Healthy-Heart
اگر نگران سلامت قلب خود هستیدبهتر است از برخی توصیه ها و راهنمایی های موثر در این زمینه کمک بگیرید تا دچار مشکلات قلبی و عروقی  نشوید

شما احتمالا با روش های واقعی کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی آشنا هستید: ترک سیگار، کاهش وزن، ورزش، کنترل فشار خون، و کاهش سطح کلسترول. اما برخی مطالعات اخیرا برخی اقدامات پیشگیرانه را که شاید کمتر تا به حال می شناختید، برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها پیشنهاد کرده اند.

،در اینجا 5 روش شگفت انگیز برای نگه داشتن قلب و عروق در سطح سالم معرفی شده است:

زندگی به دور از آزادراه ها: جالب است بدانید که قرار گرفتن در معرض سر و صدای ناشی از وسایل نقلیه بزرگ رگ های خونی شما را در معرض آسیب قرار می دهد. نتایج یک مطالعه که روی 51 هزار نفر از شهروندان دانمارک انجام شده، حاکی از آن است که هر 10 دسی بل افزایش سر و صدا خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 14 درصد افزایش می دهد. برای کسانی که بالای 65 سال سن دارند این خطر 27 درصد است. قرار گیری در معرض سر و صدا ممکن است سطح هورمون استرس را در بدن افزایش دهد و همین امر منجر به افزایش فشار خون و خطر سکته مغزی است. پژوهش های دیگر نیز رابطه بین سر و صدای ترافیک و افزایش خطر حمله قلبی را گزارش داده اند.

دریافت مقدار مناسب خواب: خواب بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد. دریافت خواب شبانه کمتر از شش ساعت خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا 48 درصد افزایش می دهد و این خطر بر اثر مرگ ناشی از سکته مغزی 15 درصد است. به علاوه خواب خیلی کم فشار خون و سطح کلسترول را نیز بالا می برد و فرد با خطر بالای چاقی و دیابت نوع 2 مواجه خواهد شد. بهترین میزان خواب به عقیده محققان 8 ساعت در شبانه روز است. چون کسانی که بیش از 9 ساعت نیز خواب دریافت می کنند 41 درصد بیشتر در معرض بیماری های قلبی و یا مرگ بر اثر این بیماری ها هستند.

مصرف توت ها: یک رژیم غذایی شامل زغال اخته و سایر خانواده توت ها خطر ابتلا به فشار بالا را کاهش می دهد و این نتیجه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده است. کسانی که حداقل یک وعده زغال اخته در هفته می خورند، 10 درصد کمتر از سایرین دچار فشار خون بالا می شوند. آنتوسیانین موجود در این میوه یا انگور سیاه و بادمجان خطر ابتلا به فشار خون بالا و در نتیجه ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

حذف نوشابه ها: مصرف نوشابه های رژیمی خطر سکته مغزی و حمله قلبی را بالا می برد. کسانی که هر روز این نوشابه ها را مصرف می کنند 48 درصد بیش از سایرین در معرض حمله قلبی هستند. همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک نیز در این افراد بیشتر است.

خوردن شکلات تیره: تعدادی از مطالعات نشان می دهد که مصرف این نوع شکلات خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی را کاهش می دهد. کسانی که یک وعده شکلات تیره در هفته می خورند، 22 درصد کمتر از سایرین به این بیماری ها مبتلا می شوند. مصرف شکلات تیره همچنین با کاهش فشار خون و جلوگیری از تشکیل پلاک در عروق و بهبود جریان خون رابطه دارد.

www.livescience.com

آوای سلامت

ارسال شده در 5 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • رفع مشکلات روحی با ورود فصل بهار
  • چگونه از مشکلات دهان پیشگیری کنیم
  • آنچه در دنیای زنان می‌گذرد باخبر شوید
  • جراحی حجیم شدن اعضای تناسلی مردان
  • راههای رهایی از مشکلات معده با این نوع طب
  • ورزش کردن چگونه می تواند سطح کلسترول را کنترل کند
  • چه کسانی در معرض خطر بیماری دیسکسیون آئورت قرار دارند؟
  • تاثیرات مفید نوشیدن آب ولرم
  • داشتن ایده ال ترین شکم پس از مادرشدن
  • پرورش کارمندانی نوآور
  • حد مجاز برای ورزش های سنگین
  • استراتژی های بهبود کیفیت چند جزئی، کنترل دیابت را دو برابر بهبود می بخشد
  • اصولی که باید در چاق شدن به آنها توجه کنید
  • سرکوب سرماخوردگی
  • کمبود پروتئین یکی از دلایل عقب ماندگی ذهنی کودکان
  • محبوبترین ها

  • مرگ روزی 1000 ایرانی در سال 94
  • حرارت دادن غذا در فویل آلومینیوم ممنوع
  • مقابله با معلولیت زایی
  • رابطه کاهش ریسک بیماری قلبی با پروتئین آب پنیر
  • راه جالب چینی ها برای مبارزه با مصرف سیگار
  • boogio کفشی استثنایی
  • خمیر دندان هایی که نباید خرید : “سنسوداین” و “آکوافرش”
  • شمع خوردن تفریحی این دو خواهر استثنائی
  • برای نابغه شدن اینگونه بنشینید
  • آیا گوشت گوزن حلال است؟
  • ۱۷ تیم عملیاتی هلال احمر در خاک عراق
  • دوپینگی بودن مکمل های ورزشی ثابت شد
  • افراد چاق مبتلا به سرطان کلیه بیشتر عمر می کنند
  • نظر بهزاد زیبائی، در مورد پرسش و پاسخ های پزشکی
  • آقایان حواستان به سرطان کلیه باشد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است