مکمل B12 مصرف فراوان گوشت قرمز مصرف پروتئین‌ها گوشت قرمز دفع مواد زائد خوردن زیاد گوشت قرمز
با مصرف پروتئین ها می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید رژیم غذایی حاوی پروتئین ها بسیار مفید و پر خاصیت است و سلامتی بدنتان را تضمین خواهد کرد

کارشناسان تغذیه عنوان می کنند مصرف میزان کافی پروتئین در رژیم غذایی موجب حفظ سلامت قلب و بدن می شود.

به گفته محققان، پروتئین نمی تواند در بدن ذخیره شود و باید به طور روزانه مصرف شود. داشتن عضلات قوی و محکم از طریق مصرف میزان مناسب پروتئین در رژیم غذایی به همراه کربوهیدرات ها و چربی ها حاصل می شود.

وجود ۲۱ اسیدآمینه در کنار هم پروتئین را تشکیل می دهند که ۹ اسیدآمینه ضروری محسوب شده و باید از منابع غذایی که ما مصرف می کنیم بدست ایند، در حالیکه ۱۲ اسیدآمینه دیگر غیرضروری بوده و در داخل بدن تولید می شوند. کمبود پروتئین به ندرت در افراد دارای رژیم غذایی متعادل سالم مشاهده می شود.

متخصصان توصیه می کنند افرادی که در ورزش های استقامتی نظیر دو ماراتون، شنا، ژیمناستیک شرکت دارند باید به ازای هر یک کیلوگرم وزن شان معادل ۱.۲ تا ۱.۵ گرم پروتئین در روز مصرف کنند، درحالیکه افرادی که در ورزش های نظیر هاکی، کریکت، بسکتبال، فوتبال، والیبال، بوکس و غیره شرکت می کنند، نیاز به مصرف پروتئین بیشتر معادل ۱.۴ تا ۱.۸ گرم در روز به ازای هر کیلوگرم از وزن شان دارند.

پروتئین ها نه تنها ماهیچه های عضلانی ساخته یا موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند، بلکه جدای از کربوهیدرات ها و چربی های موجود در رژیم غذایی برای تولید انرژی هم موردنیاز هستند.

تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت گوساله و گوسفند از مهم ترین منابع پروتئین حیوانی و نخود، جودوسر، دانه کتان، محصولات لبنی و بنشن از مهمترین منابع گیاهی پروتئین هستند.

مهر،

5 1000
ارسال شده در 12 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 498 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • آموزش تهیه سیب زمینی تند مخصوص
  • آیا درد قلبی نشانه سکته قلبی است؟
  • نارگیل با ماهی کاری و برنج قهوه ای
  • راه تمام کردن رابطه عاشقانه با جنس مخالف
  • فواید گیاه استویا را با هم مرور می کنیم
  • وودبال و معرفی آن
  • در برخورد با افراد مشکل ساز چه واکنشی از خود نشان دهیم
  • بد غذایی کودک ، از علل تا درمان
  • محبوبترین ها

  • اضافه کردن به طول عمر با کاهش وزن
  • خاصیت های مختلف خوراکی های پروبیوتیک
  • سعی کنید اینگونه به کودکتان غذا بدهید
  • سویا و فایده های مختلف آن
  • مواد غذایی که به روده آسیب می رسانند
  • شیر هم می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد
  • خوراکی هایی که اشتها را کاهش می دهند!
  • آیا مطمئن هستید که سبزیجات به بلند شدن قد کمک میکند؟
  • رپورتاژ

  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما