cover1

اگر صاحب موهای فر هستید توصیه می کنیم به مراقبت های لازم از آن ها آگاه شوید و سعی کنید جنس موهایتان را بشناسید و با توجه به نوع آن ها به آن ها رسیدگی کنید آرایش و مدل دادن  این موها با موهای ساده فرق میکند

 یکی از دغدغه هایی که دختران دارند نگهدای از موهایشان است. موهای بلند یکی از عواملی است که دختران آن را برای زیبا شدن به شدت می خواهند. همانطور که می دانید انواع مو وجود دارد. در این بخش می خواهیم در خصوص موهای فر صحبت کنیم. نگهداری از موهای فر کمی سخت تر از مدل های دیگر به نظر می رسد. موی فر هم انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع موی فر

فرهای شل یا مواج
آیا موهای شما داری موج‌های نه چندان مشخص با حدود ۵ سانت عرض است؟ اگر بافت موی شما نرم، و با فرهای نه چندان مشخص و بلند است، شما مویی مواج دارید. از آنجا که موی مواج روی سر می‌خوابد، شما باید به آن حجم دهید. می‌توانید برای افزودن حجم در هنگام آرایش موهایتان، از یک ژل سبک یا موس استفاده کنید.

فرهای متوسط
آیا موی شما فرهای محکم‌تر اما نسبتا عریضی دارد؟ اگر فرهایتان به وضوح دیده می‌شوند و مقدار زیادی حجم و حالت ارتجاعی دارند، یعنی موی شما فر متوسط است. در هنگام آرایش این بافت مو، باید وز مو را به حداقل برسانید. موهایتان را برس نکشید. در عوض، با استفاده از انگشتانتان محصول موی مورد نظر را بکار ببرید. از یک شامپوی مرطوب کننده و پس از آن، از یک نرم کننده‌ی رطوبت رسان استفاده کنید. و در آخر برای داشتن فرهای براق و مشخص، از یک محصول ضد وز مو استفاده کنید.

فرهای محکم یا موی گره خورده (فرفری)
این نوع مو بین زنان و مردان آفریقایی آمریکایی بسیار رایج است. این فرها بسیار محکم می‌باشند. تارهای مو نازک، شکننده و مستعد آسیب هستند. از آنجا که فرهای محکم، مستعد خشکی هستند، موها را بیش از حد نشویید. در عوض از مقدار زیادی نرم کننده استفاده کنید. سپس برای حداکثر رطوبت رسانی، هفته‌ای یکبار از ماسک مواستفاده کنید.

چطور از موی فر مراقبت کنید

استفاده از ابزارهای حرارتی را به حداقل برسانید
گرما می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. می‌تواند آنها را شکننده، خشک و زبر کند. سشوار کشیدن یا اتو کشیدن مو می‌تواند جهت رویش طبیعی فرهای شما را بر هم بزند و منجر به پدیدار شدن وز، خشکی موها و غیر قابل کنترل شدنشان شود. شما می‌توانید از ابزارهای حرارتی مو استفاده کنید، اما نه همیشه. موهای براق و صاف را برای مناسبت‌های خاص کنار بگذارید و قبل از استفاده از یک ابزار حرارتی، مو را کاملا آماده کنید. برای جلوگیری از خشکی یا آسیب، از محصولات محافظ مو استفاده کنید.

نرم کردن عمیق
نرم کردن عمیق موها بطور منظم برای تمام انواع موهای فر مفید خواهد بود. از یک نرم کننده‌ی غلیظ و رطوبت رسان روی طول موها استفاده کنید. به انتهای موها بیشتر توجه کنید. سپس یک کلاه دوش تهیه کنید و سرتان را بپوشانید. به موها حداقل ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تمام رطوبت را جذب کنند و سپس موها را با آب ولرم (نه گرم) بشویید. آب گرم می‌تواند به فولیکول‌های موی شما آسیب برساند یا آنها را ضعیف کند.

گره موها را به درستی باز کنید
موهای فر را با بی احتیاطی و بی توجهی برس نکشید. برس کشیدن بیش از حد می‌تواند موهای شما را وزدار کند. ما توصیه می‌کنیم که از یک شانه‌ی دندانه درشت و یک برس پارویی نرم استفاده کنید. وقتی موهایتان خیس هستند آنها را شانه کنید. سپس از کرم فر کننده استفاده کنید و اجازه دهید موها بطور طبیعی خشک شوند.

از برس، تنها برای باز کردن گره‌های بزرگ استفاده کنید. هنگامیکه مو خشک است، به آرامی برس بکشید، تا زمانیکه تمام گره‌ها باز شوند. سپس دستانتان را خیس کنید و با استفاده از انگشتانتان، دوباره به کرم فر کننده جان ببخشید. برای حفظ فرها، اجازه دهید موهایتان کاملا خشک شوند.

منبع : sorkhabsefidab

 

ارسال شده در 1 شهریور 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • همه چیز در مورد فواید و مضرات حرارت دادن به غذا
  • تومورهای مغزی قابل کنترل شدند!
  • پودینگ ایتالیایی با طعم نسکافه
  • الگوهای نادرست و مخرب غذایی
  • تاثیر حرکات هوازی بر روی عضلات باسن
  • مشکل وسواس و کنار آمدن با آن
  • با فلفل از سرماخوردگی در امان بمانید
  • بجای میان وعده های پرکالری انگور بخورید
  • ابتلا به زوال عقل با اختلال در خواب
  • روش درست درمان بی اشتهایی و پرخوری!
  • ارزشمند ترین مواد خوراکی برای خردسالان
  • به هم چسبیدگی این نوزادان پایان یافت
  • آشنایی ازدواج سپید و علت افزایش آن در ایران
  • استفاده از شبکه های اجتماعی توسط شاغلین
  • تولید نسل جدید آنتی بیوتیک ها
  • محبوبترین ها

  • دلایل اصلی آلودگی آب تهران مشخص شد
  • چاقی و مسیر پیام رسانی
  • پیوند اعضا خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد
  • کاهش بودجه هلال احمر در لایحه بودجه کشور
  • اختراعی مختص افراد چپ دست
  • بررسی آسیب اقتصادی آلودگی هوا
  • بوئیدن گاز شکم و دفع سرطان
  • ماده شیمیایی سرطانزا در شوینده های بدن
  • عامل اضافه وزنتان پیدا شد
  • بهترین زمان برای فرستادن فرزند خود به مهد کودک؟
  • 5 سوالی که در 30 سالگی باید از پزشک‌تان بپرسید
  • شکم آوردن با عواملی که نمی دانستید
  • جوانان سفید شدن مو را جدی بگیرند
  • رباتی مختص بیماران
  • در شبانه روز استراحت چند ساعت،نرمال است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است