دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

875848_988

چه نوع عادات غذایی باعث بی خوابی ما می شوند سبک تغذه ای تاثیرگذار در این زمینه چیست اختلالات خواب با چه رفتارهای غذایی به وجود می آیند

نمی توانید بخوابید؟ شاید دلیلش کارهایی است که در طول روز کردید. در این مقاله می خواهیم عادات غذایی را که مانع خوابتان می شوند را معرفی کنیم و همچینین توصیه هایی برای خوابی بهتر ارائه دهیم.

زود شام می خورید

اگر ساعت ۵ شام را بخورید و تا ساعت ۱۱ دیگر دست به غذا نزنید، ممکن است گرسنگی برای خوابتان مشکل به وجود بیاورد. اگر می خواهید با آرامش به سرزمین رویاها سفر کنید بهتر است چند ساعت قبل یک میان وعده میل کرده باشید. از بهترین میان وعده های قبل از خواب می توان کراکر و پنیر را نام برد. به جای پنیر خامه ای از پنیر سفت استفاده کنید، پنیر های سفت تیروزین بیشتری دارند، ترکیبی که به خواب بهتر کمک می کند. میان وعده قبل از خواب بهتر است از ۶۵ درصد کربوهیدرات و ۳۵ درصد پروتئین تشکیل شده و حاوی ۲۵۰ کالری باشد. باید مواظب باشید خیلی هم دیر وقت غذا نخورید چون ممکن است دچار سوزش سر دل یا دیگر مشکلات شوید.

در استراحت بعد از ظهر قهوه خوردید

شاید فکر کنید با نوشیدن قهوه بعد از ظهر می توانید برای چند ساعت تمرکز خود را حفظ کنید، اما برای بدن ۶ ساعت طول می کشد تا تنها نیمی از کافئین قهوه را هضم و از بین ببرد. این محرک همچنین می تواند باعث عصبانیت و بی خوابی شود. بر اساس تحقیقات سه فنجان قهوه در روز مقدار مناسبی است. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که اگر با خوابیدن مشکل دارید مصرف کافئین بعد از ظهر را متوقف کنید.

شامی مفصل خوردید

پرخوری مطمئنا می تواند باعث احساس ناراحتی شود، مخصوصا اگر درست قبل از به خواب رفتن شامی حجیم بخورید. بدن در حالت ایستاده یا نشسته غذا را هضم می کند نه در حالت خوابیده. دراز کشیدن می تواند فرآیند گوارش را طولانی کند، و این برای خوابتان مزاحمت ایجاد می کند.

شامتان تند بوده

بهتر است چند ساعت قبل از اینکه به خواب بروید شامی تند میل نکنید، چون ادویه جات باعث می شود قبل از خواب دچار سوزش سر دل یا سوء هاضمه شوید. وقتی از حالت ایستاده به حالت دراز کش می روید، دیگر جاذبه دوستتان نخواهد بود، آن ادویه جات می توانند وارد مری شوند و سپس دچار رفلاکس می شوید، که این هم می تواند خوابتان را بهم بریزد. حتی بر اساس برخی تحقیقات خوردن غذای تند قبل از خواب می تواند باعث کابوس دیدن نیز بشود.

برنامه غذایی تان سخت گیرانه است

تحقیقات نشان داده کسانی که آرام آرام از برنامه غذایی خود کالری کم می کنند و پس از مدتی طولانی وزنشان را پایین می آورند خواب بهتری نیز دارند. رژیم های غذایی سخت گیرانه برای هیچکس مناسب نیست و به اندازه کافی غذا نخوردن می تواند خواب را برای هر کسی مشکل کند. نباید گرسنه به رخت خواب بروید چون به خواب رفتن بسیار مشکل می شود. گرسنگی به دنبال خود ناراحتی و اضطراب می آورد که مانع خواب هستند. حتی گاهی فردی که به شدت درگیر برنامه غذایی و یا حتی اختلال تغذیه ایست، هنگام خواب دائم به این فکر می کند که امروز چه غذایی خوردم؟ چه غذایی نخوردم؟ همین ها باعث بالا رفتن اضطراب می شود و به خواب رفتن را مشکل می کند.

غذاهایی که به خواب کمک می کنند نمی خورید

اگر مشکل خواب کلافه تان کرده میتوانید برای شب اسموتی با محتوای آب آلبالو، موز، کیوی و یخ درست کنید. موز حاوی منیزیم است، که به خواب کمک می کند، آب آلبالو به افزایش ملاتونین کمک می کند، و کیوی سطح سروتونین در بدن را افزایش می دهد. سروتونین هورمونی است که به آرام کردن ذهن و بدن کمک می کند.

قبل از خواب بستنی خورده اید

خوردن لبنیات پرچرب قبل از خواب می تواند باعث اختلال در خوابتان شود. برنامه های غذایی با فیبر کم، چربی بالا، و قند زیاد، باعث کاهش کیفیت خواب و روند ترمیمی آن روی بدن می شوند. غذاهای پرچرب همچنین می توانند گوارش را کند کنند، و باعث ریفلاکس معده به مری شوند، که خب مسلم است خواب را دچار مشکل می کند. چربی پس از کربوهیدرات و پروتئین آخرین چیزی است که معده را ترک می کند، بنابراین پرهیز از غذاهای پرچرب قبل از زمان خواب بسیار مهم است.

وب سایت دکتر کرمانی:
5 1000
ارسال شده در 17 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی