قبول کردن یک پیشنهاد کاری عصبانی شدن در محل کار خراب کردن شهرت ترک شغل بدون اطلاع برقراری رابطه‌های کاری
برخی افراد در محیط کار خود با مشکلات زیادی روبه رو می شوند و این امر می تواند وجهه شغلی آن ها را خراب کند و موجب ازدست دادن مقام و مرتبه شغلی آن ها شود بهتر است بیشتر مراقب این امر باشند و رفتارهای خود را در محل کار کنترل کنند

 در زیر هشت روش ساده برای خراب کردن شهرتتان را مرور کنید.

۱– قبول کردن یک پیشنهاد کاری و سپس انصراف از آن

بعضی از افراد پس از این که به یک پیشنهاد کاری بله گفتند هم چنان به گشتن و مصاحبه دادن ادامه می‌هند تا شاید کار بهتری پیدا کنند. آن‌ها با این کار هزینه‌ی گزافی پرداخت می‌کنند زیرا به عنوان فردی شناخته می‌شوند که حرفشان حرف نیست و به سرعت جا می‌زنند. و اصولاً خیلی از افراد در بیش از یک شرکت از شرکت‌هایی که شما در آن‌ها به دنبال کار هستید حضور دارند. تصور کنید شما شدیداً به دنیال کاری هستید و یکی از افراد تصمیم‌گیرنده، همان فردی است که که قبلاً برای شرکتی که از آن انصراف داده‌اید کار می کرده است. شما واقعاً دوست ندارید چنین جمله‌ای را هنگام مصاحبه بشنوید: «جین در شرکت ما استخدام شد ولی درست قبل از شروع کار کنار کشید.»

۲– بدتر از آن، شروع یک کار و ترک آن به خاطر یک کار دیگر پس از مدتی کوتاه

این که کارتان بسیار نامناسب باشد و یا آنی نباشد که در زمان استخدام به شما گفته شده موضوع دیگری است. اما شروع یک کار و سپس ترک فوری آن فقط به خاطر یک کار بهتر، همان بلایی را سرتان می‌آورد که در بالا اشاره کردیم. اما این حتی از ان هم بدتر است زیرا آن شرکت برای آموزش و معرفی شما به مشتریان و غیره، سرمایه‌گزاری مالی و زمانی کرده است.

۳– عصبانی شدن در محل کار

سرخورده شدن گاه به گاه در کار امری عادی است اما اگر صدایتان را بالا ببرید، درها را به هم بکوبید و بر سر دیگران فریاد بزنید، پایتان را از گلیمتان فراتر گذاشته‌اید. کافی است تنها یک‌بار چنین اتفاقی بیافتاد تا شما به عنوان یک فرد عصبانی شهرت پیدا کنید که هیچ‌کس حاضر نیست با او کار کند. و زدودن این شهرت بد، کار بسیار دشواری است.

۴– دروغ

چه برای پنهان کردن اشتباهتان دروغ بگویید، چه به امید درآمد بهتر درباره‌ی درآمد قبلی‌تان اغراق کنید، در هر صورت اگر دروغتان آشکار شود، شهرتتان نزد هر کسی که از این موضوع مطلع شود قطعاً به گل خواهد نشست. اعتماد به گفته‌های دیگران در محل کار از اصول است و زمانی که شما نشان دهید که قابل اعتماد نیستید، برقراری رابطه‌های کاری برایتان بسیار دشوار خواهد شد.

۵– خلف وعده

وقتی شما بر سر حرفتان باشید و به وعده‌هایتان عمل کنید، نزد دیگران دارای اعتبار می‌شوید. اگر بگویید فلان گزارش را تا دوشنبه ارسال خواهید کرد یا در مورد حساب جدیدتان جلسه‌ای ترتیب خواهید داد اما آن‌ها را فراموش کنید، اعتبارتان را زیر سوال برده‌اید و به عنوان فردی غیرقابل اطمینان و متزلزل شهره خواهید شد.

۶– توصیه کردن فردی برای شغلی که مناسب او نیست

وقتی فردی را برای کاری توصیه می‌کنید به این معنی است که ضمانت او را می‌کنید، کار او مورد قبول شما است و خودتان حاضرید با او همکار شوید. اما اگر آن فرد واقعاً چنین نباشد، چیزی شبیه به این جمله را پشت سرتان خواهند گفت: «او فکر می‌کرد کار جو خوب است ولی جو افتضاح و غیرقابل تحمل است.» به هر حال برداشت شما از کار یک فرد، استانداردها و قضاوت شغلی خودتان را هم نشان می‌دهد.

۷– ترک شغل بدون اطلاع

تنها در صورتی که یک دلیل خیلی، خیلی خوب داشته باشید، ترک کار بدون اطلاع قبلی یعنی خراب کردن پل‌های پشت سر با رئیس (و حتی همکارانتان). فاتحه‌ی نامه‌ی رضایت کاری را نیز بخوانید. خوشتان بیاید یا نه، عرف این است که خروجتان را از ۲ هفته قبل اطلاع دهید.

۸– ارسال ایمیل خصومت‌آمیز پس از یک اتفاق ناگوار

به ایمیل کسی در عصبانیت پاسخ داده‌اید؟ از قانون جدید شرکت ناراضی هستید؟ یا پاسخ نامناسبی به ایمیل مردودی در مصاحبه‌ی کاری ارسال کرده‌اید؟ در هر صورت ادامه‌ی کار با این اتفاق کار بسیار سختی است. شما شهرت فردی را پیدا می‌کنید که نمی‌تواند پاسخ آرام و حرفه‌ای به مشکلات بدهد و بیشتر افراد از شما دور خواهند شد.

وب‌سایت پنجره خلاقیت

ارسال شده در 1 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با این آب میوه خروپف را کاهش دهید
  • با نامزد قبلی‌تان رفیق نشوید
  • ماسک های مخصوص چین و چروک پوست
  • ابتلا به سرطان معده با مصرف چای داغ
  • بادگلو و این راههای پیشگیری از ایجاد آن
  • برخی علائم زمینه ساز بیماریهای عصبی در کودک
  • پیش بینی طول عمر با آزمایش خون،درست یا غلط؟
  • مراقبت بیشتراز موها با رنگ موی گیاهی
  • اسید اسکوربیت یا ویتامین ث چه فوایدی دارد و درکدام مواد وجود دارد؟
  • اختلال افسردگی شدید در اوایل بزرگسالی
  • همه چیز درمورد ضرورت خوردن کلسیم
  • عوامل مختلف تولید کننده خرخرشبانه
  • با پیوند مغز استخوان کودک چهار ساله نجات یافت
  • نشانه های بیماری مینیر
  • اگر از آمپول می ترسید بخوانید
  • محبوبترین ها

  • خروپف می تواند بروز آلزایمر را 10 سال جلو بیندازد
  • از ناراحتی تنفسی چه میدانید؟
  • ریشه ژنتیکی آلرژی
  • 6 علامت که ممکن است یک لخته خون داشته باشید
  • بهترین راه برای مبارزه با خستگی
  • درباره صداى سوم قلب چه میدانید
  • در محل کار محتاط باشید تا دچار سرطان نشوید
  • اطلاعات جامع در مورد کیست کلیه
  • اسنک ذرت میان وعده سالم
  • سیبیل برای آقایان چه منفعتی دارد
  • این عوامل نشان دهنده کمبود روی در بدن شماست!
  • برای قلب فنرهای قابل جذب ساخته شد
  • پیامدهای افراط در مصرف میوه
  • 6 روشی که هنگام کار با کامپیوتر باید رعایت کنید تا سالم بمانید
  • افزایش وزن در اثر مشکلات بدخوابی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است