قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شاید همه ی داوطلبان کنکور تجربی باشد . زیرا قبولی در این رشته ها رابطه مستقیمی با موفقیت در زندگی و موقعیت اجتماعی افراد دارد . از این رو نیاز است تا دانش آموزان با با تلاش و پشتکار مداوم بتوانند به دروس خود مسلط شده و در جلسه کنکور سراسری بهترین عملکرد را داشته باشند . اما موفقیت در کنکور علاوه بر سعی و تلاش نیازمند استفاده از بهترین کتاب های کمک درسی میباشد تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از این کتاب ها خود را محک بزنند در این بین اما درس زیست شناسی جایگاه ویژه ای بین دانش آموزان دارد . زیرا برای موفقیت در کنکور و قبولی در رشته های برتر . درصد خوبی در زیست شناسی به دست آورند ، بنابراین انتخاب بهترین منابع زیست کنکور بسیار هائر اهمیت است تا دانش آموزان علاوه بر صرف وقت و هزینه بهترین نتیجه را به دست آورند . ما در دکتر سلام به کمک های بوک  (hibook.co) به بررسی بهترین کتاب های زیست کنکور میپردازیم

 

بهترین منابع زیست کنکور

زیست جامع خیلی سبز

آی کیو زیست ج

امع گاج

کتاب های زیست نشر الگو

زیست جامع میکرو گاج

 

زیست جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز در دو جلد مجزا و توسط انتشارات خیلی سبز تالیف شده است ، مولف این کتاب پوریا خیر اندیش ، فرزام فرهمند نیا و با همکاری گروه آموزشی ماز میباشد . جلد اول این کتاب شامل تست های طبقه بندی میباشد که از هر سه پایه ، فصل به فصل و درس به درس تست های مختلف در سطوح متفاوت طراحی کرده است . جلد دوم که از حجم بیشتری برخوردار است شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی میباشد . لحن ساده و روان از اصلی ترین ویژگی های کتاب های زیست خیلی سبز میباشد که در این کتاب نیز رعایت شده و مولفان کلیه مطالب کتاب درسی را به صورت کامل و جامع آموزش داده اند و در انتها پاسخنامه تشریحی وجود دارد که به کلیه سوالات با ذکر دلیل پاسخ کامل داده شده است تا برای دانش اموزان سوال و ابهامی باقی نماند

 

آی کیو زیست شناسی جامع گاج

یکی دیگر از بهترین کتاب های کمک آموزشی زیست ، کتاب آی کیو زیست شناسی انتشارات گاج میباشد که توسط اسفندیار طاهری و محمد عیسایی در دوجلد مجزا تالیف شده است . در واقع سری کتاب های آی کیو با هدف آشنایی دانش آموزان با زوایای پنهان و سخت کتاب درسی تالیف شده است و آنها میتوانند برای حل تست های دشوار تر و چالشی تر از کتاب آی کیو زیست استفاده کنند . در واقع همانطور که در مقدمه این کتاب آمده است پیشنهاد میشود دانش آموزان پس از حل تست های مختلف طبقه بندی برای حل تست های سخت تر و دشوار تر به سراغ این کتاب بیایند . اما کتاب آی کیو زیست فقط یک منبع تستی نبوده و جلد دوم این کتاب شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی میباشد که مولفان این کتاب بالحن ساده و رسمی به بیان کلیه مطالب کتاب درسی همراه با نکات تستی و کنکور پرداخته اند و در پاسخنامه تشریحی این کتاب نیز به کلیه سوالات پاسخ کامل و جامع داده شده است .

 

کتاب های زیست نشر الگو

کتاب های زیست نشر الگو  یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین کتاب های کمک درسی برای درس زیست شناسی میباشد . کتاب های زیست نشر الگو تالیف دکتر اشکان هاشمی و به صورت دو جلدی منتشر میشود . جلد اول این کتاب ها درسنامه و تست و جلد دوم پاسخنامه تشریحی بوده . لازم به ذکر است هرچند نشر الگو برای درس زیست شناسی کتاب جامع منتشر نکرده و فقط به صورت پایه به پایه میباشد .

درسنامه های کتاب های زیست شناسی نشر الگو به صورت درختنامه ای میباشد که کمک فراوانی به یادگیری بهتر مطالب در ذهن دانش آموزان میکند . علاوه بر آن مولف به بیان کلیه مفاهیم و تعاریف پرداخته است و کلیه اشکال و تصاویر را به طور کامل بررسی کرده است .

زیست جامع میکرو گاج

کتاب زیست جامع میکرو به صورت دوجلدی که جلد اول توسط گروه آموزشی زیستاز (دکتر محمد عیسایی، دکتر اسفندیار طاهری، حسن قائمی و بهروز شهابی) در 464 صفحه و همراه با یک کتابچه زیست تصویری منتشر شده است که دانش اموزان میتوانند برای درسنامه و پاسخنامه تشریحی جلد دوم را تهیه کنند .