با استرس و اضطراب بی پایان در سبک زندگی مدرن روزهایی وجود دارد که بسیاری از ما با ذهنی درگیر، کمبود تمرکز و انرژی از خواب بیدار می شویم. بر اساس اظهارات کارشناسان، هسته اصلی همه این مسائل کمبود خواب است و ما اغلب خسته از خواب بیدار می شویم.

اگر شما هم در زمره این افراد قرار دارید و فکر می کنید غرق کردن خود در فنجان های پی در پی قهوه یا نوشیدنی انرژی زا به شما انرژی لازم را هدیه می دهد باید گفت سخت در اشتباه هستید.

برای هیدراته و بیدار ماندن به یک رژیم غذایی مایع متعادل نیاز دارید. به گزارش تایمزسوفاندیا در ادامه چند نوشیدنی معرفی می شوند که باعث تقویت انرژی شما می شوند.

صبح زود: اسموتی

بعد از یک خواب نه چندان خوب در طول شب بهترین راه برای شروع روز لذت بردن از نوشیدن یک اسموتی سبز سالم است. اسموتی های تهیه شده از سبزی ها حاوی قند کم و فیبر زیادی هستند و باعث ایجاد احساس شادابی و طراوت می شوند. تمام آنچه که باید انجام دهید این است که آووکادو، 2 برش آناناس، 10 تا 12 برگ اسفناج، 1 عدد موز و یک دوم فنجان آب نارگیل را باهم مخلوط کنید.

بر اساس اظهارات متخصصان، سبزیجات سرشار از مواد مغذی تقویت کننده انرژی و آهن هستند که به مبارزه با خستگی کمک می کنند.

صبحانه: قهوه ضدگلوله

تحقیقات نشان می دهند قهوه ضدگلوله با کمک MCTs (تری گلیسیرید با زنجیره متوسط، نوعی چربی) ولع مصرف را کاهش داده و سطح انرژی را افزایش می دهد.

بر اساس نتایج یک مطالعه، این ماده نه تنها انرژی را افزایش می دهد بلکه باعث بالا رفتن میزان استقامت نیز می شود.

بیشتر بخوانید:قبل از خرید چیپس این مطلب را بخوانید

قبل از ناهار: آب نارگیل

در حال حاضر با کنترل ولع مصرف خود زمان آن فرا رسیده که مقداری آب نارگیل بنوشید.

این نوشیدنی مملو از مواد مغذی، آنتی اکسیدان و الکترولیت است، همچنین آب نارگیل منبع غنی پتاسیم است که ضمن کمک به ایجاد تعادل سطح مایعات در بدن عملکرد سیستم عصبی را تنظیم می کند.

بعد از ناهار: چای سبز

اگر هنوز با احساس تنبلی دست و پنجه نرم می کنید بهتر است نوشیدن چای سبز را جایگزین قهوه کنید. تحقیقات نشان می دهند چای سبز سرشار از ال تیانین، کافئین و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که انرژی فوری را برای بدن فراهم می کند. متخصصان اذعان می دارند یک فنجان چای سبز در مقایسه با هر نوع نوشیدنی گرم دیگر باعث افزایش پایدار انرژی و قدرت مغز می شود.

بعد از شام: شیر طلایی

روز خود را با نوشیدن شیر طلایی ضدالتهاب که چیزی جز شیر با پودر زردچوبه نیست به پایان برسانید. این نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارای برخی مزایای آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قدرتمند است که اضطراب و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

حرف آخر

در حالی که مصرف این نوشیدنی ها برای تامین انرژی و تمرکز خوب توصیه می شوند، اما متخصصان می گویند این نوشیدنی ها نباید جایگزین آب شوند، بنابراین پیشنهاد می شود روزانه حداقل 8 تا10 لیوان آب بنوشید تا بدن و پوست مرطوب بمانند، همچنین این امر بر غلبه بر خستگی و بی قراری ناشی از کمبود خواب کمک می کند.
مترجم: الهه زارعی