غذاها
  • اهمیت وجود سالاد در سفره افطار
  • منابع مهم برای تامین فیبر
  • خطرات ناشی از خوردن هندوانه
  • نوشیدن آب و یک دنیا خاصیت
  • تمبر هندی و یک دنیا فایده
  • فست فود و یک دنیا عوارض
  • بستنی و فالوده سنتی
  • منویی مقوی مخصوص افطار
  • پربازدیدترین مطالب

  • مواد غذایی که باعث شادابی میشوند ( )
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • آب مروارید و لکه چشم
  • تقویت قوای خلاقانه
  • آیا نحوه استفاده از مسکن ها را میدانید؟
  • ویژگی های متمایز بامیه
  • شناسایی سرطان گلو با این نشانه ها
  • با دانه چیا همراه باشید
  • استرس و بیمار شدن
  • درمان بیماری ها با ماساژ دست
  • درخواست های مختلف اطفال
  • تشدید استرس و اضطراب با این خوردنی ها
  • دهانشویه طبیعی
  • اقدام زودهنگام مبتلایان به اختلال اضطرابی
  • کار اجرایی درمورد کودکان مضطرب
  • سن شیوع اختلال اضطرابی
  • کودکان مبتلا به هراس چه مشخصه هایی دارند؟
  • پیشنهاد سردبیر

  • رفلاکس معده را با سرکه سیب درمان کنید
  • راهی جالب برای پنهان کردن رگ واریس پا!!
  • چند ماسک صورت موثر مختص جوش صورت
  • ازدواج با چه شخصی لایق است؟تست روانشناسی
  • مشکلاتی در رابطه با رشد دندان در سنین پایین
  • درمان آکنه با طب سنتی
  • برای ناشتایی چای نخورید
  • عوامل استرس زای مزمن
  • با حبوبات وزن خود را کنترل کنید
  • آموزش چای سیر برای لاغری
  • درمان اختلالات مو با این موارد
  • نجات معجزه آسای دکتر کنت برنتلی از چنگ ابولا
  • شرایط به وجود آورنده اسهال
  • تکنیک تشخیص معتاد بودن خواستگار
  • تفکرات رایج نادرست درزمینه حاملگی دوم
  • 
    
    x