Scale-Feature

تغییر در وزن را با چه مواردی می توان کنترل کرد و چگونه می توان از بروز آن در بدن پیشگیری کرد اگر نوسانات وزنتان بیش از حد و به طور مکرر انجام می پذیرد بهتر است به فکر چاره برای آن باشید این عارضه ممکن است بخاطر برخی مشکلات در بدنتان به وجود آید!

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت:‌ «یکی از دلایلی که باعث می‌شود کاهش وزن ناپایدار باشد، تعجیل در کم کردن وزن است.»

دکتر محمدحسن انتظاری  با بیان این مساله گفت: «معمولا در شرایط عادی نباید بیش از 4 کیلوگرم در ماه کاهش وزن صورت بگیرد مگر اینکه نیاز باشد که فردی طی یک ماه به دلایل شرایط خاص مثل عمل جراحی، درد شدید مفاصل و ناتوانی شدید و… بیش از این مقدار وزن کم کند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «افراد دچار اضافه وزن و چاقی باید بدانند که بهتر است با همان سرعتی که وزن افزایش یافته با همان سرعت هم وزن پایین بیاید. به عبارت ساده‌تر، برای درک بهتر این موضوع باید این مثال را به خاطر داشت که اگر از پلکان برای بالارفتن از ساختمانی استفاده می‌شود برای پایین آمدن هم باید از همان پلکان‌ها برگشت و برای سرعت بخشیدن به بازگشت، نمی‌توان از پشت‌بام به پایین پرید!»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تنها رژیم‌تثبیت‌کننده باعث کنترل وزن نمی‌شود، یادآور شد: «درست است که رژیم تثبیت‌کننده وزن می‌تواند در حفظ وزن کاهش‌یافته موثر باشد ولی تنها رژیم‌تثبیت‌کننده باعث کنترل وزن نمی‌شود و نباید برخی افراد دلیل افزایش وزن را رعایت نکردن آن بدانند. درواقع همه چیز رژیم تثیبت‌کننده نیست و به طور کلی تنها رعایت رژیم غذایی یا رژیم تثبیت‌کننده وزن، باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه با تغییر در سبک و سیاق زندگی می‌توان به این امر دست یافت.»

وی رعایت برخی موارد را در پایدار ماندن وزن کاهش‌یافته موثر دانست و گفت: «افرادی که در طول شب به میزان کافی نمی‌خوابند و دچار کم‌خوابی هستند، باید حداقل شب‌ها 6 ساعت خواب کافی و روزانه فعالیت فیزیکی کافی داشته باشند، طوری که حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت در بیرون از فضای بسته که هم آرام‌بخش است و هم اشتها را کاهش می‌دهد و هم مستقیما سبب کاهش ذخایر چربی و افزایش بافت عضلانی می‌شود، پیاده‌روی کنند. با رعایت این موارد فرد به سلامت جسمی و روانی خود کمک می‌کند و باعث تامین ویتامین D موردنیاز بدن نیز می‌شود. در ضمن، بهتر است ضمن اجتناب از پرخوری از ظروف پلاستیکی برای غذا خوردن و نوشیدن آب استفاده نشود. با رعایت این موارد وزن کاهش‌یافته، پایدار خواهد شد.»

انتظاری در نهایت خاطرنشان کرد: «رسیدن به این خواسته،  باید تدریجی باشد اگر وزن به صورت ناگهانی کاهش یابد، به همان سرعت هم وزن از دست رفته باز خواهد گشت درست مشابه فنری که اگر یکباره کشیده و رها شود، به حالت اول بازمی‌گردد.»