improve-memory-concentration-home-remedies-to-improve-weak-memory-for-kids-adult-1

 

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

بهتر است بدانید برخی مواد غذایی می توانند باعث بروز آسیب های مغزی از قبیل سکته و یا ایست قلبی شوند برخی مواد غذایی برای تقویت ذهن و حافظه و همچنین توقیت سلامتی بدن مفید هستند غذاهای سبک مانند سالاد، شیرکم‌چرب، مرغ، گوشت قرمز کم‌چرب، سویا و لبنیات کم‌چرب از این قبیل غذاها هستند بهتر است از مصرف چربی های اشباع شده و غذاهای پرچرب پرهیز کنید.

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف چربی حیوانی اشباع و اسیدهای چرب ترانس موجب آسیب به سلول‌های مغزی و افزایش احتمال سکته می‌شود.

دکتر احمدرضا درستی با اشاره به مواد غذایی مفید برای ارتقا و تقویت حافظه گفت: به افراد توصیه می‌شود در وعده صبحانه از شیر کم‌چرب، میوه، تخم‌مرغ پخته، قهوه، چای و نان سبوس‌دار استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود در این وعده غذایی مهم از مصرف نیمرو، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مربا، نان سفید، کیک و بیسکویت به شدت خودداری شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: همچنین برای وعده ناهار به افراد توصیه می‌شود مواد غذایی از قبیل ماهی، سالاد، شیرکم‌چرب، مرغ، گوشت قرمز کم‌چرب، سویا و لبنیات کم‌چرب استفاده کنند و از مصرف غذاهای پرچرب و فست‌فود و انواع نوشابه‌های گازدار به شدت خودداری شود.

وی با بیان اینکه افراد برای تقویت حافظه در وعده شام از غذاهای سبک استفاده کنند، گفت: موادی مانند ماهی، سبزیجات، گوجه‌فرنگی و میوه نیز مفید است و باید از مصرف گوشت گاو، سیب‌زمینی پخته، ذرت و شیرینی به شدت خودداری شود.

مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: مصرف چربی‌های حیوانی اشباع، اسیدهای چرب ترانس و اضافه‌ وزنی که موجب دیابت می‌شود می‌تواند به سلول‌های مغز آسیب برساند و احتمال سکته را افزایش دهد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از مصرف چنین موادی به شدت خودداری کنند.

http://www.salamatnews.com