کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

4eb5b087600c36482cadd0a9db8aa58913b39ebf

پس از کنار گذاشتن ورزش چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد و چه عوارضی متوجه بدن ما خواهد شد چه پیامدهایی منتظر ماست ؟آمادگی جسمانی ما چه تغییراتیی خواهد کرد و توصیه های مربیان بدنسازی در این زمینه چیست؟

 25 تا 35 درصد افرادی که ورزش می‌کنند دو تا پنج ماه بعد از شروع ورزش آن را کنار می‌گذارند. اینکه بعد از کنار گذاشتن ورزش چقدر طول می‌کشد تا آمادگی جسمانی کاهش یابد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بعد از کنار گذاشتن ورزش پنج اتفاق معمولا می‌افتد که عبارتند از:

1- بعد از یک هفته آمادگی قبلی – عروقی کاهش می‌یابد

آمادگی هوازی و قلبی – عروقی توانایی انتقال اکسیژن از خون به عضلات را مشخص می‌کند. بعد از یک یا دو هفته نداشتن فعالیت این توانایی کاهش پیدا می‌کند. در این وضعیت کارایی قلب نیز کاهش می‌یابد. بعد از سه تا چهار هفته استراحت و ورزش نکردن ضربان قلب در حالت استراحت 4 تا 15 ضربه افزایش می‌یابد. بدین ترتیب حجم خونی که به عضلات می‌رسد 5% در طول شبانه‌روز و 20 درصد در دو هفته کاهش می‌یابد.

2- بعد از دو هفته ورزش نکردن قدرت بدن کاهش می‌یابد.

هنگامی که ورزش‌های قدرتی را کنار بگذارید تغییراتی در عضلات ایجاد می‌شود. عضلات شروع به از دست دادن پروئتین می‌کنند، زیرا پروئتین جذب خون شده و از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود. کم شدن پروئتین عضلات در 72 ساعت اتفاق می‌افتد و بعد از دو تا سه هفته توانایی برای بلند کردن وزنه کاهش می‌یابد. البته افرادی که مدت زمان بیشتری ورزش کرده‌اند با سرعت کمتری شاهد این کاهش توانایی خواهند بود.

3- افزایش سن بر کاهش آمادگی جسمانی تاثیرگذار است.

قدرت و آمادگی جسمانی دو برابر سریع‌تر از افزایش سن کاهش می‌یابد. هر چقدر که سن افزایش می‌یابد میزان هورمون رشد کمتر می‌شود و ریکاوری سخت‌تر اتفاق می‌افتد. همچنین توانایی برای کنترل استرس نیز کاهش می‌یابد. این مساله باعث می‌شود که خستگی بیشتری احساس کنیم.

4- هنگامی که ورزش را متوقف می‌کنیم آمادگی جسمانی در زمان بیماری سریعتر کاهش می‌یابد.

افرادی که ورزش می‌کنند هنگامی که مریض می‌شوند آرام‌تر آمادگی جسمانی و حجم عضلات را از دست می‌دهند.

5- بعد از کنار گذاشتن ورزش سه هفته طول می‌کشد تا نتیجه یک هفته ورزش را دوباره باز یابیم.

بعد از مدتی استراحت و نداشتن فعالیت، سیستم عصبی توانایی خود را از دست می‌دهد و این مساله باعث می‌شود که توانایی برای بلند کردن وزنه کاهش یابد. در صورت آسیب نیز زمان بیشتری برای ریکاوری لازم است

ایسنا و به نقل از سایت یاهو،

5 1000
ارسال شده در 13 دی 1394 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x