6666444

 سبک زندگی ما چه تاثیری روی ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان های خطرناک دارد چگونه می توانیم از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کنیم

محققان چهار راهکار ساده ارایه کرده اند که با رعایت آن ها می توان از 20 تا 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان و تا 50 درصد از مرگ و میر ناشی از این بیماری، اجتناب کرد.

محققان در این مطالعه 130 هزار نفر را با استفاده از اطلاعات به دست آمده در جریان دو برنامه مطالعاتی بلندمدت موسوم به Health Professionals Follow-Up Study و Nurses’ Health Study مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

به گزارش هلث،این اطلاعات بر اساس سبک زندگی افراد، به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم شدند. سپس نحوه ابتلای اعضای هرگروه را به انواع سرطان از جمله ریه، سینه، لوزالمعده و غیره بررسی کردند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد احتمال ابتلا به سرطان و مرگ و میر گروه کم خطر در اثر این بیماری بسیار کمتر از سایرین است.

مهمترین ویژگی های سبک زندگی گروه کم خطر عبارتند از:

1- استعمال نکردن دخانیات: این افراد یا هرگز سیگار نکشیده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از استعمال دخانیات پرهیز کرده اند.

2– شاخص توده بدن در حد طبیعی: شاخص توده بدن این افراد بین 18.5 و 27.5 بوده است. شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می آید. شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است.

اگر عدد بدست آمده بین 18.5 تا 24.9 باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی 25، نشاندهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشاندهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین 30 تا 34.9)، چاقی درجه دو (بین 35 تا 39.9) و چاقی درجه سه (40 به بالا) تقسیم بندی می شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.

3- تمرینات ورزشی منظم : این افراد درطول هفته یا حداقل 75 دقیقه تمرین ورزشی نسبتا سنگین داشته اند یا 150 دقیقه تمرینات متوسط ورزشی را انجام داده اند.

4- عدم مصرف الکل: این افراد یا هرگز الکل مصرف نکرده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از مصرف الکل پرهیز کرده اند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.
ایرنا،

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • شستشوی پوست با عسل
  • دلایل اصلی پریود نشدن
  • عضله سازی با چه مواد غذایی ممکن ا ست؟
  • در سنین مختلف چگونه با کودک صحبت کنیم
  • آنچه در دنیای زنان می‌گذرد باخبر شوید
  • زیبایی بیشتر با دریافت استروژن بیشتر
  • زمان‌بندی برای فرزند دار شدن
  • نشانه های سلامت دندان کودک
  • تصاویری از ظروف نمونه گیری استریل
  • تاثیرات مختلف تغذیه دسته جمعی
  • راههای خلاقیت و پیروزی در زمینه سرپرستی
  • کابوس و رویا از دیدگاه علمی چه تعابیری دارند؟
  • چند نکته ساده در رژیم غذایی روزانه
  • نوشیدنی خانگی با انبه تازه برای ماه های تابستان
  • شایع ترین مشکل حافظه در سنین پیری
  • محبوبترین ها

  • کشف جدید علمی برای تقلیل پیری
  • سالخوردگان و تحلیل رفتن تمایلات جنسی
  • آلزایمر و زندگی افراد در کودکی
  • زندگی رضایت بخش در سالمندان
  • عادتهای منجر به سالخورده شدن
  • رویش دندان جدید در سالمندان
  • گردو ،دوست سالمندان
  • پیش بینی برای ابتلا به پارکینسون
  • اصول مراقبتی در برابر آلزایمر
  • هشدار دهنده ها برای سلامت سالمندان
  • مضرترین مواد خوراکی پیر کننده
  • افسردگی در کهنسالان
  • در دوران یائسگی مراقب پوکی استخوان باشید
  • انواع راز و رمز طول عمر
  • پنجاه ساله ها بخوانند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است