اگر شما از جمله افراد بزرگسالی هستید که بطور متوسط کمتر از 7 ساعت در شب می خوابید(حداقل توصیه شده توسط آکادمی های پزشکی)، احتمالا بطرز شگفت آوری مشکلات جسمی یا روان شناختی در این کاهش خواب دخیل هستند که بهتر است دلایل مربوط به آن را پیدا کنید تا راحت تر با آن کنار بیایید و یا راه حل درمانی برای آن پیدا کنید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

1. ایست تنفسی در خواب

به گفته ی رالف پلایو، متخصص خواب در مرکز پزشکی استنفورد؛ بسیاری از افراد به این شرایط می اندیشند، که سبب می شود یک شخص مرتبا طی تنفس منظم در شب دچار نفس تنگی شود. برخی اوقات هزاران بار، برای چند ثانیه تا یک دقیقه کامل و سپس فرد مبتلا به نفس تنگی کم کم بیدار می شود. این عارضه فقط بر مردان چاق تاثیر می گذارد. اما بر زنان نیز اثر می گذارد خصوصا از آنجا که آنها دوران قائدگی دارند، احتمالا آنها نیز مانند مردان دچار تنگی نفس می شوند حتی اگر وزن متناسب داشته باشند.

در واقع تحقیقات نشان می دهند که 17 درصد از زنان احتمالا در خواب دچار ایست تنفسی می شوند اما 85 درصد باقی مانده هنوز تشخیص داده نشده اند. یک دلیل آن این است که زنان علائم متفاوتی نسبت به مردان دارند. خرناس کشیدن اخطار مهمی است مبنی بر اینکه مردان اختلال تنفسی دارند،احتمال بروز این مسئله در زنان کمتر است. آنها به احتمال بسیار زیاد علائم پیشرفته ی محرومیت خواب مانند مشکل فکر کردن به یک کلمه ی درست، بدترکیبی، خستگی، افسردگی یا اضطراب را دارند.

راه حل: اگر به این علائم توجه دارید آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. انجمن پزشکان اطلاع دارند که ایست تنفسی فقط مشکل مردان نیست. اگر نگرانی هایتان برطرف شده به یک متخصص با تجربه مراجعه کنید. جهت تعیین اینکه آیا اختلال خواب دارید یا خیر، احتمالا آزمایشی انجام خواهید داد که سطوح تنفس و اکسیژن طی شب بررسی شود. رایج ترین درمان برای ایست تنفسی CPAP (فشار هوای مثبت پیوسته) است. دارویی که به حفظ جریان هوا هنگامی که در خواب هستید کمک می کند.


2. افسردگی خفیف

از آنجا که افرادی که افسرده اند ممکن است در به خواب رفتن یا در خواب ماندن مشکل داشته باشند، بنابراین همچنین ممکن است 17 درصد از زنان سطح کم تری از این بیماری را داشته باشند. اما بدلیل اینکه علائم آنها که شامل افکار منفی، نگرانی بسیار، فقدان انرژی و بدن درد شدید نیستند، زنان مبتلا به افسردگی خفیف به احتمال خیلی کم مشکلات خوابشان تشخیص داده می شود.

راه حل: بدلیل اینکه علائم افسردگی خفیف می تواند مشابه آنهایی باشد که بسیاری از زنان طی دوران قائدگی تجربه می کنند، حائز اهمیت است که تاریخچه ی سلامت روان خود را با پزشک معالج خود یا یک روانشناس جهت تعیین اینکه آیا علائم افسردگی از قبل در دوران قائدگی تان وجود داشته اند یا تغییرات هورمونی آنها را برمی انگیزند یا تشدید می کنند، در میان بگذارید. بر این اساس پزشک شما یک برنامه ی درمانی تنظیم خواهد کرد که شامل گفتار درمانی، تغییرات سبک زندگی، دارو یا هر سه باشد.

3. تغییر ساعت درونی

همه میدانیم که به طور طبیعی هر شخصی یک ساعت زیستی دارد که تعیین می کند چه موقع در شب خسته می شود و چه موقع بدن صبح بیدار می شود. اما حدودا از سن 40 سالگی، ساعتتان شروع به تغییر می کند. محققان اطمینان دقیقی از علت این مسئله ندارند اما نتیجه این است که بدن شما بطور طبیعی زود از خواب بلند می شود مقدار خوابی که دریافت می کنید کاهش می یابد. با گذشت زمان که به سن 60 سال می رسید قادر خواهید بود 2 ساعت زودتر از زمانی که در 30 سالگی قادر بودید بیدار شوید، از خواب برخیزید و حتی باعث دردسر برای فرزندانتان شوید و آنها را نیز از خواب بیدار کنید!.

راه حل : زمان به خواب رفتنتان را جهت تنظیم برنامه ی خواب برای بدن تغییر دهید. اگر نگران این هستید که نتوانید بخوابید زیرا زودتر از زمانی که عادت داشتید به رختخواب رفته اید، ون دونجن مجددا به شما اطمینان می دهد. به گفته ی وی شاید بطور طبیعی زودتر خسته شوید اما نادیده گرفتن یا عدم توجه به خواب آلودگی در صورتی که عادت کرده باشید تا دیر وقت بیدار بمانید راحت تر است.

برگردان عرب زاده