fiber یافته های جدید در درمان افسردگی  مفید بودن  میوه و سبزیجات  است ولی کدامیک ارجحیت دارد؟ براساس پژوهشی که در مجله اروپاییClinical nutrition منتشر شده است خوردن  میوه‌ها زیادتر از سبزیجات در پیشگیری از افسردگی نقش دارند. برای اثبات این مساله محققان ۶۲۷۱ زن ۵۵ ساله را به مدت ۶ سال زیر نظر گرفتند و میزان مصرف میوه و سبزیجات را در آنها بررسی کردند. نتایج تحقیقات نشان داد ۳۸۱ زن دچار افسردگی مزمن بودند و ۴۳۲۲ نفر هیچ علامتی از افسردگی نداشتند. بررسی عادات غذایی این افراد نشان داد مصرف روزانه ۲ عدد میوه تا ۱۴ درصد احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌داد. سبزیجات نیز از این میان تاثیر مشابهی دارند اما باید ۵ وعده مصرف شوند و تا ۲۱ درصد از افسردگی پیشگیری می‌کنند. به گفته محققان میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی مثل فلاونوییدها و کاروتونوییدها هستند که از ابتلای فرد به افسردگی پیشگیری می‌کنند.

منبع : www.salamdr.com

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت