850234_156

چه روش هایی می توانند در رفع خستگی به ما کمک کنند استراحت مفید باید چگونه صورت بگیرد به گونه ای که پس از ان انرژی دوباره ای برای بقیه روزمان داشته باشیم

استراحت در یاد گرفتن بایدها به شما کمک می کند. بسیاری از ما مدام در حال کار کردن هستیم و کمتر می توانیم استراحت کنیم. و همیشه بابت این که می توانیم کارهایمان را زودتر تمام کنیم خوشحالیم و خودمان را دلداری می دهیم. گاهی اوقات زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید می توانید به راه حل هایی برای کارهایتان دست یابید. در این زمان کمی آهسته تر پیش بروید، متوقف شوید، پاها را دراز کنید و کمی استراحت کنید. وقتی استراحت نمی کنید خسته می شوید و از نفس می افتید و نه برای خودتان نه برای دیگران مفید واقع نمی شوید.

اما زمانی که استراحت می کنید انرژی و آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت. درمقابل مشکلات انعطاف بیشتری پیدا می کنید. صبور می شوید و تمایل بیشتری به کمک به دیگران پیدا خواهید کرد.

و اما چگونه به خودمان استراحت بدهیم؟

حساب کنید که به غیر از زمان خواب زمان استراحتتان چقدر است. زمانی که به هیچ کاری مشغول نیستید، زمانی که بدون استرس و فشارهای فکری و در کمال آرامش بدون این که به کارهای ناتمام فکر کنید ریلکس هستید. شاید به اندازه کافی زمان استراحت ندارید.سپس ترس های بی دلیلی که از استراحت دارید شناسایی کنید. اگر به استراحت بپردازم مردم درباره من قضاوت می کنند، کارهایم عقب می مانند و دیگران را ناامید می کنم.

اکنون دوستی شجاع و مهربان را تصور کنید که نگران شماست و دلایل شما برای استراحت نکردن هایتان را می داند. پاسخ این دوست به شما چه خواهد بود؟ همچنین می توانید به ندای درونتان درباره شما و زمان استراحت شما گوش دهید.تصور کنید اگر به ندای درونتان گوش دهید چه فوایدی برای شماخواهد داشت. بنابراین استراحت های بیشتری را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. پیش از اتمام یک وظیفه وظیفه جدیدی را متقبل نشوید. به خودتان فرجه بدهید و ذهنتان را از کشمکش های درونی و شکایات درباره خودتان و دیگران خالی کنید. از جمله کارهایی که برای این برنامه ریزی می توانید انجام دهید:

هنگامی که بیدار می شوید هدفی که در زندگی دارید به ذهن بیاورید. هر هدفی که می خواهد باشد فقط خودتان را در هدفتان تصور کنید گویی آن را بدست آورده اید.

هنگام غذا چند دقیقه قبل از غذاخوردن متوقف شوید و سکوت کنید.

به فاصله کمی که بین دم و بازدم هست دقت کنید و هنگام استراحت روی آن تمرکز کنید.

پس از این که یکی از کارهایتان را به اتمام رساندید کمی استراحت کنید سپس کار جدیدی را شروع کنید.

به خودتان قول دهید که هر روز چند دقیقه ای را در سکوت کامل در حالی که هیچ کاری انجام نمی دهید بمانید.گهگاهی ذهنتان را تشویق به استراحت کنید. به خودتان بگویید مشکلات همیشه هستند می توانم بعدا به آن ها بپردازم. مغز ما انسان ها درست مثل ماهیچه ها می ماند و گاهی اوقات برای بازسازی خود نیاز به استراحت و توقف دارد.زمانی که استراحت می کنید غرق در لذت استراحت شوید و بگذارید در شما نفوذ کند. درست مثل بارانی که بر زمینی تشنه می بارد.

وب‌سایت بدونیم

ارسال شده در 17 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تمرین چرخشی چه فواید و زیانهایی دارد؟
  • بهار و آلرژی های مربوط به آن
  • در سال 94، مسمومیت داروئی جان 732 ایرانی را گرفت
  • چگونه به کودک خود سبزیجات بدهیم
  • کلم به روایت تصویر
  • تفاوت ارزش غذایی ماهی تازه و کنسروی
  • آیا سالاد کلسیم دارد؟
  • هر آنچه درمورد کیک و کلوچه باید بدانید
  • موارد مفید آب ترشی برای سلامتی
  • برای تغذیه پوست اسکراب فرنی درست کنید
  • آنچه در مورد دندانهای کودکان باید بدانیم
  • تاثیرپذیری ناباروری از این عوامل
  • باورهای نادرست درمورد مشکلات نوزادان
  • معالجه ترشحات واژن به شیوه طب سنتی
  • چگونه کبودی چشم ناشی از ضربه را سریع درمان کنیم
  • محبوبترین ها

  • لاغری در هر سنی سبب بهبود سلامت قلبی و عروقی می گردد
  • استفاده از تست های جدیدتر برای تشخیص زود هنگام سرطان پروستات
  • پدیده نابینایی تابستانه در این فصل برای اطفال
  • 4 عملی که سبب بدتر شدن سرما خوردگی آنفلوانزا می شوند
  • بروز سنگ در سیستم ادراری با این موارد
  • پیشگیری از سندرم داون با رعایت این نکات
  • بهترین تقویت کننده های ذهن را بشناسید
  • تشدید میگرن با این خوراکی ها
  • جراحی کاهش وزن می تواند تا حد زیادی به چاقی نوجوانان کمک کند
  • تنبیه کودکان به بهترین نحو
  • جدیدترین نوار قلبی برای موبایل
  • سرگیجه در کنار تاری دید نشانه چیست!
  • درباره صدا دادن نفس چه میدانید
  • شیوه ای برای سنجش اندازه گیری مقدار گلوکز
  • با سونا پوست خود را شاداب کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است