این غذاها هنگامی گلوی شما متورم، خشک و درد ناک است آن را تسکین می دهند. این غذاها. زمانی که بدن در حال مبارزه با آنفولانزا است و مخاط شما را نازک و کم تراکم می کند آب بدن را حفظ می کنند.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

مواد غذایی موثر در درمان آنفولانزا

1- ساندویچ بوقلمون:

این ماده غذایی پروتئینی بدون چربی دارد که بخش کلیدی از یک رژیم غذایی سالم است. اگر چه شما ممکن است احساس خوبی نسبت به آن نداشته باشید اما غذا خوردن کمک می کند تا بدن در مبارزه با بیماری انرژی کافی داشته باشد. اضافه کردن سس برای افزایش عطر و طعم و مزه غذاها خیلی مؤثر است.

2- آب سبزیجات:

درست کردن و خوردن سالاد باعث بهبودی شما از آنفولانزا می شود. سعی کنید در زمان بیماری یک لیوان آب سبزیجات کم سدیم مصرف کنید، چون این آب سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و دفاع بدن را در برابر میکروب ها قوی تر می کند.

3- سوپ مرغ:

این سوپ باعث می شود مقدار مایعی را که برای بدن نیاز دارید دریافت کنید و در درمان آنفولانزا به شما کمک می کند. سوپ مرغ داغ سبب می شود بدن در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها حفاظت بهتری از بدن انجام دهد.

4- سیر:

انتخاب سیر به عنوان یک ادویه به مواد غذایی بسیار مناسب است. به نظر می رسد سیر سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با میکروب ها قوی تر می کند و سبب ایجاد آرامش در شما می شود.

5- زنجبیل:

زنجبیل سبب کاهش درد معده و کاهش تهوع می شود. برخی مطالعات نشان می دهد زنجبیل می تواند با التهاب مبارزه کند. شما می توانید رنده شده یا پودر زنجبیل را به مواد غذایی دیگر نیز اضافه کنید.

6- چای داغ:

نوشیدن چای سبز و چای سیاه که دارای برخی آنتی اکسیدان ها هستند برای بهبود آنفولانزا بسیار مهم می باشد. تنفس بخار آنها برای باز کردن بینی خیلی خوب است. اضافه کردن یک قاشق مرباخوری عسل و کمی آبلیمو برای تسکین درد گلو خیلی مناسب می باشد. اگر کافئین ما را اذیت می کند سعی کنید از نسخه های گیاهی به جای کافئین استفاده کنید.

7- موز:

خورده موز تکه تکه شده یا له شده برای معده بسیار خوب و راحت است. اگر شما تهوع یا استفراغ و اسهال دارید می توانید آن را به یک ماده غذایی اضافه و آن را مصرف کنید.

8- نان تست:

هنگامی که بدن شما در حال مبارزه با آنفولانزا است نان تست یا نان های نازک و خشک غذاهای راحتی هستند. این نان ها به خوبی با سوپ مرغ و رشته فرنگی قابل استفاده هستند.

9- نوشیدنی های جایگزین:

اگر اشتهای شما برگشته سعی کنید مواد غذایی مناسب و کالری دریافت کنید. نوشیدنی های لاکتوز که قند کمی دارند دارای حداقل 6 گرم پروتئین می باشند.

لینک مرتبط: سقط جنین با تزریق واکسن آنفلوآنزا ، مراقبت از خود در برابر آنفلوآنزا

دکتر سلام