خوردن بادام فواید بسیاری دارد. یکی از فواید این ماده خوراکی لذیذ بهبود عملکرد کلسترول خوب و افزایش سطح آن در بدن است. مصرف منظم بادام به تقویت میزان کلسترول HDL کمک کرده در حالیکه همزمان شیوه دفع آن از بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

مصرف بادام بر بهبود کلسترول خوب تاثیر دارد

در این مطالعه، محققان میزان و عملکرد کلسترول HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را در افرادی که هر روز بادام مصرف می‌کردند با میزان و عملکرد HDL همان گروه از افراد که به جای بادام، کیک مافین می‌خوردند مقایسه کردند. محققان دریافتند در شرکت کنندگان رژیم غذایی بادام، میزان و عملکرد HDL شان بهبود یافت.

پنی کریس اترتون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «مطالعات زیادی نشان داده اند که مصرف بادام موجب کاهش کلسترول بد LDL که فاکتور پرخطر اصلی بیماری قلبی است، می‌شود، اما تاکنون مطالعه‌ای در مورد تاثیر بادام بر کلسترول HDL که کلسترول خوب محسوب شده و به کاهش ریسک بیماری قلبی کمک می‌کند، انجام نشده بود»

محققان مشاهده کردند بادام می‌تواند میزان این کلسترول را افزایش داده و عملکرد کلسترول HDL را بهبود بخشد، که عملکرد آن از طریق جمع آوری کلسترول از بافت‌ها مانند شریان‌ها و کمک به دفع آن از بدن است.

به گفته کریس اترتون، «HDL زمانیکه وارد جریان خون می‌شود بسیار کوچک است. همانند یک کیسه زباله است که به تدریج بزرگ‌تر و گردتر می‌شود چراکه قبل از رسوب کلسترول در کبد، آن را از سلول‌ها و بافت‌ها جمع آوری می‌کند.»

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

در این مطالعه به ۴۸ مرد و زن دارای کلسترول LDL بالا به مدت شش هفته روزی ۴۳ گرم بادام داده شد. بعد از این مدت، در یک دوره کنترل شش هفته دیگر به این افراد مافین موز داده شد.

در پایان هر دوره محققان میزان و کیفیت کلسترول HDL شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند.

بعد از مقایسه نتایج این دو دوره، آن‌ها دریافتند رژیم غذایی بادام موجب بهبود میزان و عملکرد کلسترول HDL شان شده بود.

منبع: بلاغ