fetal-heartbeat-e1359585870146
ضربان قلب نرمال یک فرد سالم چگونه است طپش قلب چه حالتی دارد و وقتی غیرعادی و غیر طبیعی می شود چگونه می شود توصیه های متخصین قلب و عروق در این زمینه چیست؟

می‌توان شدت و بسامد ضربان قلب را با قرار دادن انگشت بر روی قسمت‌های خاصی از قسمت‌های بدن همچون مچ دست، گردن و داخل بازو تشخیص داد و اگر چند لحظه دقت کنید که چقدر تند یا آرام می‌زند می‌توان به طور مستقیم سلامتی خود را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید نبض تان را بگیرید و به مدت یک دقیقه تعداد آن را بشمارید و یا از دستگاه‌های خاص این کار استفاده کنید.
بهترین ضربان 60 تا 85 مرتبه در هر دقیقه است و پزشکان بر این باورند که 100 مرتبه در یک دقیقه نیز طبیعی است اما اگر تعداد آن خیلی بیشتر یا کمتر از این بازه باشد خطرناک است. عوامل متفاوتی می‌تواند ضربان قلب را کند و یا تند کند. استرس می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را تند کند و در این شرایط امکان سکته و حمله قلبی به شدت افزایش می‌یابد.
گفتنی است که افراد مستعد به دیابت یا مبتلا به آن ضربان قلب تندتری دارند و البته ضربان قلب تند نیز خود می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. نتایج تحقیقات متعددی نشان داد که میان ابتلا به بیماری دیابت و افزایش ضربان قلب رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و این رابطه دوسویه است.
علاوه بر این، فراموش نکنید که قلب نیز یک اندام است و مانند سایر اندام‌های بدن به ورزش و فعالیت منظم نیاز دارد. عدم فعالیت و چاقی سبب می‌شود که ضربان قلب کند شود و قلب به سختی در تلاش باشد تا بتواند به اندام‌های مختلف خون‌رسانی کنند. فراموش نکنید که مصرف برخی داروها سبب کند شدن جریان خون و ضربان قلب می‌شود.
کافئین نیز از جمله موادی است که با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن ضربان خون را تند می‌کند و در خوراکی‌های متفاوتی همچون قهوه، چای و نوشابه وجود دارد.
منبع: Prevention

5 1000
ارسال شده در 6 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • امراض ناشی از بالا رفتن قند خون
  • شناسایی سرطان گلو با این نشانه ها
  • کیفیت بخشیدن به خواب افراد ورزشکار
  • همدردی والدین با بیماری پوستی کودکشان
  • روابط و صداقت بیش از حد
  • غذاهای ترش کننده معده کدامند؟
  • تصاویری از دستگاه سروفیوژ
  • مختصری درباره تربیت‌ بدنی و زیر مجموعه های آن
  • محبوبترین ها

  • افزایش علاقه به ورزش
  • برای حفظ تندرستی این ورزش ها را در پیش بگیرید
  • تمرینات بسیار موثر برای تقویت عضلات شکم
  • Supta Vajrasana -وضعیت خوابیده به پشت
  • سوزاندن چربی و ساختن عضله با این ورزشها
  • تاثیر بیشتر دویدن با استفاده از این نکات
  • چگونه با فیگور گرفتن می توانیم عضله بسیازیم؟
  • آموزش ورزش تصویری برای کاهش سایز دور کمر
  • رپورتاژ

  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر حاجی زاده
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما