misconceptions-about-weight-loss-1

چه روش هایی تضمین کننده لاغری ما هستند و موجب از بین رفتن چاقی مان می شوند اضافه وزن با چه کارهایی قابل برطرف شدن خواهد بود پیشنهادات جالب پزشکی در این باره چیست چه نوع راهکارهایی در این زمینه وجود دارند

خبرهای گاه متناقض درباره روش‌های لاغری باعث شده تصورات اشتباهی درباره مقوله کاهش وزن شکل بگیرد. در این‌جا به سه تصور اشتباه اشاره می‌‌شود.

 

۱- ارتباط بزرگی بشقاب و اضافه وزن
بشقاب کوچکتر انتخاب کنید کمتر خواهید خورد. شنیده‌اید که متخصصان تغذیه این را به عنوان یک حقه روانشناختی ساده برای این‌که کالری کمتری جذب کنید، پیشنهاد می‌کنند. اما یک تحقیق تازه اشاره دارد که بشقاب کوچک‌ واقعاً در رژیم غذایی روزانه‌ نقشی تعیین‌کننده دارد.
براساس این تحقیق وقتی ۸۵ نفر خودشان از بوفه برای خود غذا سرو کردند، آن‌هایی که غذا را در بشقاب‌های بزرگ می‌ریزند نسبت به که کسانی که ظرف‌های کوچک‌تر انتخاب می‌کنند کالری بیشتری مصرف نمی‌کنند. در عوض افرادی که بشقاب‌های بزرگ را بر می‌دارند مایل هستند آن فضای اضافی را با میوه و سبزیجات سالم پر بکنند.
تامارا بوچر، متخصص رفتار مصرف‌کنندگان در زوریخ سوییس و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: «ما نگاه دقیق‌تری به ادبیات موجود انداختیم و متوجه شدیم که آدم‌ها زمانی کالری بیشتر را از ظروف بزگ‌تر مصرف کردند که ظرف،‌ کاسه بود و شخص متوجه غذا خوردن خودش نبوده باشد.»
نتیجه: خانم بوچر می‌گوید اگر تلویزیون تماشا می‌کنید یا جلوی کامپیوتر نشسته‌اید، خوردن بستنی از کاسه، ایده‌ی بدی است. اما اگر دارید برای خودتان شام سرو می‌کنید؟ فضای خالی کنار بشقاب را با  مواد سالم و نه کم‌ارزش پر کنید.

 

۲- هر روز باید خودتان را وزن کنید
‌به بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند گفته می‌شود که هر روز وزن‌‌شان را کنترل کنند تا وقت بیشتری را صرف مشکل وزن‌شان کنند. اما تحقیقی که در بریتانیا اشاره دارد که نیازی نیست خیلی زود بدوید بروید یک ترازوی دیجیتال بخیرید. آدم‌هایی که هر روز خود‌شان را وزن می‌کنند بیش از کسانی که به‌طور منظم روی ترازو نمی‌روند، وزن کم نمی‌کنند. اما محققان می‌گویند تمرکز روی خورد و خوراک سالم‌تر و فعالیت فیزیکی مهم‌تر از رقم روی ترازوست.
۳- برای کاهش وزن مصرف کربوهیدارت‌ها را قطع کنید
همه‌ی نان‌ها بد نیستند. یک تیم تحقیقی از اسپانیا عادات خوردن و وزن بیش از ۹ هزار نفر را بررسی کردند. بعد از حدود پنج سال، آن‌ها هیچ ارتباطی بین مصرف نان چندغله و افرایش وزن و چاقی ندیدند. در واقع احتمال افزایش وزن کسانی که اکثر روزهای هفته نان می‌خوردند، نسبت به کسانی که به تناوب نان می‌خوردند، بسیار کم بود. متاسفانه خوردن نان سفید به صورت روزانه فرد را در معرض خطر چاقی و اضافه وزن قرار می‌دهد.

 

ارسال شده در 24 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • قرص مخصوص مسافرت با هواپیما
  • عوارض دارويي نامطلوب در نيم ميليون كودك آمريكايي
  • از پیشگیری تا درمان یبوست
  • تاریخچه بیماری قند (دیابت)
  • نشستن طولانی و این آسیب ها
  • انواع مشکلات و ناهنجاری های جنسی در مردان
  • كمبود ويتامين “د” دارای چه پیامدهایی می باشد
  • فکت گرافی – ترخون اشتها آور است
  • درباره مواد تشکیل دهنده سیگار آگاه باشید
  • راهکارهای تغذیه‌ای در آلودگی هوا
  • کاهش بیماریهای قلب و عروق با ترک سیگار
  • خودکشی ناشی از ریزگردها
  • عادت دادن خردسالان به نمک کم در غذا
  • رابطه ی جنسی سالم چه تاثیراتی بر سلامت دارد؟
  • هرگز برای پاک کردن آرایش چشم از دستمال مرطوب استفاده نکنید
  • محبوبترین ها

  • چشم های ریز را با آرایش درشت تر جلوه دهید
  • هر آنچه لازم است درباره موبرها بد انید
  • فایده های مختلف استفاده از سرم مو
  • نکاتی برای جوانسازی دست و پاها
  • کرم سولار دی
  • لباس صورتی و نحوه آرایش
  • اطلاعاتی پیرامون هلال روی ناخن
  • افراط در زمینه جراحی زیبایی
  • پوست تان خراب میشود،با این باورهای اشتباه
  • اکلیلی کردن ابروها با این دو شیوه خانگی
  • نقاط تیره بدن را با این روش های طبیعی سفید کنید
  • آموزش ساخت لاک ناخن در منزل با کمترین امکانات
  • نکات بسیار خواندنی درمورد شناخت رنگ مو
  • پیش از بوتاکس بدانید
  • درمان های مختلف برای موی نازک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است