پوکی استخوان یکی از رایج ترین بیماری ها در دوران کهنسالی است که به علل مختلف رخ می دهد. پوکی استخوان در بانوان به دلیل شرایط خاص متابولیسمی رایج تر از آقایان است. برای پیشگیری از پوکی استخوان روش های مختلفی وجود دارد؛ یکی از این روش ها استفاده از رژیم غذایی مناسب است. با دکتر سلام همراه باشید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

یکی از ویژگی‌های افزایش سن، ضعیف شدن توده‌های استخوانی است. از طرف دیگر، زنان بعد از دوره یائسگی بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان مواجه می‌شوند. با این‌حال، این اتفاقات هم مانند بسیاری از مسائل دیگر قابل پیشگیری هستند.

خوش‌بختانه، یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی ضدالتهابی می‌تواند تضعیف توده‌های استخوانی در زنان را کاهش بدهد. گزارشی از این مطالعه در Journal of Bone and Mineral Density منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

آزمایش پوکی استخوان محققان در این مطالعه از شاخص التهابی در رژیم غذایی (DII) استفاده کردند و وضعیت حدود ۱۶۰ هزار نفر از زنان را مورد بررسی قرار دادند. براساس یافته‌های نهایی مشخص شد که بالاتر رفتن شاخص DII با افزایش ۵۰ درصدی شکستگی لگن در زنان زیر ۶۳ سال مرتبط است. به‌گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهند که رژیم غذایی ضدالتهابی و با کیفیت بالا که معمولا با مقدار زیادی از میوه‌ها، سبزی‌ها، ماهی،‌ غلات سبوس‌دار و مغزهای خام همراه است، برای زنان سفیدپوست اهمیت دارد. به نظر آنان، عوامل التهابی واقعا با افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان مرتبط هستند.

 

منبع: سلامتیسم