101708_healthy_living_women

بهترین راه برای پیشگیری از افزایش کهولت سن و پیری همین ورزش است که باعث پیشگیری از افسردگی و شادابی و نشاط بیشتر در زندگی تان خواهد شد.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

دکتر سعادت الله روحانی روز پنجشنبه در بیست و یکمین همایش ماهانه ‘بهبود کیفیت زندگی’ که توسط بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت در مشهد برگزار شد افزود:پس از 25 سالگی به ازای هر سال از عمر یک درصد از ظرفیت هوازی، قدرت ماهیچه ای، سرعت و سایر عملکردهای فیزیکی فرد از دست می رود.
وی گفت:به این وضعیت قانون یک درصد گفته می شود اما مطالعات جدید نشان داده می توان با ورزش منظم این قانون را مختل کرد.
او افزود:اگر می توانستیم ورزش را داخل یک شیشه بفروشیم قطعا مفیدترین و کم عارضه ترین دارویی بود که می شد برای یک فرد تجویز کرد.
وی گفت:ورزش در بیماران دیابتی با کاهش بافت چربی و افزایش میزان سوخت و ساز بدن، مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و باعث بهود عملکرد گیرنده های انسولین می شود و سطح گلوکز خون را پایین می آورد.
او افزود:حتی در بیماران دیابتی نوع یک که در بدن آنها انسولین وجود ندارد یا به میزان کافی ترشح نمی شود ورزش با افزایش میزان متابولیسم و مصرف انرژی، سطح گلوکز یا قند خون را کم می کند و نیاز به انسولین تزریقی و رعایت رژیمهای سخت و محدود از قند و انرژی را کمتر می کند و این افراد می توانند از زندگی لذت بیشتری ببرند.
این روانشناس و محقق علوم روانشناختی گفت:داروی متداولی چون ‘فلوکستین’ که برای مقابله با افسردگی تجویز می شود کمک می کند که ‘سروتنین’ بدن سر جایش باقی بماند و اضطراب و افسردگی بیمار کاهش یابد اما با داشتن فعالیت ورزشی، ذهنیت مثبت و پویایی درست بدنی به شکل اتوماتیک وار سروتنین و مواد شیمیایی دیگری که به نشاط و سر زندگی و احساسات و هیجانات خوب کمک می کنند در بدن تولید می گردد.
ایرنا نوشت دکتر روحانی افزود:پیاده روی از جمله بهترین جایگزینها برای انواع ورزشها به خصوص در میانسالی و سالمندی است که می تواند مانع پوکی استخوان و زمین خوردن هم بشود.
وی گفت:در کنار فعالیت منظم ورزشی، تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب همراه با اجتناب یا توقف مصرف سیگار و دخانیات و پرهیز از قرار گرفتن در موقعیتهای استرس زا از عوامل سازنده یک شیوه زندگی سالم است.