salamdr_57c5350d56b72

از فایده های تغذیه ای اشپل ماهی چه میزان اطلاع دارید این نوع خوراکی چه ارزش تغذیه ای دارد کالری و پروتئین آن چه میزان است ؟اشپل ماهی سفید و ماهی سالمون و دیگر ماهی ها چه تفاوتی از نظر خواص و مواد معدنی دارند نظر متخصصین تغذیه در این باره چیست ؟چربی اشباع این ماده خوراکی چه میزان است ؟پیشنهاد می کنیم حداقل هفته ای 2 ار ماهی میل کنید و از فایده های آن بهره مند شوید .

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

اشپلِ ماهی (تخم ماهی) دارای اندازه‌ها، رنگ‌ها و انواع مختلفی است. مثلا خاویار از نوعی ماهی به‌نام اوزون‌برون به دست می‌آید که در سرتاسر جهان یافت می‌شود، اما بیشتر از هر جایی در دریای خزر و رودخانه اورال وجود دارد. اشپل‌های بزرگ و نارنجی خاصی که در رستوران‌های ژاپنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایکورا نام دارند و نوعی خاویار هستند.
هر ۲۸ گرم از اشپلِ سالمون دریایی حاوی ۷۰ کالری، ۴ گرم چربی، ۹ گرم پروتئین و ۲.۵ گرم کربوهیدرات است. فقط یک گرم از چربی‌های این اشپل را چربی‌های اشباع تشکیل می‌دهند و باقی چربی‌های آن از نوع اسیدهای چرب غیراشباع است. خاویار سیاه نیز از نظر مشخصات تغذیه‌ای به اشپلِ سالمون دریایی نزدیک است و هر ۲۸ گرم آن این‌طور ارزیابی می‌شود: ۷۴ کالری، ۵ گرم چربی، ۷ گرم پروتئین و یک گرم کربوهیدرات. تقریبا یک گرم از چربی‌های خاویار سیاه هم از چربی‌های اشباع تشکیل شده است.

البته نباید از یاد برد که اشپلِ ماهی سفید نسبت به انواع دیگر اشپل واقعا متفاوت به حساب می‌آید. هر ۲۸ گرم از اشپل ماهی سفید حاوی ۲۹ کالری است، در حالی که کمتر از یک گرم چربی، ۴ گرم پروتئین و ۱.۵ گرم کربوهیدرات دارد. ضمنا، کمتر از ۰.۲ گرم از کل چربی‌های آن را چربی‌های اشباع تشکیل می‌دهند.

a044163311294102a

  • ارزش تغذیه‌ای اشپلِ ماهی

اشپلِ ماهی حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا-۳ از نوع ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DPA) است و به‌عنوان یکی از بهترین منابع ویتامین B۱۲ شناخته می‌شود.

اسیدهای چرب امگا-۳ برای عملکرد مطلوب مغز و سلامت قلب حیاتی هستند، و به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. ویتامین B۱۲ نیز نقش مهمی در عملکرد مطلوب مغز دارد و در تبدیل کردن غذا به انرژی نقش مهمی ایفا می‌کند.

هر ۲۸ گرم از اشپلِ ماهی سالمون حاوی ۱۰۹۶ میلی‌گرم (بیش از یک گرم) از اسیدهای چرب امگا-۳ است که ۴۳۸ میلی‌گرم آن از نوع EPA و ۵۱۴ میلی‌گرم آن از نوع DPA تشکیل می‌شود. اهمیت این میزان از امگا-۳ موجود در اشپل ماهی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم انجمن قلب آمریکا به همه افراد توصیه می‌کند تا روزانه یک گرم امگا-۳ دریافت کنند. علاوه بر این، هر ۲۸ گرم از خاویار ماهی سفید نیز حاوی ۱۵.۸ میکروگرم از ویتامین B۱۲ است که ۲۶۳ درصد از نیاز روزانه بدن این ویتامین مهم را برطرف می‌سازد.

10826_296

تخم ماهی دقیقا مثل تخم مرغ، مقدار زیادی کلسترول دارد. هر ۲۸ گرم از خاویار سیاه دارای ۱۶۵ میلی‌گرم کلسترول است، درحالی که افراد سالم در طول روز نباید بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول دریافت کنند. رژیم غذایی با کلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

مشکل دیگر اشپلِ ماهی، سدیم آن است. هر ۲۸ گرم از خاویار سیاه حاوی ۴۲۰ میلی‌گرم سدیم است، درحالی که هیچ فردی نباید روزانه بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کند. به همین دلیل بهتر است که از خاویار ماهی سفید استفاده کنید، چون میزان سدیم در هر ۲۸ گرم آن به ۴۵ میلی‌گرم می‌رسد.