yod

گواتروژن ها موادی هستند که به طور طبیعی در غذاها یافت می شوند و جذب ید و یا به کارگیری ید توسط بافت ها را دچار اختلال می کنند. منبع اصلی ید در کشورهای غربی شیر می باشد؛ چرا که استفاده از یدوفورس که به عنوان شوینده و ضدعفونی کننده تجهیزات در فرایند محصولات لبنی استفاده می شود، موجب بالا رفتن سطح ید در مواد لبنی می شود.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

–  يد در بدن يك انسان سالم و بالغ حدود 20 تا 50 ميلي‎گرم وجود دارد كه دو سوم آن در غده تيروئيد (غده‎اي كه در جلوي گردن است) مي‎باشد.

–    يد موجب نشاط، شادابي، سرزنده بودن و تناسب اندام مي‎گردد.

–    يد براي رشد و نمو و روئيدن مو لازم است.

–    در حفظ سلامت مو، ناخن، پوست و دندان مؤثر است.

–    در سوزاندن چربي‎ها براي لاغر شدن كمك مي‎كند.

–    كمبود آن باعث بيماري گواتر مي‎گردد.

–    كمبود يد باعث كم‎هوشي و كوتاهي قد مي‎گردد.

–    مصرف زياد كلم خام باعث مي‎شود بدن به اندازه كافي يد جذب نكند.

–    يد فشارهاي عصبي را كاهش مي‎دهد.

– يد به ساخت كلسترول خون كمك مي‎كند و همچنين از رسوب كلسترول در عروق جلوگيري نموده و چربي‎هاي ناخواسته و اضافي بدن را مي‎سوزاند.

– كمبود يد در بدن باعث تشويش و نگراني مي‎شود.

– يد براي معالجه نرمي استخوان، بيماري‎هاي پوستي و سل نقش ارزنده‎اي دارد.

– استفاده از مواد الكلي باعث از بين رفتن مواد يد مي‎گردد.

– يد باعث برطرف شدن خون مردگي عضلات مي‎شود.

– يد تنظيم كننده دستگاه قلبي و عروقي است.

– كمبود يد امكان افزايش سرطان غده تيروئيد را دارد.

– يد تنظيم كننده توليدمثل است, اين اعمال به عهده هورمون تيروئيد است كه در بعضي مواقع از ارگان‎هاي ديگر نيز كمك دريافت مي‎كند.

– كساني كه گواتر دارند از خوردن شلغم، برگ و تخم كلم، خردل و از گياهان تيره شب‎بو مانند كيسه كشيش خوددداري كنند.

– مواد غذايي كه در آن‎ها يد موجود مي‎باشد: سبزي‎ها كه در خاك غني از يد روئيده باشند، پياز، تمامي غذاهاي دريايي، روزي يك قاشق چايخوري آب دريا، استنشاق هواي دريا يكي از راه‎هاي بسيار خوب تغذيه يد مي‎باشد، تربچه، سيب‎زميني، مارچوبه، هويج، گوجه‎فرنگي، اسفناج، نخود، قارچ، كاهو، موز، توت‎فرنگي، زرده تخم‎مرغ، شير، پنير، روغن كبد ماهي، كنگر، تره‎فرنگي، ترشك، تره، انگور، شاهي و بولاغ اوتي.