List-of-Natural-Supplements-You-Can-Take-to-Lose-Weight-300x225
برخی از افراد سعی می کنند  از طریق رژیم غذایی، دیگران می خواهند با ورزش و عده ای  نیاز به کمک پزشکی از قبیل قرص، کپسول و دیگر مواد مصنوعی برای لاغر شدن دارند. با این حال، بهترین راه برای کاهش وزن  حفظ یک رژیم غذایی متعادل و ورزش  روزانه است. این درست است که برخی از موارد می تواند به کاهش وزن سریع تر کمک کند . در اینجا لیستی از این موارد راباهم میخوانیم

 

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

یک برنامه مناسب برای لاغری، دربردارنده دو بخش اصلی است که این دو عبارت هستند از «رژیم غذایی» و «ورزش». یک برنامه مناسب برای لاغری در اصل باید به تغییر شیوه نگرش به روند زندگی کمک کند و در نهایت، سلامتی را برای فرد به همراه آورد. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که یک برنامه غذایی «کامل» برای لاغری سراغ دارد، زیرا ویژگی ها و نیازهای انسان ها با هم متفاوت است. با این حال می توان یک برنامه غذایی «متعادل» را برای افراد مختلف توضیه نمود. یک برنامه غذایی متعادل در واقع مصرف همه گروه های غذایی اصلی را در بر خواهد گرفت.

 

با خوردن غذاهایی از گروه های مختلف غذایی می توانیم مطمئن شویم که بدن ما کربوهیدرات، پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت می کند. همچنین یک برنامه غذایی متعادل سبب ایجاد تعادل بین کالری دریافتی و مصرفی بدن می گردد. خلاصه اینکه یک رژیم غذایی متعادل سبب حفظ وزن ایده آل، تناسب اندام و در نتیجه سلامتی می گردد. البته شاید نتوان همه گروه های غذایی را در یک وعده غذایی جای داد. به همین دلیل، گنجاندن همه گروه های غذایی بر برنامه غذایی هفتگی، راز دستیابی به سودمندی های همه این مواد است.

ایجاد تنوع در غذا

هیچ کس دوست ندارد غذاهای تکراری مصرف کند. برخی از رژیم های لاغری تنها مصرف تعداد محدودی از غذاها را مجاز می شمارند که این امر بی شک به دلزدگی و بی انگیزگی فرد در ادامه رژیم لاغری خود منجر می شود. اما یک رژیم غذایی متعادل، طیف گسترده و متنوعی از غذاها را در بر دارد. در این میان، مصرف میوه ها و سبزیجات متنوع به خاطر تاثیر شگفت انگیزی که در سلامتی دارند بسیار توصیه می شود.

انواع میوه و سبزی مصرف کنید.

میوه ها و سبزیجات منبع ارزشمندی از مواد مغذی هستند. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد فیبری هستند و سبب کنترل گرسنگی می شود. همچنین کالری موجود در سبزیجات پایین است و سبب محافظت از بدن در برابر انواع بیماری ها می گردد.

سعی کنید هر روز حداقل به اندازه یک فنجان میوه و سبزی مصرف کرده و به تدریج این میزان را به دو فنجان برسانید.

نکاتی برای افزایش مصرف میوه و سبزی

• رنگ های رنگین کمان را در نظر بگیرید. از رنگ ها و انواع مختلف میوه و سبزی در برنامه غذایی تان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر یک از رنگ های نارنجی تیره، سبز، آبی، بنفش، قرمز و زرد همگی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلفی را برای بدن فراهم می کنند.

• سعی کنید همیشه مقداری میوه و سبزیجات تازه را با خود به مدرسه یا محل کار ببرید. در پیش گرفتن چنین روالی سبب می شود انواع ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن تان تامین شده و در نتیجه در چربی و کالری مصرفی تان توازن ایجاد شود.

• اگر جزو کسانی هستید که میوه و سبزیجات تازه را دوست ندارید، می توانید آنها را آب پز یا کبابی کنید. شکل کبابی شده بسیاری از میوه ها و سبزیجات همچون فلفل دلمه ای، قاچ، سیب زمینی و یا بادمجان بسیار خوشمزه هستند.

میوه و سبزیجات در خانه و رستوران

اگر شما هم جزو کسانی هستید که بیشتر مواقع در خانه غذا می خورید، افزودن میوه و سبزیجات به برنامه اصلی غذایی کار دشواری نیست. اما برای کسانی که بیشتر در رستوران غذا می خورند، بهره گیری از این مواد ارزشمند چندان ساده نیست. تا جایی که ممکن است، از سالاد های با سس کم استفاده کنید.

نقش ورزش و خواب در کاهش وزن و تناسب اندام

رژیم غذایی افرادی که دارای اضافه وزن هستند، معمولاً فاقد تعادل است. چاقی یکی از عوامل ابتلا به دیابت نوع دو، فشار خون بالا و نیز بیماری های قلبی است. حتی اگر اضافه وزن هم نداشته باشید، یک رژیم غذایی متعادل می تواند به یک زندگی متعادل و سالم بیانجامد. برای داشتن یک برنامه کاهش وزن متعادل، نکات زیر را رعایت کنید:

• تحرک بیشتری داشته باشید: تلاش کنید تا فعالیت فیزیکی بیشتری را در برنامه روزانه تان قرار دهید. برای نمونه، اگر در محیط کار غذا می خورید، بهتر است هنگام بازگشت به خانه مقداری هم پیاده روی کنید. به یاد داشته باشید که ترکیب ورزش و رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش وزن سالم بیانجامد.

• به اندازه کافی بخوابید: پژوهش ها نشان می دهد که خواب کافی، در دراز مدت کمک زیادی به سلامت و کنترل بهتر استرس می کند. وقتی به خوبیی استراحت می کنید، می توانید بهتر تصمیم گیری کرده و به این ترتیب احتمال اجتناب از غذاهای پرکالری و مصرف غذاهای سالم تر و کم کالری افزایش می یابد.

در نهایت به یاد داشته باشید:

کاهش وزن سالم، تنها با ایجاد تعادل در زندگی امکان پذیر است. به اندازه کافی استراحت کنید و ورزش و فعالیت بدنی را جزو برنامه های ثابت هفتگی خود قرار دهید.