woman-eating-salad
خوردن سالاد نیاز به چه ملاحظاتی دارد چه زمانی بهتر است سالادبخوریم زمان سالادخوردن چه تاثیراتی بر اشتهای ما دارد افراد لاغر و  افراد چاق برای مصرف سالاد باید دقت بیشتری کنند چون در پرشدن معده تاثیر بسزایی میگذارد

خوردن سالاد قبل از غذا به پرشدن معده کمک می‌کند و مهم‌تر این که به مغز 20 دقیقه فرصت می‌دهد تا متوجه شود چه خورده و چقدر خورده است.

، زیرا واکنش مغز بسیاری از افراد چاق نسبت به سیری، کندتر از افراد لاغر و معمولی است و همین مساله باعث می‌شود بیش از حد معمول غذا بخورند.

البته این افراد هیچ‌گاه نباید به سالاد سس بزنند و می‌توانند کمی ‌فلفل‌، آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنند؛ چرا که فلفل 12 تا 13 درصد سوخت‌و‌ساز سلول‌ها را بالا می‌برد و باعث سوزاندن چربی‌های بدن می‌شود.

اما افراد لاغر باید سالاد را تا یکی دو ساعت بعد از اتمام غذا با کمی روغن زیتون میل کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته نشود. البته هیچ‌کس نباید سالاد را به‌عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار آورد چون به‌هیچ‌وجه جایگزین غذا نیست و با کالری اندک و مقدار ناچیز قندش، بدن را دچار کمبود مواد غذایی و فرد را نسبت به خوردن حریص‌تر و در نتیجه چاق‌تر می‌کند. البته اگر به سالاد یکی از منابع پروتئینی مانند سویا، فیله مرغ، تن‌ماهی یا حبوبات و جوانه‌ها اضافه شود، می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.

جام جم آنلاین

ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط خلق و خو با یبوست
  • رفع افسردگی با کمک این تکنیک های روانشناسی
  • آرنولد و برنامه حرکتی سرشانه
  • حقایقی در مورد گریه کردن
  • در بارداری واکسن بزنیم خطرناک است یا بی خطر؟
  • تسریع فرایند سم زدایی در بدن
  • تزریق هورمون برای درمان کمردرد
  • تکذیب دستکاری در برنج های ایرانی
  • خانم ها در زمان بارداری چه میوه هایی مصرف کنند؟
  • چگونه چاق شویم؟رژیم چاقی
  • افراد مقتدر و تاثیر گذار چه خصوصیاتی دارند
  • لبخند را بر لبان شما می آورد این جملات زیبا
  • در ورزش چگونه به نحو صحیح حرکات کششی را انجام د هیم؟
  • جراحی پلاستیک چه عارضه هایی برجای میگذارد
  • ژنتیک! عامل اصلی ورزش کردن
  • محبوبترین ها

  • تنظیم دما در انسان
  • برای بهبود جریان خون چه ورزشهایی انجام دهیم
  • پرتحرکی با پیاده روی
  • از کجا بدانیم بیش از حد ورزش کرده ایم؟
  • 6 کلید طلایی برای آغاز ورزش کردن
  • سرد کردن بدن پس از ورزش
  • دانستنیهایی در مورد تاثیر شکر بر بدن ورزشکار
  • برنامه 90 روزه حجیم سازی در بدنسازی
  • دستور مصرف مایعات هنگام تمرین در هوای گرم
  • لزوم وجود اسید فولیک در رژیم غذایی ورزشکاران
  • مشکلات و ناراحتی های رایج پس از ورزش
  • معنی و مفهوم قدرت ويژه
  • تاثیرگذار ترین ترفندها برای تناسب اندام
  • خانم ها ببینند-در 4 حرکت به بازوان خود فرم دهید
  • برطرف کردن تشنگی در حین تمرینات ورزشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است