sauteingمی توانید بدون استفاده از روغن های فراوان ،غذایتان را مانند غذاهای سرخ شده ترد و خوشمزه کنید برخی ترفندهای آشپزی را در این زمینه برایتان آورده ایم که با رعایت آن ها غذایی متفاوت برای اعضای خانواده تهیه می کنیدبه این منظور روغن هایی که برای سرخ کردن غذا مفید هستند و آسیب زیادی برای سلامتی مان به همراه ندارند انتخاب خوبی هستند با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

– اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.

– اگر مواد غذایی در حین پخت به رطوبت بیشتری نیاز دارند، آن را با افزودن روغن جبران نکنید. بلکه از آب یا آبلیمو برای این کار استفاده کنید.

– از قطعات لخم گوشت یا مرغ استفاده کنید.

– اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.

– از ظروفی استفاده کنید که به روغن بسیار کمی برای پخت نیاز داشته باشند.

– اکثر دستورات تهیه غذا در صورتی که میزان کره یا روغن آنها نصف یا ثلث شود باز هم مزه خوبی خواهند داشت.

– برای طبخ انواع کوکو و کتلت، به جای 1 زرده تخم مرغ 2 عدد سفیده تخم‌مرغ را جایگزین کنید.

– از شیر کم چرب (۱.۵%) به جای پر چرب استفاده کنید.

– برای نرم شدن گوشت ها، به جای اینکه از روغن استفاده کنید از یک ماده اسیدی مثل آبلیمو و سرکه بهره ببرید.

– از جایگرین های با چربی کمتر استفاده کنید مثلا ماست با چربی کمتر می تواند جایگزین سسها شود. از شیرهای کم چرب به جای خامه در دستورهای پخت استفاده کنید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

– پودر کاکائو مزه شکلات می‌دهد اما بدون چربی است. بنابر این در دستور پخت دسرها می توانید پودر کاکائو را جایگزین شکلات کنید.

– ماهی، روغن زیتون و آجیل از منابع خوب روغن هستند، می توانید در برنامه غذایی خود از آنها به عنوان تأمین کننده چربی استفاده کنید.

– مصرف روغن جامد را به حداقل رسانده و به جای آن از روغن مایع که فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع است، استفاده کنید.

– تا حد امکان از سرخ کردن غذا بپرهیزید.

– هر نوع روغن کاربرد خاصی دارد از روغن مایع برای مصارف پخت و تهیه سالاد و از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.

– هرگز روغن را با شعله زیاد حرارت ندهید و از برشته و قهوه ای کردن مواد غذایی پرهیز کنید.

– ظرف نگهداری روغن باید سالم، غیر قابل نفوذ نور به روغن و کاملاً در بسته باشد. نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف و در پشت شیشه فروشگاه صحیح نیست و موجب فساد روغن می شود. لذا ظرف روغن را در جای خشک، خنک، دور از نور و گرما نگهداری کنید.

– روغن مصرفی را فقط یک بار حرارت دهید، البته روغن مخصوص سرخ کردنی در صورتی که تغییر رنگ و طعم نداده باشد حداکثر دو تا سه بار در طول یک روز قابل مصرف است.

منبع:‌انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک

سلامت نیوز