مشاوره زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک

 abs_workout_exercise

 خانم ها در دوران عادت ماهیانه شان از چه تمرینات ورزشی می توانند کمک بگیرند چه فعالیت های ورزشی برای آن ها بی خطر است توصیه های متخصصین در این زمینه چیست؟

گرفتگی عضلات، خستگی و یک حس بد که کل بدن را گرفته، مسلما هیچکس با دیدن چنین علائمی برای ورزش نکردن ملامتتان نمی کند. مگر اینکه زمان عادت ماهیانه تان باشد. حقیقت این است که ورزش می تواند شایع ترین مشکلات قاعدگی را از بین ببرد.

 دکتر ایرو روبن استین فیزیولوژیست ورزشی در نشویل می گوید: یک هفته کنار گذاشتن ورزش می تواند تاثیر منفی بسیار زیادی نیز روی کاهش وزن و حتی تناسب اندامتان بگذارد.

ورزش هوازی

دویدن، راه رفتن، ورزش های چرخشی و دیگر فرم های ورزش هوازی سطح ایندورفین را بالا می برد و حس بد هنگام عادت ماهیانه را کاهش می دهد. ایندورفین همچنان برای کاهش گرفتگی و سردرد نیز استفاده می شود. ورزش هوازی برای افزایش جریان خون در بدن و حرکت دادن آن از جایی که احساس درد و ناراحتی می کنید مفید است. اگر می خواهید این کار را شروع کنید به خاطر داشته باشید، روزی که شدیدترین گرفتگی را دارید روز مناسبی برای شروع نیست.

ورزش ترکیبی با شدت بالا

بر اساس گفته های دکتر استیسی سیمز فیزیولوژیست ورزشی، در دوره عادت ماهیانه ورزش های ترکیبی با شدت بالا بیش از هر وقت دیگر به سوزاندن چربی کمک می کند. وقتی عادت ماهیانه تان شروع می شود، سطح استروژن و پروژستورن تان افت می کند، و به همین خاطر خانم ها می توانند کربوهیدرات / گلیکوژن را به آسانی کم کنند. به عبارت ساده تر: این تغییر هورمونی سوخت را برای بدن در دسترس تر قرار می دهد، که در نتیجه می توانید انرژی بیشتری را برای این نوع ورزش صرف کنید.

ورزش قدرتی

در دوره عادت ماهیانه استروژنتان در پایین ترین سطح خود قرار دارد، که باعث می شود هنگام لیفت کردن وزنه احساس انرژی بیشتری داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که وزنه خیلی سنگین بلند نکنید، چون به هسته بدنتان فشار وارد می شود و ممکن است گرفتگی تان بدتر شود. اگر در طول عادت ماهیانه خود احساس خستگی کردید، مقداری ورزش مقاومتی را کاهش دهید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

ورزش کششی

ورزش های کششی به کشیده شدن عضلات و کاهش گرفتگی کمک میکنند. کششی که به سبب آوردن زانوها به سمت قفسه سینه ایجاد می شود به کاهش کمر درد حاصل از قاعدگی کمک می کند. فراموش نکنید با شکم نفس های بزرگ بکشید تا گرفتگی عضلات کم شود و گرما به میان تنه بیاید. حرکت کشش را آرام انجام دهید و از فشار آوردن بیش از حد خودداری کنید. هر کشش را 20 تا 30 ثانیه ادامه دهید.

شنا کردن

غوطه ور شدن در آب می تواند به کاهش گرفتگی و به حرکت درآمدن بدن کمک کند. شنا می تواند جریان خون در بدن را افزایش دهد و گرفتگی را کم کند. با شنا مفاصل سفت نرم می شوند و فشار از پایین کمر برداشته می شود. با این حال اگر گرفتی ها خیلی شدید بود طوری که نمی توانستید به درستی نفس بکشید بهتر است شنا نکنید.

نفس عمیق

نفس عمیق کشیدن چه در حالت عادی چه در حال انجام ورزش هایی نظیر یوگا و پیلاتس می تواند به کاهش گرفتگی های حاصل از عادت ماهیانه کمک کند. عمیق نفس کشیدن کل بدن را آرام می کند، از جمله عضلات رحم را، که با قاعدگی و خارج شدن خون مرتبط است.

یوگا

بسیاری از حرکات یوگا باعث کشش پشت کمر و عضلات اطراف لگن خاصره که در طول عادت ماهیانه می گیرند می شود. نفس عمیق در طول انجام حرکات یوگا نیز به راحتی عضلات کمک می کند. یک تحقیق نشان داد، تمرینات معمول یوگا ( 35 تا 40 دقیقه در روز و 6 مرتبه در هفته ) اضطراب، خشم، و افسردگی را کاهش می دهد و سلامت خانم ها در دوره قاعدگی را افزایش می دهد.

چه کارهایی نکنیم؟

به غیر از مواقعی که گرفتگی عضلات بسیار شدید باشد، بیشتر ورزش ها به بهبود علائم کمک می کنند نه بدتر شدن آنها. با این حال برخی تحقیقات نشان داده حرکاتی خاص در تمرینات ترکیبی وجود دارد که باعث بدتر شدن خونریزی در این دوره می شوند. در کل از حرکاتی که شامل فرود آمدن از یک پرش و یا جهش ناگهانی می شوند پرهیز کنید.

سایت دکتر کرمانی

 

5 1000
ارسال شده در 12 تیر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x