ورزش و انسولین هیپوگلیسمی نیاز به انسولین مقدار انسولین مصرف گلوکز در دیابت اجتناب از هیپوگلیسمی

بخش مهمی از درمان دیابت نوع اول آموزش است. امروزه داشتن یک دستگاه کوچک اندازه گیری گلوکز خون در خانه برای کنترل منظم غلظت قند خون، متداول است. مقدار انسولین مورد نیاز در میان افراد متفاوت است و نیاز به انسولین برای کنترل یک وعده غذایی نیز در یک فرد متفاوت می باشد. برای مثال تمرین بدنی، حساسیت به انسولین را افزایش و نیاز به آن را کاهش می دهد. اصولا افراد مبتلا به دیابت نوع اول می خواهند الگوی غذایی طبیعی داشته باشند. به هر حال برخی غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا به سرعت جذب خواهند شد (مانند نوشیدنی های غیر الکلی) و این امر ممکن است برخی مشکلات سوخت و سازی ایجاد کند. مسئله مهم آن است که مقدار انسولین دریافتی قبل از هر وعده غذا باید با مقدار گلوکز جذبی پیش بینی شده هماهنگ شود. این بدان معناست که اگر غلظت خونی گلوکز بعد از هر وعده غذایی زیاد باشد مقدار انسولین نیز باید افزایش یابد و به عکس.
کاهش مقدار انسولین قبل از تمرینات قدرتی و بازی های توپی ممکن است کمتر باشد. به هر حال اندازه گیری متناوب غلظت گلوکز خون مهم است به ویژه وقتی تمرین جدیدی انجام می شود و یا مدت و شدت تمرین تغییر می کند. مقدار انسولین قبل از وعده غذایی باید با تمرین جدید و ناآشنا هماهنگ شود.
اگر مدت تمرین بیش از 30 دقیقه است گلوکز اضافی مورد نیاز باید تامین شود. مصرف گلوکز در دیابت نوع اول باید از هیپوگلیسمی جلوگیری کند. هیپوگلیسمی شدید سبب اغماء می شود و اغمای ناشی از هیپوگلیسمی، برای این افراد بالقوه کشنده است. بنابراین وقتی ورزشکاران مبتلا به دیابت نوع اول تمرینات جسمانی انجام می دهند برای جلوگیری از هیپوگلیسمی و کاهش خطر بیهوشی در صورت وجود هیپوگلیسمی، باید قندی که بتواند به سرعت جذب شود در دسترس باشد. این موضوع به ویژه در هنگام دویدن و دوچرخه سواری در شرایطی که تامین مواد قندی مشکل است مهم می باشد.
به نظر می رسد که خوردن چهل گرم ماده قندی در ساعت برای اجتناب از هیپوگلیسمی کافی باشد. برخی متخصصین پیشنهاد می کنند که در طی تمرینات طولانی مصرف هفتاد تا هشتاد گرم مواد قندی در ساعت مناسب است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 11 خرداد 1395 توسط با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • آیا چاقی بر روی پیری مغز تاثیر میگذارد؟
  • چگونه ماسک گشنیز درست کنیم
  • دل زنده خارج از بدن تا بحال دیده بودید
  • یک رابطه موفق و کامل چه ویژگیهای دارد؟
  • اهمیت مصرف سالاد برای لاغری
  • کار جراح با حضور ربات ها آسان می شود
  • در مدت کوتاه چگونه پاهای حجیم داشته باشیم
  • برای مبتدیان برنامه تمرین بدنسازی
  • محبوبترین ها

  • ورزش ناشتا چه فوایدی دارد؟
  • ورزش های افزایش دهنده وزن هم وجود دارد مراقب باشید
  • به نظر شما بدنسازی قد راه کوتاه می کند؟
  • مزایای ورزش در طی یائسگی
  • افزایش میل به ورزش در فصل بهار
  • چگونه ورزش کنیم بدون اینکه خسته شویم؟
  • احساس درد در پهلوها با ورزش
  • یوگا چه تاثیری بر سلامتی می گذارد؟
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما