foods-that-cause-gas

اگر چه سطح شدت تاثیرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است، برخی از غذاها فقط گاز ایجاد میکنند . برخی ازغذاها در زیر لیست شده است که باعث گاز  میشوند

1. لوبیا

وقتی شما دنبال تنوع غذایی میگردید  غذای حاوی لوبیا می خورید که همین لوبیا عامل اصلی  ایجاد گاز است . در واقع ، بسیاری از غذاها و سس ها  گاز ایجاد میکنند . اگر شما  لوبیا  را دوست دارید  آنروز میتوانید از داروهای پیش گیری از گاز

معده بخورید که زیان آور نیستند
2. کلم بروکلی
کلم بروکلی علاوه بر فواید بی نظیری که دارد باعث تولید گاز و نفخ  نیز می شود  . اما این بدان معنا نیست که شما نباید کلم بروکلی بخورید . این محصول از مواد غذایی بسیار مغذی است  که باید گاز آن رانادیده بگیرید .
3. فرآورده های لبنی

جز ماست، تقریبا تمام محصولات لبنی دیگر باعث تولید گاز می شود و آن بعلت وجود لاکتوز است .  در افرادی که نمیتوانند لاکتوز را تحمل کنند تاثیر زیادی دارند
4 . نوشابه

نوشیدنی های گازدار نیز می تواند  هم گاز ایجاد کند و هم کالری . از این رو بهتر است از آنها اجتناب کنید یا کم مصرف کنید
5. میوه ها

اگرچه میوه ها باید به طور منظم خورده شود تا بدن از مواد مغذی برخوردار شود  ولی  بیشتر هیچ چیزی خوب نیست باید به اندازه خورده شود  ، دلیل آن این است که میوه ها حاوی فروکتوز  هستند و فروکتوز اضافی یک محصول جانبی است که با  تخمیر شدن  تولید گاز  میکند

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

6. غذاها با فیبر بالا

فیبر برای حرکات روده  لازم است، اما  فیبر  بیش از حد ممکن است گاز شود . از این رو ، اعتدال  مهمترین عامل است . شما همچنین می توانید  اندازه مصرف فیبر خود را  پیدا کنید . چون مقدار مناسب برای هر شخصی متفاوت است.
7. قارچ

یک نوع خاص از قند به نام رافینوز باعث ایجاد گاز می شود
8. پاستا

اگر شما  عاشق غذاهای ایتالیایی هستید ،  پاستا  با طعم خوشمزه ای که دارد باعث ایجاد گاز نیز می شود  در نتیجه  اگر بیش از حد مصرف کنید باعث نفخ و آروغ زدن می شود
9. غذای سرخ شده

فست فود چ.ن  مواد افزودنی دارد و همچنین  مواد غذایی سرخ شده  با توجه به نوع روغن باعث گاز می شود
10. جایگزین های شکر

وقتی شیرینی و شکلات بدون قند می خورید  مانند سوربیتول، زایلیتول و اریتریتولدر بدنتان گاز ذخیره میکند .  در صورت امکان باید از این مواد اجتناب کنید

منبع- اختصاصی http://www.hidoctor.ir/