253 تضمین سلامتی بدن با مصرف پروتئین ها
با مصرف پروتئین ها می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید رژیم غذایی حاوی پروتئین ها بسیار مفید و پر خاصیت است و سلامتی بدنتان را تضمین خواهد کرد

کارشناسان تغذیه عنوان می کنند مصرف میزان کافی پروتئین در رژیم غذایی موجب حفظ سلامت قلب و بدن می شود.

به گفته محققان، پروتئین نمی تواند در بدن ذخیره شود و باید به طور روزانه مصرف شود. داشتن عضلات قوی و محکم از طریق مصرف میزان مناسب پروتئین در رژیم غذایی به همراه کربوهیدرات ها و چربی ها حاصل می شود.

وجود ۲۱ اسیدآمینه در کنار هم پروتئین را تشکیل می دهند که ۹ اسیدآمینه ضروری محسوب شده و باید از منابع غذایی که ما مصرف می کنیم بدست ایند، در حالیکه ۱۲ اسیدآمینه دیگر غیرضروری بوده و در داخل بدن تولید می شوند. کمبود پروتئین به ندرت در افراد دارای رژیم غذایی متعادل سالم مشاهده می شود.

متخصصان توصیه می کنند افرادی که در ورزش های استقامتی نظیر دو ماراتون، شنا، ژیمناستیک شرکت دارند باید به ازای هر یک کیلوگرم وزن شان معادل ۱.۲ تا ۱.۵ گرم پروتئین در روز مصرف کنند، درحالیکه افرادی که در ورزش های نظیر هاکی، کریکت، بسکتبال، فوتبال، والیبال، بوکس و غیره شرکت می کنند، نیاز به مصرف پروتئین بیشتر معادل ۱.۴ تا ۱.۸ گرم در روز به ازای هر کیلوگرم از وزن شان دارند.

پروتئین ها نه تنها ماهیچه های عضلانی ساخته یا موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند، بلکه جدای از کربوهیدرات ها و چربی های موجود در رژیم غذایی برای تولید انرژی هم موردنیاز هستند.

تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت گوساله و گوسفند از مهم ترین منابع پروتئین حیوانی و نخود، جودوسر، دانه کتان، محصولات لبنی و بنشن از مهمترین منابع گیاهی پروتئین هستند.

مهر،

ارسال شده در 12 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کنترل تولید انسولین با حسگر حساس به اسید
  • مقابله با خستگی و کسالت صبحگاهی با این خمیر دندان
  • مراحل مختلف حجیم کردن بازوها
  • تصاویر سیستم هچینگ لیزری
  • جانشین داروهای مجاری ادراری
  • اگر تحرک ندارید نگران خود باشید!
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • ترک ناگهانی دخانیات و فواید آن
  • زیاده خوری از افطار تا سحر ممنوع!
  • آیا شیمی درمانی برری پوست هم اثر میگذارد؟
  • قرص های خواب چه بلایی بر سر شما می آورد؟
  • تشخیص و درمان واریس مری چگونه است
  • گرایش اطفال به ناسزاگویی
  • بی حالی مدام با این دلایل
  • استرس از کجا می آید و راه کنترل آن چیست [فیلم]
  • محبوبترین ها

  • دلایل وجود خون در ادرار چیست [فیلم]
  • انواع جراحی های دیسک کمر [فیلم]
  • فیلم صحبت های استاد بهنام یوسفیان درمورد سنگ های درمانی
  • همه چیز درمورد هوش معنوی [فیلم]
  • باید و نبایدهای رژیم غذایی گیاهخواری [فیلم]
  • اگر دچار دیسک کمر شدیم چه کنیم [فیلم]
  • فیلم چرا باید خون اهدا کنیم
  • عمل آنژیوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود [فیلم]
  • رژیم غذایی برای بیماران نارسایی مزمن کلیوی غیر دیالیزی
  • توصیه هایی درمورد مصرف میوه ها و سبزیجات [فیلم]
  • فیلم آموزش پرس زیر سینه هالتر
  • چگونه قضاوت کردن را کنار بگذاریم [فیلم]
  • نمک پتاسیم چیست و موارد مصرف
  • برای سوزاندن کالری هر خوراکی نیاز به چقدر فعالیت داریم [ویدیو]
  • بررسی علل های کوتاهی قد و کاهش رشد [فیلم]
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است