موضوعات

مواد غذایی که باعث شادابی میشوند

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

 صبحانه خوردن روزانه:
کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند. حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کبوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد، توصیه می شود.

 گنجاندن ماهی در رژیم غذایی:
چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا ۳ بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا ۳ تبدیل می شود. همچنین چربی امگا۳ موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا۳ در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

 میان وعده ها:
کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند، خوردن پنج وعده یا بیشتر از میوه ها و سبزی ها در طول روز بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. خوردن میوه ها موجب شادابی و نشاط بیشتر می شوند. علاوه بر این: خطر سرطان را کاهش می دهند. علایم پیری را به تعویق می اندازند.· حافظه را تقویت می کنند. سلامت قلب را افزایش می دهند. سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بهترین راه برای گنجاندن میوه و سبزی ها در رژیم غذایی، مصرف آنها به عنوان میان وعده های غذایی است. میوه ها و سبزی ها در عین حال که کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی هستند. هویج و ماست کم چرب و خشکبار، سیب و انواع دیگر میوه بهترین میان وعده ها هستند.بهترین زمان برای خوردن میان وعده زمانی است که گرسنه هستید.

 آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است.

 نوشیدن چای:
چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

دکتر سلام

2 اسفند 1390

مطالب مرتبط

  • کدام میوه ها بیشترین ویتامین E را دارند؟
  • کاهش احتمال چاقی، با این میوه ها
  • سیب نشسته، سلامت انسان را تهدید میکند
  • در خرید خرما، این نکات را فراموش نکنید
  • تغذیه سالم و آگاهانه
  • نیازهای بدن یک گیاهخوار
  • کدام مواد غذایی بیشترین پروتئین را دارند؟
  • تاثیرات درمانی موثر آب جوش و عسل
  • تناسب اندام با کمک رژیم کانادایی
  • غذا خوردن با اصول اسلامی
  • خوراکی های استرس زا را میشناسید؟
  • آیا سرخ کردن ماهی فواید آن را میسوزاند؟
  • چگونه به سحرخیزی عادت کنیم
  • وجود ابهامات در خوردن سیب زمینی های جوانه زده
  • راهکارهای درمانی طب سنتی برای رفع چربی شکم و پهلو
  • پربازدیدترین مطالب

  • سلامت خود را با مصرف این سبزیجات تضمین کنید
  • نخوردن صبحانه و مشکلات قلبی
  • به نظر شما مصرف سویا در یائسگی چه تاثیری دارد؟!
  • چگونگی نظارت بر مصرف روغن های خوراکی
  • با ویتامین F آشنا شویم
  • مبتلاشدن به کم خونی با رژیم گیاهی
  • چه نوشیدنی هایی بخوریم و از چه نوشیدنی هایی دوری کنیم
  • مواد مغذی تقویت کننده هوش اطفال
  • مواد غذایی پروتئینی هم می توانند مضر باشند
  • تبلیغات بی رویه برای چیپس و پفک
  • کالری سوزی با موسیقی
  • تعادل وزن و کاهش اشتها وابسته به خواب است
  • ایده‌های جدید ، مقوی و خوشمزه برای کودک دلبندتان
  • نمک عامل اصلی پف کردن صورت شما
  • این ویتامین ها تضمین کننده ی زیبایی چهره ی شما هستند
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • انواع مختلف چاقی
  • فاصله قابل ملاحظه دوقلوهای همسان پسر از مرگ
  • تاثیرات مفید مراوده با دوستان در افراد سالمند
  • صدور قانون جدید درباره بیمه ها
  • خوردنی های درمان کننده مشکلات خواب
  • تشخیص علت ایجاد واژینیسموس
  • از ام اس و علائم آن چه میدانید؟
  • بالا بردن حجم شیر مادر با کمک این مواد غذایی
  • خطر مرگ! نزدیک این داروها نشوید
  • تشخیص درد های مزمن و خطرناک
  • در خرید خرما، این نکات را فراموش نکنید
  • تاثیرات مختلف ژل بوتاکس بر بدن
  • رفع درد کمر با در پیش گرفتن این روش ها
  • سیب نشسته، سلامت انسان را تهدید میکند
  • عوامل ایجاد کننده اختلالات گفتار در خردسالان
  • پیشنهاد سردبیر

  • سکته مغزی با این قرص های زنانه
  • چرا نباید از بطری های پلاستیکی استفاده کنیم؟
  • عارضه غیرقابل علاج پس از عمل جراحی زیبایی بینی
  • برای داشتن بازوهایی زیبا بخوانید
  • شدت یافتن یبوست با این خوردنی ها
  • از آدامس های معطر برای رفع بوی دهان استفاده نکنید
  • برای بهبود کارکرد و ریکاوری پاورلیفتر ها این ۵ مکمل مفید است
  • خطر خوراکی های حاوی سرب برای اطفال
  • خستگی دائم در افراد افسرده
  • عفونت ادراری در سنین پایین و نشانه های مهم آن
  • مضرات برگشت عطسه
  • دسر هویج مغز دار
  • پا به پای نوزاد در رده های مختلف سنی
  • مدل سبزه ویژه عید نوروز و سفره هفت سین
  • مراقبت از نوزاد و این پیامدهای روحی برای مادر
  • 
       
    
    x