ghalbi

بیماری های قلبی بشترین علت مرگ و میر افراد است ، اما این به آن معنی نیست که شما باید  سرنوشت خود را قبول کنید. اگر چه  قدرت تغییر برخی از عوامل خطر  مانند سابقه خانوادگی، جنس و سن در دست شما نیست ولی برخی از گام های کلیدی پیشگیری از بیماری های قلبی می توانید انجام دهید که بسیار مفید است و بای سلامتی قلب خوب است.شما می توانید  از مشکلات قلبی در آینده با اتخاذ شیوه زندگی سالم، اجتناب کنید

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

بیماری قلبی واژه ای پوششی است که شرایط قلبی و عروقی مختلفی چون بیماری عروق خون، بیماری عروق کرونر، آریتمی های قلبی، نقص های مادرزادی قلبی و عفونت قلب را شامل می شود. در این چگونه خواهید دید که می توانید با انجام دو تصمیم مهم، احتمال ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید.

ghalbi-1

1-ترک سیگار

سعی کنید سیگار را ترک کنید. اگر سیگار نمی کشید، هیچ وقت سمت آن نروید. راه مناسب ترک سیگار را مناسب با روحیات خودتان پیدا کنید. بعضی ها ترجیح می دهند سیگار را با کاهش روزانه و تقریبی آن ترک کنند. بعضی ها هم ترک یک دفعه ای دود و دم را ترجیح می دهند.

ghalbi-2

2-با پزشک خود در مورد راه های ترک سیگار کشیدن، صحبت کنید.

3-از در معرض دود و دم و تنباکو قرار گرفتن پرهیز کنید. حتی از جویدن تنباکو نیز خودکاری کنید. از تنباکوهای بدون دود هم دوری کنید. این مواد نیکوتین دارند که رگ های خونی تان را تنگ می کنند و قلب را مجبور می سازند تا بیشتر کار کند. این امر فشار خون را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

ghalbi-3

4-علاوه بر نیکوتین، باید از هوای آلوده و پر از دود هم دوری کرد. هوای مملو از اکسیژن و تمیز برای قلب مناسب است.

ghalbi-5

5-ورزش برای تثبیت وزن

-حداقل 30 دقیقه در روز و 5 روز در هفته، ورزش کنید. ورزش نه تنها به طور مستقیم با کاهش ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد، بلکه به طور غیر مستقیم شانس پیشرفت بیماری های قلبی را کاهش می دهد. هر روز ورزش کنید تا وزن شما در حد قابل قبولی بماند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی در شما کاهش یابد و همچنین فشارهای استرسی و پرخاشگری از شما دور شود.

ghalbi-6

6-اگر نمی توانید برنامه مدون 30 دقیقه ای روزانه داشته باشید، رویه ای پر تحرک در زندگی خود داشته باشید. فعالیت فیزیکی خود را در روز افزایش دهید. به جای استفاده از آسانسور، از پله استفاده کنید. 10 دقیقه در روز، در زمان نهار، پیاده روی کنید و یا اینکه خودتان و خانواده به جای اینکه از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید با اتوبوس و مترو رفت و آمد کنید.

منبع-http://phow.ir