چه نوع صبحانه ای پس از شش ماهگی می توانیم به کودک بدهیم مصرف صبحانه برای اطفال بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای سلامتی و رشد وی نقش بسزایی ایفا میکند می خواهیم برخی صبحانه های سالم و مناسب برای اطفال بالای 6 ماه به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید .

کودکانی که صبحانه نمی خورند قدرت یادگیری و تمرکز آنها کاهش می یابد و حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند.

☯صبحانه کودکان از 6 ماه تا یکسال

وقتی برای اولین بار به کودک غذا می دهید سعی کنید عادت خوردن صبحانه را در فرزندتان جا بیاندازید گرچه کودکان در این گروه سنی به علت تغذیه شیر شبانه میلی به خوردن صبحانه نشان نمی دهند؛ ولی حضور او در سر سفره صبحانه در کنار اعضای خانواده مهم است.

✅صبحانه مناسب در ابتدای شش ماهگی

برای این گروه سنی حریره بادام یا فرنی صبحانه خوبیست. می توانید مواد لازم را برای مدت مثلا یک هفته آماده کنید. آرد برنجی که خودتان آسیاب و آماده کرده اید و بادام آسیاب شده، اگر مقداری از شیر خودتان را هم بعد از شیر خوردن نوزاد بدوشید می توانید تا دو سه روز در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه فرنی و حریره از آن استفاده کنید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

✅آغاز هشت ماهگی

  • با بزرگتر شدن کودک می توان موادی مانند پوره های مختلف یا زرده تخم مرغ هم برای صبحانه قرار داد. مثلا اگر برای خودتان تخم مرغ آب پز کرده اید نصف زرده آن را با حریره کودک مخلوط کنید. (معمولا کودکان زرده تخم مرغ را به تنهایی نمی خورند) ماست چکیده را هم میتوان در کنار صبحانه استفاده کرد.
  • در این سن زرده تخم مرغ؛ نان؛ آرد گندم؛ خرما؛ جو و جو دوسر برای کودک مجاز می شود.
  • زرده تخم مرغ (آبپز/تفت داده شده در کره)
  • نان،پنیر و کره (می توانید در چای کم رنگ نان را نرم کنید)
  • انواع حریره (حریره بادام،حریره خرما..)
  • فرنی (فرنی تخم مرغی،میوه ای و ساده)
  • انواع حلوا
  • جو دوسر پرک مخلوط با انواع پوره میوه ها

⊗ (در غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنید، عسل هم ممنوع است)

درکودکانی که از خوردن شیر امتناع می کنند، اضافه کردن کمی کاکائو به شیر مناسب است.

از آنجایی که کاکائو به علت داشتن اگزالات مانع از جذب کلسیم می شود به مقدار زیاد نباید به شیر اضافه شود و حداکثر ۱ قاشق مرباخوری در یک لیوان شیر کافیست.


منبع: دکتر سلام

ادامه مطلب در لینک زیر: صبحانه مناسب هر گروه سنی قسمت دوم ( یک تا دوسال)