depression

پژوهش های گسترده نشان می دهد که ورزش ونرمش به اندازه داروهای ضد افسردگی و بازدارنده های اختصاصی جذب مجدد سروتونین موثر است. چند بررسی دیگر درباره میانسالان هم نشان می دهد که روزانه سه بار ورزش پر جنب و جوش در کوتاه مدت دست کم به اندازه داروی زولوفت کارآیی دارد و بزرگسالانی که به ورزش و نرمش ادامه می دهند شانس بالایی دارند که از ابتلا به افسردگی در آینده مصون بمانند. همچنین پژوهشی در 2007 میلادی نشان می دهد که ورزش در داخل خانه و ورزش های گروهی و داروی زولوفت همگی به طورمساوی بهتر از دارونماها در درمان افسردگی عمل می کنند. مطالعات بسیار دیگری هم به همین نتیجه رسیده اند ولی از آنجایی که داروها به طور مرتب مورد تبلیغ قرار می گیرند اخبار مربوط به اثرات ورزش و نرمش تحت الشعاع قرار گرفته اند. نرمش و فعالیت های ورزشی بخش مهمی از زندگی انسان های خوشبخت را تشکیل می دهد. به زبان ساده هر چه بیشتر ورزش کنید احساس بهتری خواهید داشت. تال بن- شیار، پژوهشگر در رشته نشاط و شادمانی می گوید ورزش نکردن مانند خوردن داروی افسردگی آور است و بدن انسان به گونه ای طراحی شده که باید هر روز در فعالیت باشد فعالیت هایی چون کشاورزی، ساخت و ساز و شکار.
شاید از همه مهتر این واقعیت است که ورزش رشد سلول های تازه عصبی را در مغز انسان بر
می انگیزد. افسردگی ظاهرا رشد سلول های تازه عصبی را کند می کند و داروها و روان درمانی هر دو این فرآیند را وارونه می کنند. البته ورزش از هر دو ابزار یاد شده کم هزینه تر است. تولید سلول های تازه عصبی با توانایی انسان برای یاد گرفتن مهارت های جدید مرتبط است و موضوع و هدف این کتاب هم درست همین مطلب است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • دریافت آهن بیشتر از خوردنی ها
  • معرفی مواد خوراکی مقوی برای تقویت مغز
  • خطر اقدام به بارداری در این ماهها
  • با اکالیپتوس همراه باشید
  • استرس آلرژیکی
  • روش های طبیعی برای پاکسازی ذهن و جسم
  • افسردگی حاد عامل پیری زودتر از موعد
  • پایین آوردن متابولیسم بدن با کاهش وزن
  • استرس و اضطراب داشتن
  • فرق دیدن خواب ترسناک در افراد مختلف
  • زنگ تلفن همراه دشمن جنین است!
  • نامگذاری فرزند به سبک امروزی
  • چرا طرز ایستادن یا نشستنمان اینقدر اهمیت دارد؟
  • برای نخستین بار به کمک یک پل الکتریکی عصبی یک دست فلج حرکت کرد
  • آنزیم‌های کبدی و قهوه
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با فواید مصرف ژله
  • عصرانه خوب است ، اما عصرانه داریم تا عصرانه
  • نکات تغذیه ‌ای در ترک سیگار
  • افزایش نسبی چربی در رژیم غذایی
  • پیامد های استفاده بیش از حد از نمک در تابستان
  • درمان بدغذایی کودک به روش یکی از متخصصان مشهور
  • رهایی از بی‌خوابی با دمنوش بابونه
  • خوردن آب جوش چه فوایدی برای سلامتی دارد
  • انتخاب وعده های سالم برای مدرسه
  • بررسی فواید دو ماده شیرین ، شیره و عسل
  • همه چیز درمورد دلایل بروز چاقی
  • روز عروسی و تغذیه های زیبایی
  • دریافت پروبیوتیک ها از این منابع
  • این بچه ها در مقایسه با بچه های همسن خود کالری زیادی دارند
  • کمک به افزایش احساس سیری با برخی خوراکی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است