tangi-nafas

تنگی نفس سخت نفس کشیدن و یا قطع شدن ناگهانی تنفس در خواب برای بسیاری از ما پیش آمده است. این موضوع که آپنه انسدادی خواب نیز نام دارد، باعث بروز مشکلات خواب خواهد شد و در دراز مدت مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. این موضوع در کسانی که اضافه وزن دارند بیشتر دیده می شود.

نکته هایی جهت پیشگیری از تنگی نفس هنگام خواب

1. بهترین زمان خواب، هنگام شب بخصوص قبل از نیمه شب (ساعت 21-4 صبح) است.

2. از خوابیدن در روز و بخصوص ساعات عصر به شدت خودداری کنید.

3.  خواب نه با شکم کاملا سیر و نه با شکم خالی مناسب نیست. شام را میبایست حداقل 3-2 ساعت پیش از خواب صرف کرد.

4. بهترین حالت خواب بر پهلو خوابیدن است. به پشت و و به شکم اصلا نخوابید.

5. محل خواب باید پاکیزه، نرم، ملایم، به دور از رایحه بد و یا مواد محرک مثل عطرهای تند باشد.

6. بپیش از خواب از کار و اعمال مهیج و درگیری‌های ذهنی خودداری کرد. داشتن آرامش روحی یکی از ارکان خواب آرام به حساب می آید.

7. برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد و برای ‌این کار دو راه توصیه می‌شود:

1-  آن که پاها را گرمتر از سر نگه داریم. شبها قبل خواب پایتان را در یک قابلمه آب گرم قرار دهید. تا مچ پا در آب باشد تا یک ربع. بعد با پتو بپیچانید و بعد بخوابید. این کار خیلی موثر است.

2- رختخواب را به نحوی سرازیر قرار دهیم که طرف سر رخت‌خواب 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از پا باشد. بدین ترتیب خون از سر و سینه به سمت پاها حرکت می‌کند و باعث خواب راحت می‌شود.

در ضمن در صورتی که در حال دراز کش به پشت و  ورزش هم این حالت را دارید بررسی از نظر مسائل قلبی لازم است. در کل مراجعه به متخصص قلب لازم است.

ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • باقلا و لوبیا زهر دارند!
  • ترس از شکست خوردن را مهار کنید
  • فوایدی چند از زرده تخم مرغ
  • چند نکته که در خرید سمعک به شما کمک میکنند
  • طلایی ترین موارد درباره حمام نوزاد
  • سوپ بنفش
  • با اسطوخودوس رایحه درمانی کنید
  • ایجاد پوکی استخوان در مردان
  • ویژگی درونگرایی در همسر
  • بررسی دستبند هوشمند mi band 2 از شرکت شیائومی
  • هشدار،مراقب بیماری وبا در فصل تابستان باشید
  • مواد غذایی برای بهبود عملکرد مغز
  • وضعیت سلامتی اساتید صدمه‌ دیده آسانسور دانشگاه شریف
  • درمان های مختلف برای عارضه سینوزیت
  • ترشی‌، چه بیماریهایی را بدتر می کند
  • محبوبترین ها

  • زیاده روی در استفاده از شکلات و اضطراب
  • مضرات ترکیب ماست و اسفناج
  • نکاتی مهم در رابطه با رژیم های غذایی سالمندان
  • کپه ؛غذایی سالم و مقوی
  • قهوه و خواص شگفت انگیز آن
  • چرا در ماه رمضان شیر بخوریم؟
  • یک دنیا آسیب با مصرف الکل
  • فشار خون زیاد را با یک لیوان آب طالبی درمان کنید
  • سیری زودرس با روغن جو
  • ابتلا به ام اس با این ماده خوراکی
  • ماست هفت رنگ خورده اید؟
  • با حداقل روغن غذا را تفت بدهید
  • خوردن آجیل تا چه اندازه بهتر است؟
  • کافئین، ضربان نامنظم قلب و نارسایی قلبی
  • حتما به فکر تغییر الگوی تغذیه ای خود باشید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است