آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

 منبع زینک ماده معدنی حاوی زینک زینک‎ دریافت زینک خوراکی حاوی زینک آموزش خوراکی از ترشی

 اگربه دنبال دریافت ماده معدنی به نام زینک هستید توصیه می کنیم سراغ این مواد غذایی که در ادامه مطلب معرفی می کنیم بروید و از راه طبیعی آن را دریافت کنید

دریافت مقدار کافی زینک از طریق رژیم غذایی بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع زخم ها است.

برخی مطالعات حاکی از آنند که مصرف زینک به کاهش شدت سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می کند، باعث بهبود عملکرد تیروئید می شود، و در جلوگیری از لخته شدن خون موثر است. حتی اینطور اعلام شده که مصرف زینک منجر به کاهش اثرات دژنراسیون ماکولای وابسته به سن می شود. زینک همچنین نقش مهمی در تنظیم ضربان قلب بازی می کند و در مبارزه با نارسایی ها و آریتمی های قلبی موثر است.

زینک یک ماده معدن کمیاب و ضروری برای بدن است البته بدن ما به مقدار کمی از آن نیاز دارد یعنی روزانه 8 میلی گرم برای زنان و 11 میلی گرم برای مردان بالغ. اگرچه مقدار مورد نیاز زینک کم است اما نباید قدرت آن را در حفظ سلامتی نادیده گرفت. کمبود این عنصر علائم زیادی بروز می‌دهد. از بین علائم رایج و آزاردهنده آن می ‌توان به خستگی عمومی بدن، آسیب ‌پذیری و حساسیت زیاد بدن نسبت به بیماری‌ های عفونی، خشکی پوست، ریزش مو و همچنین بروز اختلالات نعوظی در مردان اشاره کرد.

در اینجا 9 ماده غذایی سرشار از زینک برای مصرف روزانه بیشتر معرفی شده است:

جگر گوساله: جگر گوساله یکی از منابع خوب زینک است. هر 100 گرم از این ماده‌ی غذایی تامین کننده 9 میلی ‌گرم زینک است. بهتر است که جگر را به‌ صورت بخارپز، کباب شده و یا داخل ماهیتابه پخته و میل کنید. می ‌توانید هر هفته یا دو هفته یک ‌بار از این ماده‌ غذایی مصرف کنید. گوشت گوساله نیز یکی از منابع زینک است. هر 100 گرم از این گوشت حدود 3 میلی ‌گرم زینک به بدن می ‌رساند.

گوشت مرغ: گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می ‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط 90 گرم مرغ بدون پوست کباب ‌پز شده می‌ تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین نماید.

حبوبات: اضافه کردن برخی حبوبات از جمله عدس، نخود، لوبیای سفید و سیاه به وعده های غذایی زینک مورد نیاز روزانه را تامین می کند. نخود در هر فنجان، 1.1 میلی گرم زینک دارد. علاوه بر این، هر فنجان لوبیای سیاه و سفید نیز 0.5 میلی گرم زینک دارد. حبوبات منابع کم چرب، و سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر هستند.

سبزیجات: سبزیجات مغذی مانند قارچ، اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ، و سیر سرشار از روی و سایر مواد معدنی و ویتامین های حیاتی و ضروری هستند. هر فنجان از این سبزیجات خام تقریبا 0. 4میلی گرم زینک دارد. افزودن این غذاها به برنامه‌ روزانه، بی ‌آنکه کالری زیادی مصرف کرده باشید، زینک فراوانی را برایتان تامین می‌ کند.

آجیل و دانه ها: مغزها و دانه های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. به عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، 15 درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می کند. یک قاشق از دانه های چیا نیز حاوی 0.5 میلی گرم زینک است.

غلات سبوس دار: علاوه بر این که سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستن، هر نصف فنجان پخته شده از آنها (برای مثال جو)، حاوی 0.9 میلی گرم زینک است و 6 درصد نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را تامین می کند. همان مقدار از برنج قهوه ای نیز حاوی 0.4 میلی گرم زینک است. یک تکه نان گندم کامل 3 درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می کند.

غلات غنی شده صبحانه: به طور کلی یک وعده از آنها 3.8 میلی گرم زینک دارد و 25 درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است. برای حصول نتیجه‌ بهتر، غلات صبحانه ‌ایی را انتخاب کنید که حداقل حاوی 5 گرم فیبر باشد.

شیر و لبنیات: این محصولات ضمن این که سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند به طوری که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی 1 میلی گرم زینک دارد و 17 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی 2.2 میلی گرم زینک دارد.

شکلات تلخ: شکلات هر چه تلخ تر باشد، زینک بیشتری دارد. حدود 60 تا 69 درصد از انواع کاکائوها، حاوی 0.9 میلی گرم زینک است. ممکن است شکلات تلخ به محبوب ‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌ تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، بعلاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمائید.

منبع:everydayhealth

  آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ
  • خطر ژنتیکی ابتلا به افسردگی
  • آزمایش پروتئین مو، روشی برای تشخیص هویت
  • تک فرزندی و یک دنیا مخاطرات
  • مراقبت های لازم برای عفونت ادراری
  • شایع ترین علل ابتلا به یبوست
  • خوراکی های ممنوعه برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید
  • احساس تنفر به برخی صداها نشانه چیست؟
  • محبوبترین ها

  • نقش های جنسیتی کودکان یادگیری از طریق نگاه کردن
  • فرق عملکرد بدن افراد افسرده با دیگران
  • شناخت کافی از همسر آینده در جلسه خواستگاری
  • برای دستیابی به پتانسیل کامل روزانه باید چه کارهایی انجام دهیم
  • با این روش کودکان را با خدا آشنا کنید
  • 10 اختلال شخصیتی که ممکن است ازآنها آگاه نباشیم (1)
  • موارد ده گانه برای اینکه انسانی خوش صحبت شوید!
  • خندیدن راز بهتر زندگی کردن
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • دکتر فرهت مجید فر جراح اندودونتیک دندان ها
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x