images.jpg+

سرعت داشتن در ورزش خوب است یا بد و برای فعالیت ورزشی تا چه حد باید سرعت داشت و این امر تاثیر در افزایش کیفیت ورزش خواهد داشت یا خیر؟آیا عوارض و پیامدهایی برایمان خواهد داشت یا خیر؟

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزش نقش موثری در کنترل و بهبود بیماری‌ها دارد، اظهار کرد: به تمام افراد بویژه مبتلایان به بیماری‌های کلیوی توصیه می‌شود روزانه حداقل 30 دقیقه و در طول هفته نیز 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند.

دکتر مریم ابوالحسنی با اشاره به اینکه امکان ایجاد عوارض جسمی و افزایش استرس در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی وجود دارد، گفت: ورزش نقش موثری را در کنترل و بهبود عوارض بیماری ها به ویژه در بیماران کلیوی ایفا می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: ورزش باید به آرامی شروع شود و با تکنیک های مناسب همراه باشد. به افراد مبتلا به بیماری های کلیوی توصیه می شود یک نسخه ورزشی مناسب داشته باشند چراکه ورزش موجب افزایش استقامت و قدرت بدن می شود.
وی با تاکید بر اینکه ورزش منجر به افزایش انعطاف پذیری بدن افراد می شود، خاطرنشان کرد: به تمام افراد به ویژه افراد مبتلا به بیماری های کلیوی توصیه می شود روزانه حداقل 30 دقیقه و در طول هفته نیز 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند.

این متخصص پزشکی ورزشی، یادآورشد: افراد باید قبل از شروع فعالیت ورزشی، فعالیت های کششی انجام دهند. آن ها نباید در طول ورزش سرعت حرکات‌شان ثابت باشد. فعالیت ورزشی باید به آرامی شروع شود و پس از آن فرد به تدریج سرعت فعالیت خود را افزایش دهد.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه به افراد توصیه نمی شود که در شروع تمرین از ورزش های شدتی استفاده کنند اما فرد باید در طول انجام ورزش کمی احساس کند که انجام فعالیت برایش سخت است، بیان کرد: افراد برای اینکه اطمینان حاصل کنند که فعالیت‌شان شدتی نیست می توانند در طول ورزش صحبت کنند و یا آواز بخوانند. اگر قادر به صحبت باشند ورزشی که انجام می دهند شدتی محسوب نمی شود.