جلوگیری مصدومیت و آسیب دیدگی از جمله اصلی ترین دغدغه ورزشکاران است. مصدومیت و آسیب دیدگی انواع مختلفی دارند که بسته به محل و میزان جراحت دسته بندی می شوند. آسیب دیدگی می تواند پیامد های بسیار خطرناکی را برای فرد به دنبال داشته باشد به همین سبب لازم است تا نهایت پیشگیری را از بروز این حوادث صورت داد. با دکتر سلام همراه باشید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

مطالعات جدید نشان داده است در صورتی که مربیان فوتبال تنها یک جلسه تمرینی در رابطه با جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ فوتبالیست‌ها بگذارند، این آموزش تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به نقل از Science daily ،برگزاری جلسات تمرینی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ فوتبالیست‌ها ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. با این حال حتی یک جلسه برای مربیان در این زمینه  می‌تواند تاثیرگذار باشد.

یکی از آسیب‌دیدگی‌های شایع در فوتبالیست‌های جوان پارگی رباط ACL زانو است. خوشبختانه در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی در این رابطه انجام شده است و راه‌های زیادی برای جلوگیری از این آسیب‌دیدگی‌ ارائه شده است.

تمرینات پرش، انجام ورزش‌های قدرتی و تکنیک‌های خاصی می‌تواند از پارگی ACL جلوگیری کند.

مطالعات جدید نشان داده است که حتی اگر مربیان ورزشی آموزش کمی در رابطه با جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ها داشته باشند، می‌توانند از حرکات ضعیف و نادرست ورزشکاران جلوگیری کنند و آمار آسیب‌دیدگی‌ را به میزان زیادی کم کنند.

در صورتی که این آموزش طولانی مدت باشد و هر فصل انجام شود تاثیر آن به مراتب بیشتر نیز خواهد شد.

 

منبع: ایسنا