5

پرسشی که برای بسیاری از بدنسازان پیش میآید این است که چه اوقاتی از روز بهترین زمان برای تمرین با وزنه است و پرسشی که برای بسیاری از بدنسازان پیش نمی آید ! و البته بسیار مهم است که بدانند چه زمانی  از شب باید به تختخواب بروند

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.


احتمالا شنیده اید که ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح و از ساعت ۴ عصر تا ۷ شب بهترین ساعات تمرین و فعالیت های ورزشی است و ۱۰ شب به بعد بهترین زمان برای خواب و ربکاوری بدن است .

موارد بالا را با جزئیات و قدری دقیق تر بررسی می کنیم

 

ساعات ۴ تا ۶ صبح :

ابتدا بدن یک موج دیگر از ترشحات هورمونی دریافت می کند و سیگنال آمادگی برای بیداری و فعالیت های روزانه ارسال می شود در ساعت ۴ صبح سیستم تنفسی قدری تنگ می شود و اثرات روانی در اشخاص خواب بیشترین تاثیر را دارد به همین دلیل احکام اعدام و بازداشتهای پلیسی یا حمله های نظامی در این ساعت انجام میگیرد .

حدود ۵ صبح دارو ها بیشترین تاثیر را دارد و در ساعت ۶ صبح برای تامین انرژی در طول روز قندخون و اسید آمینه بیشتری مصرف می شود به همین دلیل یک مخلوط پروتئینی و کربو هیدرات زود هضم حدود ساعات ۵٫۵ صبح عضلات را از تخریب و کاتابولیسم نجات می دهد .

ساعات ۷ تا ۹ صبح :

ساعت ۷ صبح بهترین زمان برای تامین کالری های مصرفی در طول روز است و صبحانه کامل و مقوی کاملا بدن را شارژ می کند در ساعت نزدیک به ۹ صبح خالکوبی یا تزریق آمپول کمترین عوارض و درد را به همراه دارد حتی عکسبرداری و اشعه ایکس کمترین تاثیر را روی سلولهای بدن می گذارد .

ساعات ۱۰ و ۱۱ صبح :

در ساعت ۱۰ درجه حرارت بدن به اوج خود می رسد و حافظه کوتاه مدت بیشترین کارائی را دارد همانطورکه حافظه بلند مدت در بعد ازظهر به نهایت عملکردش می رسد و جالب اینکه در طی این ساعت فشار دست ما هنگام دست دادن از دیگر ساعات روز بیشتر است . بتدریج هر چقدر به ظهر نزدیک می شویم قوای جسمی و روحی بیشتر می شود و اولین جلسه تمرین خود را می توانید در این ساعت انجام دهید . در ساعت ۱۱ قلب در بهترین وضعیت خودش قرار دارد به طوریکه الکتروکاردیو گرافی بیماران قلبی اکثرا مشکلی را نشان نمی دهد .

ساعات ۱۲ و ۱۳ :

از این ساعت اسید معده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند بنابراین بدنسازان بهتر است وعده اصلی پروتئین خود را ( گوشت قرمز ) در این ساعت مصرف کنند بعد از این ساعت خون مغز و عضلات به میزان زیادی کاسته می شود و به سیستم گوارش سرازیر می شود و به همین دلیل تمایل به استراحت بیشتر می شود و توصیه می شود که اگر امکانش هست یک چرت حداقل یک ساعته داشته باشند درساعت ۱۳ توانائی بدن نسبت به ساعات قبل از ظهر حدود ۲۰ درصد کاسته می شود و فعالیت صفرا از دیگر زمانها بیشتر است .

ساعات ۱۴ و ۱۵ :

بدترین ساعات تمرین از ساعات یک تا ۳ بعد از ظهر است در این ساعات افت بیشتری در عملکرد فیزیک و ذهنی بدن و همچنین فشار خون و ترشح هورمونها حادث می شود عملکرد سیستم بدن به گونه ای است که هر ۴ ساعت به یک استراحت هر چند کوتاه نیاز دارد به همین دلیل کارخانجات و مدارس در ساعت ۱۰ صبح و ۲ بعد از ظهر استراحت دارند به بدنسازانی که امکان خواب کامل نیم روز ندارند توصیه می شود یک چرت حداقل ۱۰ دقیقه و یا ریلکس کردن بدن را در این ساعت داشته باشند . بتدریج از ساعت ۱۵ بدن مجددا برای فعالیت در نیمه دوم روز آماده می شود .

