images

متاسفانه واقعیت موجود در زمان انتشار چاپ اول کتاب هنوز هم پابرجاست یعنی هیچ گونه تلاش ملی یا بین المللی برای سازمان دهی گروه های همیاری در زمینه افسردگی به عمل نیامده است. برخی سازمان های ملی آمریکا مانند بنیاد ملی برای بیماری های افسردگی (NFDI) یا سازمان اتحاد ملی برای بیماران روانی (NAMI) از گروه های محلی حمایت می کنند ولی این گروه ها تعداد قابل ملاحظه ای نیستند موسسه بهبود و سازمان عواطف ناشناخته برای برخی جذابیت دارند. ولی به عقیده من تاکید بر مهار کردن عواطف چیزی نیست که افراد افسرده به آن نیاز داشته باشند. در بعضی مناطق کشور منابع مفیدی مانند گروه حمایت از اختلالات خلقی واقع در شهر نیویورک وجود دارد. اما این سازمان ها در سطح ملی با یکدیگر مرتبط نیستند و از فلسفه واحدی پیروی نمی کنند. بسیاری از مراکز بهداشت روانی و بیمارستان ها یا دارای گروه های حرفه ای ویژه افسردگی هستند یا برای گروه های همیاری فضایی را منظور کرده اند. افراد افسرده ای که به گروه های همیاری ویژه افسردگی دسترسی ندارند می توانند از گروه های همیاری ای که خاص افسردگی نیستند کمک های شایانی دریافت کنند مانند گروه الکلی های بدون نام یا ال- انون یا گروه های مخصوص آزارهای جنسی یا گروه های مربوط به مشکلات جنسیتی. باعث تاسف است که برنامه خاصی برای همیاری افسردگی وجود ندارد چون به باور من حمایتهای گروهی می تواند برای درمان افسردگی به ویژه برای کسانی که تازه دچار افسردگی شده اند بسیار اثربخش باشد. برخی از پیشکسوتان اقدام به تشکیل گروه های غیر رسمی خصوصی کرده اند ولی از تازه واردین استقبال زیادی نمی کنند.
متاسفانه طبیعت خاص افسردگی مانعی است که سر راه تشکیل گروه های همیاری قرار می گیرد. به نظر من مشکل اساسی بدنامی های ذهنی مربوط به افسردگی و این باور است که افسردگی از گناهکاری و خودمقصر بینی ناشی می شود. افراد افسرده به طور طبیعی اعتقاد دارند که افراد افسرده دیگر نمی توانند به آن ها کمک کنند و علاوه بر آن انسان ها تمایل زیادی برای گفتگو درباره احساس ناخشنودی خود ندارند. اما این واقعیت که افراد افسرده بهره ناچیزی از روان درمانی یا داروهای تجویز شده توسط پزشک خانوادگی خود می برند نشان دهنده نیاز به وجود گروه های همیاری است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 26 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با پرتقال چگونه خون خود را تصفیه کنیم
  • 5 دلیلی که اثبات میکند چرا به ماسک صورت نیاز داریم
  • ترشک؛ گياهي با خاصيت تصفيه کنندگي سموم بدن
  • بررسی فایده های درمانی گیاه پنج انگشت
  • عارضه های چشمی برخی داروهای ضد افسردگی
  • چگونگی رشد زبان
  • کره خانگی سالم
  • درمان مشکلات رحم و تخمدان با تشکیل زندگی مشترک
  • با خال های خطرناک آشنا شوید!
  • معرفی محصولاتی که در رهایی از جوش تاثیر دارند
  • در این ماهها بارور نشوید
  • عفونت لثه خطری برای بانوان حامله
  • تاثیر کلاس درس روی کودک محصل
  • همه چیز در رابطه با منیزیم و نقش حیاتی آن در بدن
  • طریقه عضله‌ سازی
  • محبوبترین ها

  • اصول استفاده از تمرینات کششی و دستگاههای بدنسازی
  • برای گرم شدن بدن قبل از ورزش بخوانید
  • ورزش های صبحگاهی برای تقویت عضلات بدن
  • برای بالا بردن روحیه و انگیزه در ورزش بدنسازی این موارد را بدانید
  • با چند ترفند، در طول روز بیشتر پیاده روی کنید
  • دانستنی هایی در مورد رژیم مناسب غذایی برای ورزش کاران
  • انعطاف پذیری ایستا و فعال
  • تقویت سیستم گوارشی با برخی تمرینات ورزشی
  • چگونه با دویدن وزنمان کاهش میابد؟
  • برنامه غذایی برای ورزشکاران قبل و بعد از مسابقه
  • یک باشگاه ورزشی درجه یک دارای چه ویژگی هایی است
  • بهتر کردن پرس سنیه چطوری امکانپذیر است
  • ورزش کاهش وزن سی دقیقه ای بدون باشگاه
  • دلیل توصیه به ورزش در افراد چاق
  • حریم ها در فضاهای ورزشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است