صبحانه خود را به مناسب ترین حالت ممکن میل کنید

داشتن روز خوب، دو عامل اصلی دارد اولی خواب خوب و دیگری صبحانه ای سالم و دلچسب. اما ما ایرانی ها به عادت بد غذایی خود پایبندیم و صبحانه را همان نان و پنیر و چای میدانیم و اگر بخواهیم خوش بگذرانیم کله و پاچه میخوریم. اما واقعا معنای صبحانه این نیست که ما میدانیم. در ادامه قصد داریم به شما مناسب ترین صبحانه را معرفی کنیم تا شما میزی رنگارنگ صبحانه بچینید و روزتان را زیبا کنید.

روز خود را سالم شروع کنید

شما ممکن است در روزهای میانی هفته که سر کار می روید به صبحانه ای که می خورید توجه نکنید؛ اما انتخاب مواد غذایی سالم برای صبحانه می تواند باعث احساس راحتی شما در روز شود. تنها این نیست ، خوردن صبحانه ی سالم در هر روز می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و سرطان را کاهش دهد.

در این متن سعی داریم تا مواد غذایی مضری را که به اشتباه در صبحانه مصرف می کنید معرفی کنیم تا از آن ها بپرهیزید.

  • ژامبون و سوسیس : گوشت های فرآوری شده مثل ژامبون و سوسیس نیترات دارند که این نیترات باعث بروز سرطان روده بزرگ می شود.
  • حبوبات شیرین: برخی از حبوبات شیرین مملو از کربوهیدرات و شکر هستند و هنگامی که آن ها را می خورید قند خونتان تخلیه می شود و پایین می آید ، در عوض حبوباتی را انتخاب کنید که پروتئین و فیبر بیشتری دارند و یا می توانید بادام زمینی و گردو که فیبر و پروتئین آن ها بیشتر است بخورید.

 

چه مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند

  • شیرینی های بسته بندی شده: این شیرینی ها مثل انواع پن کیک و کلوچه ها، دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند و این درحالیست که شیرین کننده های طبیعی سالم تر اند. بسیاری از شربت های مصنوعی موجود در بازار از مقدار زیادی شیرین کننده ی ذرت با فروکتوز بالا تشکیل شده اند و در حال حاضر بیشتر فرآورده های غذایی بسته بندی شده حاوی این شیرین کننده ها می باشند.

کدام مواد غذایی برای صبحانه مناسب هستند؟

به طور کلی بهتر است برای داشتن صبحانه سالم از گندم که پروتئین دارد استفاده کنید پزشکان جوی دو سر با دانه ی کتان، گردو،دارچین، سرشیر، نان جوی سبوس دار، کره ی بادام زمینی و میوه را توصیه می کنند.

نان جوی سبوس دار یکی از سالم ترین صبحانه هاست . کره ی بادام زمینی مقدار زیادی ویتامین E و پروتئین دارد و نشان داده شده که دارچین به کاهش سندروم مقاومت در برابر انسولین کمک می کند.

ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تست های مهم برای غربالگری سلامتی مردان
  • هلیوباکتری یا میکروب معده را بشناسیم
  • شناخت عیوب انکساری چشم
  • کولیک نوزادان و این روش های مراقبتی
  • آنافیلاکسی – علل، علائم و درمان
  • لزوم خاموش کردن شومینه در شب
  • اهمیت ارگاسم برای سلامت جنسی همسران
  • رادیوگرافی قفسه سینه بطور مقدماتی چگونه تفسیر می شود
  • پیشگیری از مشکلات قلبی و سرماخوردگی با این نوشیدنی
  • چند نکته ی کلیدی درباره ی رژیم پروتئینی
  • ملاک ها و تصمیمات مهم برای ازدواج
  • کنترل استرس و رسیدن به تناسب اندام
  • آدم دقیقه 90 به چه کسی میگویند؟
  • خطر ابتلا به تومورهاي سرطان سينه با مصرف تاموكسيفن
  • فدا کردن زندگی به خاطر پول
  • محبوبترین ها

  • دیدن فیلم و سریال و فرار از مشکلات
  • انواع اضطراب های مزمن و پیامدهای مضر آن ها
  • چگونگی پیدایش روان شناسی
  • انواع رنگ ها و تاثیر آنها در ثروتمند شدن افراد
  • ازدواج با افرادی که اختلال وسواس دارند
  • تغییرات مختلف بدن ناشی از استرس
  • اختلال در خواب با این بیماریهای روانی
  • گزیده ای از برخی نکات روانشناسی درباره کودک
  • حالات بدن آیینه روحیات افراد
  • تازه ترین تحقیقات در رابطه افسردگی و قهوه
  • جسور بودن با پرخاشگری فرق دارد
  • اسرار آرامش ذهنی و تندرستی هالیوودی ها را بدانید
  • سخت شدن دم و بازدم در اثر استرس
  • کودکانی که دزدی می کنند! از علت تا درمان
  • در دانشجویان هم افسردگی رخ میدهد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است