مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

غذای سالم غذای چرب غذا خوردن غذا دانستنی غذای سالم دانستنی غذای چرب چربی غذا

اگر به دنبال چند نکته درباره ی غذاهای چرب و غذاهای سالم هستید درست آمده اید ما برای عزیزانی که در این رابطه سوالاتی دارند متن کاملی نیز آمده کرده ایم.پاپ کورن کم چرب ترد، خوشمزه و منبعی از فیبر است. بعلاوه با خوردن پاپ کورن میتوانید یک میان وعده کم کالری با حجم بالا را تجربه کنید. اگر خودتان پاپ کورن درست میکنید سعی کنید

***

با مایکروفر این کار را انجام دهید یا اگر روی اجاق میخواهید درست کنید روغن کم استفاده کنید. اگر پاپ کورن را از بیرون تهیه میکنید سعی کنید از پاپ کورنی استفاده کنید که 94% عاری از چربی کره باشدو یا میتوانید از پاپ کورنی که فقط با حرارت درست شده استفاده کنید. چیپس سیب زمینی سرشار از چربی است و سخت است که فقط مقداری از آن استفاده کنیم. حداکثر استفاده ای که میتوانید بکنید 1 اونس در هر وعده است. اگر چیپس دوست دارید حداقل به دنبال کم چرب هایش بروید و یادتان باشد مواظب حجم آن باشید.

یک کاسه فیبر

 برای شروع روز بدن خود را با غلات سبوس دار که سرشار از فیبر هستند تغذیه کنید. برای اینکه وعده ی مورد استفاده تان سرشار از مواد مغذی شود از قطعات میوه و شیر کم چرب در کنار غلات استفاده کنید. گرانولا شاید طبیعی باشد اما سرشار از چربی است. گرانولا را کمتر استفاده کنید و یا مقداری از آن را به ماست کم چرب اضافه کنید و سپس میل کنید.

چربی را کم کن مزه را عوض نکن

 از بستنی های سبک استفاده کنید و یا از ماست یخ زده با این کار چربی و کالری را کم کرده اید اما مزه عوض نشده است. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در صنعت غذا بستنی ها را هم بی نصیب نگذاشته. بستنی هایی تولید شده با همان طعم بستنی های پر چرب اما با کالری و چربی کمتر. و به سادگی یک دوم از این بستنی ها میتواند در میان وعده ی هر شخصی جای بگیرد.

از چاشنی های پر چرب پیتزا بپرهیزید

 همان طور که میدانید پیتزا دو نوع است ( پرملات و ورق نازک ). باید بدانید که پیتزای کلاسیک ورقی نازک دارد. شما نیز سعی کنید کلاسیک عمل کنید روی پیتزا به جای استفاده از سوسیس، پپرونی و پنیر اضافی از گوشت مرغ و سبزیجات استفاده کنید. با این کار چربی، سدیم و کالری را کم میکنید. برای یک وعده از دو قطعه پیتزا ( منظور پیتزای یک نفره معمولی است ) استفاده کنید و در کنار آن هرچقدر دلتان میخواهد سالاد استفاده کنید.

دنبال آب میوه ی طبیعی باشید

 آب میوه ی 100% طبیعی سرشار از ویتامین، مینرال و آنتی اکسیدان های ضد بیماری است. در واقع بعد از میوه آب میوه بهترین چیزیست که میتوان خورد. آب میوه های غیر طبیعی سرشار از قند و کالری های پوچ هستند.

میان وعده حموس( غذای لبنابی ) سالم

 حموس ترکیب لذت بخشی از مواد مغذی است و زمانی که با سبزیجاتی مانند هویج و نخود فرنگی ترکیب میشود مقوی تر نیز میشود. حموس منبع خوبی از آهن، ویتامین C ، پروتئین و فیبر است. پنیر را حذف کنید تا علاوه بر لذت بردن از طعم خوب این غذا میزان کالری آن را نیز پایین بیاورید.

غذاهای منجمد هم میتوانند سالم باشند

 به دنبال غذاهای منجمدی باشید که پروتئین بدون چربی، مقداری سبزیجات، غلات و سس کم چرب یا ساده داشته باشند. از خوردن غذاهای منجمدی که سرخ شده اند بپرهیزید.

اسپاگتی خوشمزه و سالم

 از اسپاگتی های سبوس دار استفاده کنید. میتوانید آن را با سس گوجه فرنگی بپزید و میل کنید با این کار از غذا مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی گرفته اید. ماکارونی و پنیر هم از آن غذاهای قدیمی هستند اما متاسفانه هم فیبر کمی دارند و هم کالری و چربی بالایی.

میگو منجمد و بدون چربی

 میگوی ساده جایگزین مناسبی برای میگوهای پیچیده در نان یا پودر سوخاری است. میتوانید میگو را به صورت خام یا نیمه پخته تهیه کنید و آن را با سس یا سبزیجات میل کنید.

منبع: کرمانی

5 1000
ارسال شده در 7 مهر 1394 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x