ساعات ۱۶ و ۱۷ :

قوای بدن ما در این ساعت دوباره اوج می گیرد فعالیت قلب و شش ها و آمادگی برای فعالیت های ورزشی زیاد می شود و در این ساعات انگلیسی ها رسم خوردن چای و عصرانه دارند و با این کار بدن را برای فعالیت تا نیمه شب شارژ می کنند . ثابت شده که از ساعت ۴ تا حدود ۶ بعد از ظهرعملکرد کلیه ها و مثانه بهتر است و حتی رشد ناخنها و مو نیز سرعت بیشتری دارد.

ساعات ۱۸ و ۱۹ :

در این ساعت کم کم میل به کناره گیری از فعالیت های فیزیکی و روی آوردن به مطالعه – صحبت و سرگرمی های از قبیل تماشای تلویزیون بیشتر می شود بدن برای قبول آخرین وعده های غذائی آماده می شود و لوزالمعده فعالتر میشود. بتدریج هر چه به ساعت ۷ شب نزدیک میشویم فشار خون کم می شود بهمین دلیل مصرف قرصهای فشار خون در این ساعت توصیه نمی شود ( بسیاری از داروهای استروئیدی نیز موجب افزایش فشار خون می شود ) همچنین داروهای که روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد نباید مصرف شود .

ساعات ۲۰ و ۲۱ :

باید سعی کنید قبل از این ساعات تمرین خود را تمام کرده باشید و اولین وعده پروتئینی و کربو هیدرات زود هضم خود را هم نوشیده باشید در این ساعات چربی کبد کاهش می یابد و خون سریعتر به قلب و کلیه ها بر می گردد .داروهای آنتی بیوتیک و آلرژی در این ساعت تاثیر بیشتری دارد ( توصیه می شود ساعت ۸:۳۰ آنتی بیو تیک ها خورده شود ) در ساعت ۲۱ گرچه معده خالی است اما روده ها سرگرم جذب مواد غذائی قبلی هستند پس مصرف مواد غذائی تخمیری و کربو هیدراتها به مقدار زیاد در این ساعت توصیه نمیشود معمولا مسمومیت های غذائی در این ساعت بیشتر رخ می دهد .

ساعت ۲۲ :

به دلیل اهمیت این ساعت را جداگانه نوشتم بهترین زمان برای خوابیدن بدنسازان است و بهتر است تا ۶ صبح فردا یک خواب کامل داشته باشند . تعداد گلبولهای سفید خون به حداکثر می رسد سم زدائی بدن در این ساعات از دیگر مواقع کمتر است و از مصرف دارو باید حتی الامکان اجتناب کرد .

ساعات ۲۳ و ۲۴ :

از ابتدای این ساعت کم کم سیستم کنترل عصبی سمپاتیک به فاز پاراسمپاتیک ( غیر ارادی ) گرایش پیدا می کند درجه حرارت بدن – فشار خون به کمترین میزان تقلیل پیدا می کند در انتهای این ساعت کسانیکه خواب هستند ناخودآگاه به خود شکل جنینی می گیرند. ترشح هورمون رشد طی این ساعات و طی خواب عمیق به اوج می رسد .

ساعات ۱ و ۲ بامداد:

افرادی که در این ساعات بیدار باشند مرتکب بیشترین اشتباهات می شوند بدن بیشتر احساس سرما خواهد کرد و هشیاری به میزان خیلی زیاد کاهش می یابد .

ساعت ۳ صبح :

بدترین ساعت برای کسانیکه در پست های نگهبانی و کشیک هستند به شمار می رود بیشترین تصادفات رانندگی در این ساعت رخ می دهد . ضمنا گزارش شده که افرادی که دچار مشکلات و یاس و ناامیدی هستند تمایل بیشتری به خود کشی طی این ساعت از خود نشان داده اند .

منبع-http://edcoan.ir